Onemotion IMC, med bas i Stockholm, fortsätter att sätta Sverige på den internationella eventkartan. Bolaget har kvalificerat sig till final i Bea World Festival – The International Festival of Events and Live Communication, som varje år samlar de mest innovativa och kreativa projekten inom brand experience från hela världen.
– Vi är nominerade igen i världens främsta brand experience-tävling. Håll tummarna för oss och The Kingdom of Christmas den 21 november, skriver bolagets vd Mats Mileblad i ett inlägg på LinkedIn.
Bea World Festival arrangeras årligen i Europa och lockar deltagare från mer än 30 länder. Juryn består av ledande marknadschefer, kreatörer och branschprofiler som bedömer bidragen utifrån kreativitet, strategi, resultat och genomförande.
Onemotion IMC är, som enda svenska byrå, nominerade i kategorin bästa integrerade kampanj i världens största brand experience tävling Bea Awards, samma kategori som man förra året vann med konceptet Break the Silence. Inom kategorin belönas bästa koncept som ingår i en bredare MPI-planeringsstrategi, där byrån på ett optimalt sätt har hanterat de olika faserna av aktiveringen genom en mix av både online och offline aktiviteter.

I år nomineras det integrerade konceptet Kingdom of Christmas som skapades för Westfield Mall of Scandinavia. Just användandet av integrerade kanaler var det som bidrog till konceptets framgång, med en mix av händelser inne på MoS, en SOME baserad julkalender med Jens och Michaela Byggmark, en magisk övernattning med The Swedish Family, influencersamarbeten, AI baserade julklappsrekommendationer, VR baserade skattjakter och tävlingen Sveriges juligaste balkong, sattes Mall of Scandinavia på kartan som en lika självklar juldestination som NKs skyltfönster.
”Ett roligt kvitto på att vi levererar integrerad kommunikation i världsklass. Det är också en viktig kategori för oss, som påvisar riktningen som vår bransch rör sig i, där högre krav ställs på vår förmåga att skapa kreativ kommunikation som fungerar i flera olika kanaler samtidigt” säger byråns Creative Director Tomasz Pieniazek.

Att ta sig till final i Bea World Festival är i sig en internationell kvalitetsstämpel. Förra året deltog över 300 projekt i tävlingen, och vinnarna hyllas som världens främsta inom livekommunikation.
Årets festival och prisutdelning äger rum den 21 november och samlar branschfolk från hela världen för tre dagar av inspiration, nätverkande och prisceremoni.
Mats Mileblad




