eventeffect.se
Mycket event-admin med excelark och manuella processer?

Event-admin med excelark och manuella processer?

Hallå där...

Behovet av att i realtid ha koll på inbjudningar, påminnelser, skapa relevanta registreringssidor och öka sin ROI resulterade i all-in-one-lösningen InviteDesk. Erik Engström vet när det är läge att skippa excelarken!

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Destinationsutveckling
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Uthyrning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
    • Fotografiska
    • Radisson Hotels
    • Octanorm
    • Bookabus.com
    • Lyyti
    • Adapt
    • Space
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Partnerartiklar » Boosta kreativiteten i en dynamisk miljö

2023-04-22 | Annons | Fotografiska

Boosta kreativiteten i en dynamisk miljö

Nytänk, spännande idéer och smarta affärslösningar föds lättare i kreativa miljöer. Man behöver sedan inte vara Einstein för att räkna ihop ett och ett och förstå att detta bidrar till ökad lönsamhet. På Fotografiska Meetings & Events kan ni ta del av en fantastisk helhetslösning och boka in olika typer av event som kommer att boosta kreativiteten och ge minnen för livet!

Boosta kreativiteten i en dynamisk miljö

Kraven från företagen allt högre 

Innan pandemin var kraven på ett unikt och dynamiskt event inte lika höga, idag är det annorlunda. Enligt Anna Bergstrand, Eventchef hos Fotografiska Meetings & Events är det moderna företaget ute efter att skapa möten på en helt ny nivå:

“Efter pandemin höjdes ribban för event och vi har ett nytt golv för eventupplevelser. Vanliga trista konferenser ratas och det är ”färre och värre” som gäller. Den senaste tekniken är ett måste. Om det inte är “wow” kan man lika gärna köra digitalt. Det ställs högre krav på anläggningens hållbarhetsarbete vilket vi välkomnar. Vissa företag lägger sina event hos oss enbart för vårt hållbarhetsarbete. Vi upplever högre krav på rådgivning, kunnighet, kreativitet och kunderna förväntar sig en högre grad av service. Vi har precis lanserat en checklista för hållbara event som vi erbjuder alla som bokar sitt möte/event hos oss. I vår vision om att inspirera till en mer medveten värld så vill vi vara en positiv förebild för hållbara event. Det är givetvis viktigt med fantastisk mat (hållbar njutning som vi säger), härlig utsikt, kreativa upplevelser och aktiveringar för gästerna. Vi får fler förfrågningar om kreativa upplägg att addera till eventet och vi har utvecklat innovation jams, fikathons, upplevelseguider, storytellingkurser och masterclasses i foto. Vi erbjuder även ett helt hållbart transportalternativ i form av en 100% elektrisk båt (i samarbete med Eco Sightseeing). Vi upplever att det önskas mer lekfullhet, gamification och lärande i sina event vilket vi tagit fasta på tillsammans med våra partners Planethon och Herr Omar.”

På frågan om hur man kan skapa ett riktigt dynamiskt möte som yttrar sig i kreativt tänkande, ger Anna följande tips baserat på vad Fotografiska kan erbjuda:

  • Fikathon – Genom att skapa en atmosfär som främjar kreativt tänkande kan man skapa en givande och lustfylld aktivitet, som till exempel en fikathon. Här delas deltagarna in i grupper som tar plats vid bord som är uppdukade med en ljuvlig och hållbar beyond waste-fika. På borden finns material som är underlag för kreativa samtal, trendspaningar och brainstorming.
  • Fotografiska med alla sinnen – En aktivitet som berikar alla sinnen och stimulerar till kreativt tänkande! En upplevelseguide leder er genom våra aktuella utställningar i kombination med ritualer, dofter och smakupplevelser.
  • Mindmapping och design thinking – Sparka igång er kreativa sida med Fotografiskas olika verktyg som till exempel kombinerar storytelling och vetenskap eller visualisering med husets alla utställningar för att kicka igång en spännande och inkluderande kommunikation där alla får säga sitt. Ett utmärkt sätt att hitta nya lösningar, affärsstrategier och framtidsutsikter och sedan översätta dem till er verksamhet.
  • Tänk utanför boxen med nya upplevelser – Att se saker från ett annat perspektiv breddar er kunskap och fantasi. Hos Fotografiska kliver ni in i en helt ny värld vilket gör att det ni tar med er därifrån kommer att ge er en ny syn på framtidens möjligheter. Ta gärna hjälp av någon av Fotografiskas projektledare för att skräddarsy era upplevelser så hela eventet blir lekande lätt och en wow-upplevelse för alla sinnen.
  • Ta del av den senaste tekniken – På Fotografiska har man investerat i teknikupplevelsen och erbjuder idag fullt digitala upplevelser och hybridmöten i lokalerna. Med hjälp av tekniken och den 250 kvm stora digitala projicering med watchout systemet kan ni uppleva känslan av att vara på en karibisk strand, en fransk alptopp eller på någon annan inspirerande plats som tar gästerna på en resa.

Boosta kreativiteten i en dynamisk miljö

Möt kundernas behov med unika idéer

Kundnöjdhet är en viktig faktor för framgång för företag i dagens konkurrensutsatta marknad. Ett sätt att öka kundnöjdheten är genom att komma med nyskapande idéer och erbjuda kreativa lösningar och produkter som motsvarar kundens behov och förväntningar. När ett företag är innovativt och erbjuder något nytt och unikt, skapas en positiv upplevelse för kunden.

Nyskapande idéer innebär att företaget tänker utanför boxen och hittar andra sätt att möta kundens behov. Det kan vara genom att erbjuda nya produkter eller tjänster som löser kundens problem eller fyller en okänd marknadsnisch. Genom att erbjuda något annorlunda och kreativt får företaget en konkurrensfördel och kan sticka ut i mängden.

Innovationskraften gör att affärerna växer

Resultatet av att leda ett event i en dynamisk och kreativ miljö gör att affärerna växer, kunderna blir nöjdare och lönsamheten får en skjuts. Att ta del av en nyskapande organisation kan öka medarbetarnas entusiasm, engagemang och positivitet vilket gör att de presterar bättre. Detta innebär kort och gott att spännande idéer omvandlas för verksamheten i positiva resultat och det är ju det man vill uppnå, eller hur?

Låt motivationen spä på drivkraften

En kreativ miljö kan vara en stark drivkraft för att öka kreativiteten och motivationen hos de som arbetar i den. Forskning visar att när man befinner sig i en inspirerande och kreativ miljö blir man mer öppen för nya idéer och har större möjlighet att se nya perspektiv. Genom att erbjuda en omgivning som stimulerar kreativiteten kan Fotografiska Meetings & Events hjälpa ert företag att öka sin innovationsförmåga och hitta nya lösningar på olika utmaningar.

Boosta kreativiteten i en dynamisk miljö

Boka ert nästa idébringande event hos Fotografiska

Med åtta inspirerande möteslokaler och en fantastisk utsikt över Stockholms inlopp erbjuds här en unik möjlighet att mötas i en kreativ miljö och samtidigt ta del av allt som konsten och det övriga huset har att erbjuda. Fotoutställningarna som pågår i huset ger inspiration till de möten och evenemang som hålls här. Vi visar fotografi och visuell konst från hela världen. Det prisbelönta köket bjuder på en fantastisk mat- och smakresa som garanterat kommer att göra intryck, hållbar njutning när den är som bäst.

Boosta kreativiteten i en dynamisk miljö

Nyrenoverade möteslokaler som får er att tänka utanför boxen

På Plan 3 kliver ni in i helt nyrenoverade möteslokaler där samtliga har skräddarsytts med fokus på forskning och neurovetenskap för att sedan fläta samman det med arkitektur, design och färger i centrum. Studier har visat att vi blir mer produktiva i rum med specifika färgskalor, och dessa färger har använts i lokalerna för att främja gemenskap och socialt umgänge. Möbleringen är också kreativ och utmanar stereotypen av traditionella mötesrum. Dessutom har lokalerna det senaste inom teknik vilket möjliggör både fysiska och hybrida mötesformer.

“Vi har stort utrymme för att gästerna kan ha valfrihet och möjlighet att skapa unika upplevelser. Samma rum kan ha runda bord, teatersittning, ståbord eller sittpuffar. Vi har även haft sängar på event! Lekfullhet i placering och möblering skapar en kreativ plats och ofta bättre möten och idéer. Att koppla eventet och möbleringen till utställningsupplevelsen och temat för våra konstnärer och utställningar är ett annat sätt att lyfta upplevelser och utnyttja potentialen i att mötas i ett fotokonstmuseum”, berättar Anna.

Olika typer av event hos Fotografiska – Gör eventet unikt!
Fotografiska Meetings & Events är en plats som välkomnar olika typer av evenemang:

  • Bröllop
  • Fester och middagar
  • Modevisningar
  • Årsstämmor
  • Lanseringar
  • Mässor
  • Festivaler
  • Seminarier
  • Konferenser
  • Kickoffs
  • Hybridevent och livesändningar

Har nyfikenheten väckts för att boka ert nästa event i en inspirerande och kreativ miljö?

Boka ditt event på Fotografiska Meetings & Events!

Om Fotografiska:
Fotografiska är en internationell mötesplats i hjärtat av Stockholm och en av världens största samlingsplatser för fotografi. Här anordnas årligen ca 700 möten och events i form av såväl fysiska som digitala och hybrida möteslösningar. I Fotografiskas lokaler erbjuds möjligheter att berika sina möten med både konst och hållbara smakupplevelser, enligt visionen om att inspirera till en mer medveten värld.

Fotografiskas kök har sedan tidigare blivit utsett till Världens Bästa Museirestaurang, Sveriges bästa restaurang när det kommer till hållbar matlagning (360°Eat Guide) samt innehar en grön hållbarhetsstjärna i Guide Michelin.

För mer information:
Fotografiska Meetings & Events, event@fotografiska.se

Fotografiska Logo.svg

Fotografiska är ett samtida museum för fotografi, konst och kultur och en internationell mötesplats i hjärtat av Stockholm. Här anordnas årligen cirka 700 möten och events i form av såväl fysiska som digitala och hybrida möteslösningar. I Fotografiskas lokaler erbjuds möjligheter att berika sina möten med både konst och hållbara smakupplevelser, enligt visionen om att inspirera till en mer medveten värld.

Fotografiskas kök har sedan tidigare blivit utsett till Världens Bästa Museirestaurang, Sveriges bästa restaurang när det kommer till hållbar matlagning (360°Eat Guide) samt innehar en grön hållbarhetsstjärna i Guide Michelin. Fotografiska finns även i New York, Tallinn och snart även i Berlin.

För mer information:

Fotografiska Meetings & Events, events.sto@fotografiska.com

Anna Bergstrand Henning
M +46707837540

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • On Air söker Head of Production
  • Sälj och projektledning för möten & event
  • Nu växlar vi upp…
  • Produktionsledare Eventteknik – Stockholmsmässan
  • Erfaren produktionsledare till EVENTYR NINE YARDS
  • Eventpersonal till spännande uppdrag på Arlanda

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

BANG Agency ny partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm

BANG Agency ny partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm

Eventbyrå

Kommunikationbyrån BANG Agency har blivit utvalda som exklusiv partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm. Denna nya allians är en milstolpe i BANG Agencys resa mot att erbjuda ännu mer internationell kommunikation.

Eventpodden

Peter Wintsky återvänder som gäst i Eventpodden #70

Eventbyrå

Talarcoaching är tema i detta avsnitt. Efter att ha lyssnat på en ofantlig massa företagsledare på scenen i sin roll som ansvarig på Creative Meetings, har nu Peter startat Talarcoaching.

Homage breddar utbudet med ny konceptavdelning

Homage breddar utbudet med ny konceptavdelning

Eventbyrå

Hybridbyrån Homage fortsätter att växa. De senaste tillskotten är Julia Widlund och Mimmi Johansson Bäckström, som tillsammans med ett gäng kollegor bildar en ny avdelning där kreativitet och PR-drivna aktiveringar står i fokus.

Mest läst

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Jag har reflekterat kring vårt varumärke sedan förra veckan då jag hade ett intressant samtal med en av grundarna till Eventeffect. Anledningen till samtalet var att Eventeffect hade listat de största eventbolagen i Sverige med omsättning från 50 miljoner och uppåt.
Inbjudan till föreläsning och mingel i Stockholm – 17 oktober

Inbjudan till föreläsning och mingel i Stockholm – 17 oktober

Välkommen till en kostnadsfri föreläsning med Peter Winitsky och efterföljande mingel på Biblioteket Live. Affärsforumet Mötesbaren arrangeras av Eventeffect med systersajter. Anmäl dig här, hoppas vi ses!
teambuildingaktivitet

Lista: Teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Lista: Svenska motorbanor

Lista: 28 svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.
Nya ansikten hos PS Occasion

Nya ansikten hos PS Occasion

Brand Experience byråns nya medarbetare har värvats från bland annat Red Bull och United, och utöver att produktion stärks upp görs ytterligare satsning på film- och innehållsproduktion.

Branschfolk

Marcus Baker Mässbolaget – Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Branschfolk

Nu är mässor och event tillbaka och entusiasmen är stor efter nästan två års lock down. För många av mässföretagen har det blivit en kickstart som inneburit utmaningar. Det är kortare tidsmarginaler och önskemålen ser nu annorlunda ut.
– Det är ett högt tryck bland företag att exponera sig och fler vill nu visa sig på marknaden, både i Sverige och internationellt, vilket är superroligt, säger Marcus Baker på Mässbolaget.

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Folk i karriären

Claes Hidegård blir ny Senior Sales Manager på United Stage

Claes Hidegård blir ny Senior Sales Manager på United Stage

På nytt jobb

Claes Hidegård kommer närmast från Nyköpings arenor där han varit projektledare för större evenemang. Innan dess var han under en lång rad år försäljningschef för Live Nations svenska agentur.

Jessica Hansson blir ny Vd på AKI Travel

Jessica Hansson blir ny Vd på AKI Travel

På nytt jobb

Den klassiska affärs-, grupp- och konferensresebyrån AKI Travel AB gör en spännande förändring i ledningen. Efter 25 år tar Magnus Järrenfors ett steg åt sidan och ersätts av Jessica Hansson som VD.

Quality Hotel Arlanda XPO tillsätter ny Hotelldirektör

Quality Hotel Arlanda XPO tillsätter ny Hotelldirektör

På nytt jobb

Den 11 september startade Hanna Ringdahl som Hotelldirektör för hotellet. Hanna har en gedigen bakgrund inom hotellbranschen och kommer med omfattande erfarenhet från olika ledande befattningar inom Strawberry.

Gästskribenter

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Gästskribent

Jag har reflekterat kring vårt varumärke sedan förra veckan då jag hade ett intressant samtal med en av grundarna till Eventeffect. Anledningen till samtalet var att Eventeffect hade listat de största eventbolagen i Sverige med omsättning från 50 miljoner och uppåt.

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Gästskribent

Har du tänkt på vilken avgörande roll en moderator har för framgången och resultatet från ett möte?

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Gästskribent

Business, bubbel och babbel. Tre obligatoriska ingredienser för en klassisk almedalsvecka där det sistnämnda, alltså babblet, ofta förpackas i form av panelsamtal i mängder. Och vi kan nog alla vara överens om att de där panelsamtalen inte alltid blir helt hundra. Här kommer några av Talarföreningens erfarna moderatorer med sina nio bästa tips för ett lyckat panelsamtal i Almedalen.

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Eventbyrå

Byråvärlden är enkel på många sätt. Vi säljer tid, erfarenhet, kompetens och talang. En tjänst. Hur vi än kämpat och försökt så ser byråerbjudanden luddiga och lika ut. Fråga bara en kund så får du se.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som besökare tänka på?

Gästskribent

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Föreningar och organisationer. Alla möts på en och samma plats. Som besökare är Almedalen en väldigt speciell plats där du har ett ansvar att se om dig själv och dina kollegor, så att ni alla kommer hem tryggt och säkert.

Konferensresa ansågs skattepliktig

Rättsfall: Konferensresa ansågs skattepliktig

Gästskribent

Kammarrätten i Sundsvall har i flera avgöranden den 17 mars 2023 fastslagit Skatteverkets ursprungliga beslut avseende förmånsbeskattning och skattetillägg kopplat till deltagande i en konferensresa.

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Almedalen

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Alla möts på en och samma plats. Ur ett säkerhetsperspektiv är Almedalen en väldigt speciell plats där man som arrangör har ett stort ansvar att se till att eventet ni arrangerar är tryggt och säkert.

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

EVENTYR NINE YARDS

När vi skapade vår långsiktiga strategi att bli Nordens ledande eventbyrå 2023 så var hållbarhet ett område som vi gav stort utrymme i planen. Ingen aktör i vår bransch hade gått hela vägen på det här området och vi ville erbjuda ett alternativ där det skulle vara enkelt för kunden att välja rätt – och på så sätt göra mindre påverkan på vår planet.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Krönika: Flexibla arbetssätt kräver tydlig chef

Gästskribent

Att chefen vågar vara tydlig och gå före blir allt viktigare i takt med att arbetsvardagen blir alltmer flexibel. Läs Fredrik Bauers senaste krönika om chefens roll som ett föredöme i de organisationer som har mest effektiva möten. I slutet får du tre frågor att diskutera som snabbt gör era möten mer effektiva

7 tips om hur du kan öka din kreativa förmåga

7 tips om hur du kan öka din kreativa förmåga

Gästskribent

Jag erkänner! Jag är inte helt bekväm nu. Att komma med tips och idéer skulle ju kunna uppfattas som rätt stroppigt. Eller? Men, kärleken till det jag gör och brinner för är dock större än min rädsla, så det är med stor ödmjukhet som jag fortsätter skriva. För det jag vill dela med mig av är saker jag påminner mig själv om dagligen i min strävan att utveckla mig själv och andra runt omkring mig.

Mässor fungerar – på många olika sätt

Lyckas på mässa – arrangörens bästa tips

Expo

Ställa ut på mässor fungerar, men det gäller att planera och utföra sitt deltagande på rätt sätt. Då kan mässmediet ge effekter som få andra medier kan erbjuda. Erik Säfvenberg, marknadschef på Nolia som är Norrlands största mäss- och eventföretag, ger en omfattande guide i mässmediets olika användningsområden, funktioner och en hint om framtiden.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Gästskribent

Eventsäkerhet är ett ord som ofta ger associationer till vakter med snäcka i örat, kravallstaket och kanske inte alltid en så inbjudande känsla. Begreppet ”trygga event” dök i princip upp under pandemin och handlade om hur man skulle kunna erbjuda ”trygga event” i innebörden att det fanns handsprit och skyltar som uppmanade att hålla avstånd.

POP-out – Den hållbara utomhuspaviljongen

Pop-OUT – Den hållbara utomhuspaviljongen

Annons

Planeringen av sommarens event står för dörren och vi på Space Production har en komplett lösning för ditt nästa utomhusevent.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff