eventeffect.se
Vi behöver din hjälp! | Nominera till Topp 100

Vi behöver din hjälp! | Nominera till Topp100: Sveriges populäraste föreläsare 2025

Hallå där...

Eventeffect genomför nu en branschundersökning med målet att presentera listan Sveriges 100 populäraste föreläsare 2025 i slutet av augusti.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strand Event & Möten
    • United Spaces
    • Explore Åre
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • Ratius Mässbyrå
    • Winterviken
    • Ventla
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Voxo
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Hela listan: Här är Sveriges största eventbyråer

2024-09-23 | Affärer | Eventbyrå

Hela listan: Här är Sveriges största eventbyråer

Eventeffect listar de 20 största eventbyråerna i Sverige, tillsammans omsätter de miljarder. Se vilka eventbyråer och brand experience-byråer som hamnar på årets lista. Vi passade samtidigt på att fråga fem byråledare om 2024.

Hela listan: Här är Sveriges största eventbyråer

Sveriges största eventbyråer: En miljardindustri på frammarsch

Fem byråledare om starten av 2024:

Mikael Hell, Partner Robot Event

(Robot Event omsatte drygt 20 miljoner under 2023.)

Hur har första halvåret varit för 2024?

– Första halvåret var väldigt intensivt med många evenemang för att fira framgång hos företag. Det var invigningar, startskott, jubileer etc på löpande band, så det fanns stora anledningar att fira.

Vad var det som gjorde att ni hade en så fantastiskt utveckling under 2023?

– 2023 lossnade det verkligen för oss efter pandemins bakslag. Vi använde den lugna tiden till att tillsammans med våra kunder hitta en strategi för hur vi skulle rulla ut evenemangskalendern som en del av marknadsföringsplanen. Det gav effekt och vi var väl förberedda när restriktionerna lättade upp. Utöver evenemangen vi genomför på uppdrag av våra kunder, har vi flera produktioner i egen regi, men med starkt partnerskap med andra, framöver såsom en julgala, en Idrottsgala mm.

Vad frågar kunderna mest om nu?

– Vi ser också att fysisk aktivitet trendar snarare än stillasittande föreläsningar.


 

Tor Kjelstrup, VD Aktiva Event  

(Aktiva event omsatte drygt 22 miljoner under 2023.)

Hur har första halvåret varit för 2024?

– Aktiva Event har haft ett lysande 2024 där våren stod för en stark öppning av året. Något vi är extra glada för är den ökade andelen förfrågningar från nya kunder.

Kan du kommentera er utvecklingen under 2023? 

– 2023 blev lite mer sansad än det galna 2022 men visade på en fortsatt stark efterfrågan.

Vad frågar kunderna mest om nu?

– Främst märker vi att förfrågningar om resor utomlands såsom kickoffer och konferensresor har tilltagit och närmar sig tidigare nivåer.

 


Mats Mileblad, VD Onemotion IMC

Hur har första halvåret varit för 2024?

– Första halvåret har på det stora hela varit bra, marknaden kändes avvaktande under de första tre månaderna men därefter har optimismen vuxit, vi har också vunnit en del större upphandlingar som hjälpt oss kompensera där efterfrågan varit lägre. Vi stänger vårt affärsår i augusti, och även om allt inte är helt klart ser vi en omsättning i linje med föregående år och ett lite starkare resultat.

Kan du kommentera er utvecklingen under 2023?

– 2023 blev ett mer normalt år än väntat, vi trodde nog att konjunkturen skulle kännas av mer än den gjorde, men efterfrågan var stark genom året och vi har arbetat aktivt med nya möjligheter för att täcka upp projekt som inte blivit av.

Vad frågar kunderna mest om nu? 

– Jag upplever inte några stora övergripande trendskiften utan fortsatt ökad anpassning för hållbarhet och mycket prat om AI, mer sådant som hör säsongen till med jul och vinteraktiveringar, samt en ökning av det digitala som ett kostnadseffektivt och hållbart sätt att kommunicera när höstmörkret faller.


Marie Lasota, VD PS Occasion

Hur har första halvåret varit för 2024?

– Vårt 2024 så här långt har varit fantastiskt! Vi blev bland annat stolta vinnare av Årets byrå och har hittills haft ett fint inflöde av pitchar och uppdrag från både nya och befintliga kunder. Vi har haft förmånen att kunna välja vilka pitchar vi gått in i utifrån vår strategi och också haft en hög hitrate. Året kommer bli vårt bästa någonsin. Vi har också lagt mycket fokus på våra medarbetares hälsa och välmående, då vi både internt och generellt i vår bransch ofta har ett högt tempo och mycket leveranser. Vi ger våra medarbetare full frihet i var de vill eller behöver jobba och det har visat sig fungera väldigt bra för alla – både internt och mot kund. Det tror vi bidrar till att vi får fina siffror i våra pulsmätningar och nära intill noll personalomsättning.

Kan du kommentera er utvecklingen under 2023?

– Vår kärnaffär ligger i första hand på interna och B2B event och vi ser en tydlig fortsatt trend att företagen satsar på sina anställda, vilket också avspeglar sig i våra preliminära resultat. Interna event växer och de får allt större strategisk betydelse. Vi upplever ett ännu tajtare partnerskap med våra kunder, där vi blir ett strategiskt stöd i både hållbarhetsfrågor och innehåll eller budskapsfrågor kopplat till eventen.

Vad frågar kunderna mest om nu? 

– Event som gör skillnad. På internevent sidan så handlar det i första hand om att skapa samhörighet och linjering med företagets kultur och strategi. Våra kunder vill skapa innehåll som berör och stärker lojaliteten. På kundeventsidan är nyttan, värdet och hållbarhetsfrågor det viktigaste och det ska reflekteras i innehållet. De fysiska eventen upplever vi har fått än mer strategiskt fokus och att man då vill ägna större del av tiden åt nätverkande och social anknytning.


Niclas Rahm, CCO & CMO EVENTYR NINE YARDS

Hur har första halvåret varit för 2024?

– Första halvåret 2024 har varit både intensivt och utmanande, men det är precis i den miljön vi trivs bäst. Vi har haft ett högt tryck på både produktioner och pitchar inför framtiden, och det har varit otroligt givande att se hur våra kunders förtroende för oss fortsätter växa. Samtidigt har vi gjort stora satsningar internt – bland annat inom AI och genom utbildningen ”Bang for the Buck”, där vi verkligen har finjusterat hur vi maximerar effekten av våra kunders marknadsföringsinsatser. I en tid när inget år sedan 2019 har varit ”normalt”, har vi lärt oss att navigera med flexibilitet och innovation som våra största tillgångar. Vårt nya normalläge är att vara i konstant förändring – och det är en position vi omfamnar.

Kan du kommentera er utveckling under 2023?

– 2023 var ett år där vi, trots alla utmaningar, fortsatte att bygga på vår position som ledande i branschen. Vi har inte bara levererat effektiva och framgångsrika kampanjer utan även investerat i framtiden, både i form av nya system och utbildning för vår personal. Vi såg ett ökat fokus på att leverera maximalt värde på alla nivåer, vilket är kärnan i vår strategi. Våra kunder märker skillnaden i hur våra rekommendationer omsätts i konkret affärsnytta, och det är det vi är mest stolta över. 2023 lärde oss att snabb anpassning och att mixen av mänskliga och datadrivna beslut är avgörande för att leda framgångsrikt i volatila tider – och vi har blivit bättre på det än någonsin.

Vad frågar kunderna mest om nu?

– Just nu är kunderna väldigt framåtlutade och söker svar på hur de kan navigera i en värld där osäkerhet är en konstant faktor. De vill veta hur de bäst optimerar sina marknadsföringsinsatser för att säkerställa maximal effekt och hur de kan vara flexibla utan att kompromissa med resultatet. AI och effektiv resursallokering är heta samtalsämnen – och vi ser att kunderna är särskilt intresserade av strategier som inte bara ger dem synlighet, utan också reell, mätbar avkastning. Vår förmåga att erbjuda lösningar som anpassar sig till snabba förändringar, samtidigt som vi håller blicken mot långsiktig tillväxt, är det som gör att kunderna kommer till oss för rådgivning.


20 största event- och brand experience-byråerna i Sverige 2023

Summorna är i tusentals kronor.

Företagsnamn Omsättning 2023
Eventyr Nine Yards 317987
PS Occasion AB 215323
Creative Meetings Unlimited i Stockholm AB 170079
Hansen Event & Conference AB 160542
Onemotion 159817
Le Pacte AB 158650
Ciceron International AB 149349
revolve concept management 99219
Homage AB 92533
Utsikt Kommunikation AB 91019
Brands & Arenas AB 90 219
Minnesota Communication AB 82309
Eventum AB 81968
Åström Koncept & Event 81020
Life event Sweden AB 71008
CONTRAST AB 69038
Springconf AB 63688
United Media Group Nordic 60228
Imponera AB 52233
Passion Lab Aktiebolag 50489
Memento Event AB 46972

Siffor från 2022 och kommentarer

Tre byråledare om starten av 2023

Under rekordåret 2022 omsatte de miljardbelopp. För att få en uppfattning om hur läget är för 2023 tog Eventeffect kontakt med tre eventbyråer för att se hur de har upplevt vårens utveckling och vilka trender eller planer som ligger i horisonten inför hösten.

Hela listan: Här är Sveriges största eventbyråer
Sofi Franzén, VD, Eventyr NineYards

– 2023 startade starkt med flera större aktiveringar, speciellt jämfört med 2022 där Q1 påverkades hårt av de sista restriktionerna från pandemin. Under 2023 har vi kunnat lägga en mer balanserad och grundad planering tillsammans våra kunder, säger Sofi Franzén CEO på EVENTYR NINE YARDS.

– Vi har de senaste åren knutit till oss nya kunder med spännande varumärken men också duktiga talanger från olika delar av branschen.  Det är ett positivt tecken på att vi inte bara erbjuder starkt affärvärde för våra kunder utan även en attraktiv kultur och arbetsmiljö för våra medarbetare. Vi ser också ett ökat intresse kring den geografiska bredden vi har inom gruppen, nu med kontor både i Helsingfors, Köpenhamn och Oslo. Vår storlek gör att vi kan ha fler spetskompetenser ”In House” och där vi kan sätta ihop specialistteam över landsgränserna. Det ser vi som en stor USP mot våra konkurrenter.

– Det vi generellt kan se är att fler företag väljer att lägga fler delar hos oss och att det finns en vilja att planera upp året i sin helhet och inte bara enstaka projekt. Det i sin tur möjliggör att kunna ge en mer djupgående och affärsinriktad konsultation från vår sida. Att vara delaktig från tidigare skeden och tillsammans med kunden forma en långsiktig plan ger oss möjlighet att presentera mer strategiska och framåtblickande förslag. En win win helt enkelt. 

– Vidare diskuteras AI flitigt och dess påverkan. Det råder en gemensam uppfattning om att detta inte enbart kommer påverka världen och våra kunder, utan också vår bransch som helhet. Möjligheterna som AI öppnar är många och jag fascineras kontinuerligt av den kreativa potentialen och de nya verktyg som kontinuerligt växer fram. Det är en spännande tid med tanke på alla nyskapande idéer och framtidsutsikter.

 

Hela listan: Här är Sveriges största eventbyråer
David klint, Managing partner på Le Pacte
– Le Pacte har haft ett exceptionellt bra år 2022 och fortsätter i samma takt 2023. Flera nya kunder har knutits till byrån och spännande rekryteringar har gjorts. 
 
– Under hösten kommer vi att fortsätta aktivera våra kunder på en mängd kreativa och inspirerande sätt. Vi fortsätter också bygga oss starkare med vårt kontor i Malmö-Köpenhamnsregionen och i Norge där vårt nyöppnade Oslo-kontor haft en flygande start. 

 

Niklas Turner Olovzon, Vd & grundare, Passion lab
Niklas Turner Olovzon, Vd & grundare, Passion lab

– Vi har haft en fin tillväxt de senaste åren och gjorde ett rekordår 2022, vilket såklart är fantastiskt. I och med att vi inte är en så produktionstung byrå, mäter vi dock inte ekonomisk framgång i just omsättning, snarare i byråintäkt och framförallt resultat.

– 2023 fortsätter vi resan uppåt, med fler anställda och kunder. Prognosen är att bibehålla det senaste årets siffror, men samtidigt ser vi att lågkonjunkturen sakta men säkert gör sig påmind, och vissa budgetar påverkas.

– Glädjande är att fler varumärken söker en byrå med ett bredare erbjudande, och som både kan hantera strategiska, kreativa och produktionsmässiga delar. Där ligger vi långt framme, i och med att vi inte är en renodlad eventbyrå, utan snarare en unik hybrid mellan event, reklam, pr och sponsring. Dessutom efterfrågar fler kunder snabbare resultat, med kommunikation som leder till verklig försäljning, och även där känner vi oss trygga med vår strategiska erfarenhet av just detta.

20 största event- och brand experience-byråerna i Sverige

Företagsnamn Omsättning 2022
Eventyr Nine Yards 385000
PS Occasion AB 203608
Creative Meetings Unlimited i Stockholm AB 193541
Le Pacte AB 153137
Ciceron International AB 136746
Onemotion 125371
Hansen Event & Conference AB 119356
Homage AB 96011
Eventum 90189
Brand Arena Nordic Group 86600
Life event Sweden AB 79329
Springconf AB 73372
Åström Koncept & Event 69157
Minnesota Communication AB 63580
Utsikt Kommunikation AB 61713
Passion Lab Aktiebolag 54844
Reachem 51552
United 49805
BSC Business Service Club 49500
Memento Event 47880

Alla omsättningssiffror kommer från Allabolag.se den 15 augusti 2023.

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

CCM förvandlar gammalt slakthus till Hockeyhus under VM

CCM förvandlar gammalt slakthus till Hockeyhus under VM

I samband med hockey-VM 2025 öppnar CCM Hockey House för första gången i Sverige – och i Europa. Ett hårt slagskott från världsmästerskapet i Avicii Arena får besökare chansen att uppleva ishockey på ett helt nytt sätt.

Årskrönika från Linn Andersson: Ett framgångsrikt år trots utmaningar

Meetly tar över Stockholms stads restaurangbokningar

Det svenska techbolaget Meetly har vunnit ett omfattande ramavtal med Stockholms stad, värt 96 miljoner kronor. Som exklusiv leverantör av restaurangförmedlingstjänster får Meetly ansvaret för samtliga externa restaurangbokningar för stadens över 40 000 anställda.

Guldregn över Onemotion på Gyllene Hjulet

Guldregn över Onemotion på Gyllene Hjulet

Onemotion IMC tog hem storslam i Gyllene Hjulet med fyra guld och två silver, vi har frågat Tomasz Pieniazek om vad som ligger bakom framgångarna.

Hållbarhet i Fokus när Ratius tar fram nytt monterkoncept för Kulzer Nordics

Hållbarhet i Fokus när Ratius tar fram nytt monterkoncept för Kulzer Nordics

Annons

Ratius Mässbyrå tror på långsiktiga partnerskap som inte bara möter, utan också överträffar kundens förväntningar. Genom att förena Ratius kompetens med Kulzer Nordics vision siktade Ratius efter att utforma en monterlösning som inte bara är estetiskt tilltalande utan även hållbar och resurseffektiv.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Jag godkänner Eventeffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

EventPoddenBild CKnutas JSamuelsson

Megasound Banner GIF 2

300x250 studio puck

Tips

  • Lyckas med event i London trots ETA och Brexit
  • 9 tips: Bästa möbleringen för mötet
  • Medlemmarna i Sveriges moderatorförening bjuder på sina misstag
  • ”Jag har lite svårt att artikulera upplevelsen av eventet då nivån är så otroligt hög och det sker saker för alla sinnen hela tiden”
  • Så tar du hjälp av AI för att skapa pitchar till sponsorer om ditt event
  • 39 tips på aktiviteter som lyfter företagets sommarfest
  • Vässa ditt event med stöd av Talarföreningens checklista
  • Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform
Kosmonaut Events skalar upp – dubblar kapaciteten för beMatrix pop-OUT inför sommarsäsongen

Kosmonaut Events skalar upp – dubblar kapaciteten för beMatrix pop-OUT inför sommarsäsongen

Annons

Inför sommaren 2025 gör Kosmonaut Events en strategisk satsning för att möta den ökande efterfrågan på flexibla, mobila och varumärkesbyggande eventlösningar. Utbudet av beMatrix pop-OUT enheter dubblas till åtta stycken.

Upphandlingar

  • Kommun söker partner för framtidens eventkommunikation
  • Stockholms Konstnärliga Högskola söker scenteknisk expertis för omfattande campusprojekt
  • Kommun upphandlar el till evenemang
  • Kriminalvården söker mobil lösning för rekrytering och information: Upphandling av utställningstrailer
  • Stockholmsmässan utlyser koncession för logistiklösningar till utställare

Eventarenan

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Annons

Carotte fortsätter att vinna förtroende på evenemangsscenen genom prestigefulla uppdrag. Under sommarmånaderna 2024 kommer Carotte att leverera cateringtjänster och bemanna serveringsenheter som servar över 210 000 deltagare och gäster vid sju av säsongens mest omtalade evenemang. Uppdragen täcker allt ifrån ridsport och friidrott till löpning, golf samt handboll och fotboll – för unga, för veteraner, för nybörjare, för världseliten och alla mitt emellan.

Inspiration

Solvalla i ny skepnad: Nu en toppmodern mötesarena

Solvalla i ny skepnad: Nu en toppmodern mötesarena

Inspiration

Med nyrenoverade mötesytor och en ambition att bli en arena för möten och event, öppnar Solvalla upp för nya möjligheter. Den 15 maj är det smygpremiär för de nyrenoverade lokalerna när Mötesbaren gästar anläggningen, vilket ger bokare och mötesproffs en första titt på den omvandlade arenan.

Från ridå till konferens – möjligheterna med event på teaterscenen

Lista: Sjutton teatrar som hyr ut sina lokaler

Inspiration

Att hålla konferensen, galan eller företagsfesten på en teater kan ge evenemanget en extra dos av magi. Runt om i Sverige hyr både anrika institutionsteatrar och mindre privatteatrar ut sina scenlokaler – unika miljöer med professionell teknik och service, men också detaljer och utmaningar att planera för.

Så gör du mötesdeltagare till medskapare: Teknik och metoder

Så gör du mötesdeltagare till medskapare: Teknik och metoder

Checklista

Vi navigerar mellan mötesformerna fysiska, digitala och hybrida format och oavsett format är det viktigare än någonsin att engagera deltagarna och göra dem till aktiva medskapare. Med rätt teknik och metodik kan du förvandla passiva åhörare till engagerade deltagare som bidrar med sina insikter och idéer.

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 14 bästa campingplatser 2025

Destination

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 7 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.

Billingehus inviger Bergasalen – Västsveriges nya destination för stora möten och magiska ögonblick

Billingehus inviger Bergasalen – Västsveriges nya destination för stora möten och magiska ögonblick

Inspiration

Med plats för upp till 750 deltagare, panoramautsikt över västgötaslätten och direktaccess för bilar in i lokalen, positionerar sig nyöppnade Bergasalen på Billingehus som en av Västsveriges mest kompletta mötesarenor.

Nytt boutiquehotell med spa öppnar i Jungfrusund på Ekerö

Nytt boutiquehotell öppnar på Ekerö – Season Hotel

Inspiration

I maj öppnar Season Hotel i Jungfrusund på Ekerö – ett familjeägt boutique spa-hotell inspirerat av Cape Cods avslappnade elegans och skandinavisk minimalism. Med bara 15 minuter till centrala Stockholm med ribb-båt, kombineras stilfull avkoppling med naturnära upplevelser, gastronomi och kultur. 

ETA och Brexit - London vinner ändå som MICE-destination

Lyckas med event i London trots ETA och Brexit

Eventtips

London är London – en helt fantastisk MICE-destination, trots Brexit och nya brittiska inreseregler som gäller från och med den 2 april 2025 och som innebär att svenska medborgare behöver ansöka om ETA (Electronic Travel Authorisation). Eventeffect har träffat Fiona Plumpton, Head of Convention Bureau Services på London & Partners. I över 21 år har hon arbetat för att positionera London som en destination. Ta del av hennes egna favoriter – och vår checklista med det du behöver ha koll på för ett lyckat event i Storbritannien.

Elite Hotel Frost öppnar 11 maj i Kiruna

Elite Hotel Frost öppnar 11 maj i Kiruna

Inspiration

Den 11 maj slår portarna upp till nya Elite Hotel Frost i Kiruna. Hotellet erbjuder 154 moderna rum, två förstklassiga restauranger, generösa konferensmöjligheter, en skybar med enastående vyer och ett spektakulärt Vana Spa, beläget på hotellets högsta våning.

Premiär för Inclusion Awards: Ny gala hyllar mångfald och inkludering på Berns

Premiär för Inclusion Awards: Ny gala hyllar mångfald och inkludering på Berns

Inspiration

Den 8 april sker första upplagan av Inclusion Awards. Galan, arrangerad av Jobbfestivalen med tema mångfald och inkludering, syftar till att hylla de som aktivt arbetar för ett mer inkluderande samhälle.​

Affärsmöten möter illusioner – Citykonferensen i nytt samarbete med Paradox Museum

Affärsmöten möter illusioner – Citykonferensen i nytt samarbete med Paradox Museum

Inspiration

Citykonferensen i Stockholm har ingått ett samarbete med Paradox Museum Stockholm – ett interaktivt illusionsmuseum – för att ge konferensdeltagare lekfulla upplevelser mitt i konferensdagen. Företag som bokar möten hos Citykonferensen kan nu kombinera effektiva möten i inspirerande lokaler med kreativa övningar på Paradox Museum – ett grepp som lovar att höja både engagemang och kreativitet.

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Annons

Carotte fortsätter att vinna förtroende på evenemangsscenen genom prestigefulla uppdrag. Under sommarmånaderna 2024 kommer Carotte att leverera cateringtjänster och bemanna serveringsenheter som servar över 210 000 deltagare och gäster vid sju av säsongens mest omtalade evenemang. Uppdragen täcker allt ifrån ridsport och friidrott till löpning, golf samt handboll och fotboll – för unga, för veteraner, för nybörjare, för världseliten och alla mitt emellan.

Konferens och möteslokaler

  • Konferensrum och möteslokaler i Göteborg
  • Konferensrum och möteslokaler i Stockholm
  • Konferensrum och möteslokaler i Skåne

Event och festlokaler

  • Festlokal Stockholm
  • Festlokal Göteborg
  • Festlokal Malmö

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Uppsala Konsert & Kongress söker marknadsförare för vår konferensverksamhet
  • Erfaren Client Manager till Liwlig
  • LIWLIG söker HR-generalist
  • Springconf söker en erfaren projektledare
  • Koncept & Event söker en Project Manager
  • Koncept & Event söker en Client Manager

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

CCM förvandlar gammalt slakthus till Hockeyhus under VM

CCM förvandlar gammalt slakthus till Hockeyhus under VM

Eventbyrå

I samband med hockey-VM 2025 öppnar CCM Hockey House för första gången i Sverige – och i Europa. Ett hårt slagskott från världsmästerskapet i Avicii Arena får besökare chansen att uppleva ishockey på ett helt nytt sätt.

Guldregn över Onemotion på Gyllene Hjulet

Guldregn över Onemotion på Gyllene Hjulet

Eventbyrå

Onemotion IMC tog hem storslam i Gyllene Hjulet med fyra guld och två silver, vi har frågat Tomasz Pieniazek om vad som ligger bakom framgångarna.

Janne Björge drar igång ny byrå med NORD DDB och lanserar NORD CORE

Janne Björge drar igång ny byrå med NORD DDB och lanserar NORD CORE

Eventbyrå

Den nya byrån kommer fokuserar på att stärka det interna varumärket genom företagskultur, strategiskt ledarskap och employer branding. Byrån, som leds av Janne Björge, kommer arbeta tätt ihop med NORD DDB och tillsammans skapar de en helhetslösning där både den interna kulturen och det externa varumärket samverkar för att driva långsiktig framgång.

Mest läst

Vi behöver din hjälp! | Nominera till Topp 100

Vi behöver din hjälp! | Nominera till Topp100: Sveriges populäraste föreläsare 2025

Eventeffect genomför nu en branschundersökning med målet att presentera listan Sveriges 100 populäraste föreläsare 2025 i slutet av augusti.
Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 14 bästa campingplatser 2025

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 7 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Mingelbilder från Mötesbaren på Solvalla

Mingelbilder från Mötesbaren på Solvalla

Den 15 maj samlades 250 gäster på Solvalla för en inspirerande kväll med Mötesbaren. Deltagarna bjöds på tre valbara föreläsningar, en exklusiv rundtur i Solvallas nyrenoverade möteslokaler och ett livligt mingel med goda tilltugg och drycker.

Sveriges största arenor

Få evenemang är så stora, komplicerade och krävande som de som anordnas på de stora arenorna. Fotbollsmatcher, e-sportsturneringar och megakonserter hör till några av de mest komplexa projekten som går att ta sig an. Är du eventplanner, projektledare eller spindeln i nätet på något sätt så är de stora eventen på de stora arenorna riktigt bra studieobjekt.
Elegant privat matsal på Nobis Hotel Stockholm för en lyxig och intim födelsedagsmiddag i Stockholm.

18 bästa platserna i Stockholm för att fira födelsedag

Letar du efter den perfekta platsen att fira födelsedag i Stockholm? Oavsett om du planerar en födelsedagsfest, vill fira födelsedagen på en mysig restaurang i Stockholm eller boka en privat födelsedagsmiddag med nära och kära, finns det mängder av unika alternativ. Här listar vi 18 fantastiska platser som garanterat kommer att göra din födelsedag värd att minnas!

Branschfolk

Maria Alm tar över rodret för hållbar besöksnäring i Sverige

Maria Alm tar över rodret för hållbar besöksnäring i Sverige

Branschfolk

Maria Alm, verksamhetschef på Karlstad CCC, har valts till ny ordförande i styrelsen för Nätverket Hållbar Besöksnäring. Med sin långa erfarenhet inom mötesindustrin och ett starkt engagemang för hållbar utveckling, kliver hon nu in i en ledarroll för att driva på omställningen av besöksnäringen i Sverige.

Sabis finalister i Årets Företagare 2025 i Stockholm stad

Sabis finalister i Årets Företagare 2025 i Stockholm stad

Branschfolk

Systrarna, och tillika ägarna av Sabis, Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad är nominerade till Företagarnas årliga och prestigefulla pris ”Årets Företagare 2025 i Stockholm stad”. Tre företagare är nominerade och vinnarna kommer att koras på Företagarnas Vinnarlunch den 6 maj i Stockholm.

Marknadschefer:

Framgångsrika marknadschefer och andra ledare som utser de vassaste inom marknadsföring

Branschfolk

Hela listan med maknadschefer och andra ledare som är med i juryn som utser de vassaste inom marknadsföring och kommunikation 2025.

Narren: Stora Eventpriset 2024 – eldsjäl korades som vinnare!

Narren: Stora Eventpriset 2024 – eldsjäl korades som vinnare!

Aktuellt

Fem starka profiler och brinnande eldsjälar stod som nominerade till eventbranschens äldsta individuella pris ”Narren: Stora Eventpriset”. Igår, under festliga former, korades vinnaren under den pågående Möten&Event-mässan i Kista. Eventeffect var på plats och fick en exklusiv intervju med den chockade men glada vinnaren som gått från eventarrangör till samhällsaktör!

Möt Niclas Rahm: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Möt Niclas Rahm: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Branschfolk

Eventbranschens äldsta individuella pris delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen som gjort skillnad. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på mässan Möten&Event i Kista 19 februari 2025. Vi träffar Niclas Rahm, en av de fem nominerade.

Möt Viking Grandin

Möt Viking Grandin: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Branschfolk

Eventbranschens äldsta individuella pris delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen som gjort skillnad. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på mässan Möten&Event i Kista 19 februari 2025. Vi träffar Viking Grandin, en av de fem nominerade.

Folk i karriären

Mats Hedenström ny verksamhetschef och VD för Marathongruppen

Mats Hedenström ny verksamhetschef och VD för Marathongruppen

På nytt jobb

Styrelsen för Marathongruppen har utsett Mats Hedenström till ny verksamhetschef och VD. Han efterträder David Fridell som går vidare till en roll som generalsekreterare för Svenska Friidrottsförbundet.

Bahar Deogun ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Solna

Bahar Deogun ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Solna

På nytt jobb

Bahar Deogun, som idag är VD och hotelldirektör på Comfort Hotel Xpress Stockholm Central, tar nu nästa steg och blir ansvarig för Comfort Hotel Solna.

Mikael Ritsfalk ny General Manager på Strawberry Arena

Mikael Ritsfalk ny General Manager på Strawberry Arena

På nytt jobb

Mikael Ritsfalk har en gedigen bakgrund inom affärsutveckling, evenemang och sponsorskap, och har arbetat på Stockholm Live i tre år med arenautveckling och var senast ansvarig för moderniseringen av Avicii Arena från Stockholms Lives sida.

Gästskribenter

Martin Lagerkrantz : De 5 viktigaste eventtrenderna 2025

Martin Lagerkrantz: De 5 viktigaste eventtrenderna 2025

Gästskribent

2025 markerar ett skifte i hur företag ser på sina event. De är inte längre ett sidospår i marknadsplanen – utan en strategisk hörnsten i affärsutvecklingen. Nya krav från deltagare, teknisk utveckling och skärpta regelverk formar en bransch i förändring.

Christoffer Ramfors: Därför ska du inte stryka events ur budgeten — trots lågkonjunktur

Christoffer Ramfors: Därför ska du inte stryka events ur budgeten — trots lågkonjunktur

Gästskribent

När tiderna blir tuffa och lågkonjunkturen knackar på dörren, är det ofta marknads- och eventbudgetar som står först på tur för nedskärningar. Det kan kännas logiskt, events är ju trots allt inte “livsnödvändiga” — eller?

Mellan minnet och känslan finns kraften

Mellan minnet och känslan finns kraften

Gästskribent

Vi minns inte det mesta vi hör eller ser. Men vi minns hur det fick oss att känna. Just där, i mötet mellan upplevelse och emotion, ligger kommunikationens kanske mest förbisedda potential. Ändå behandlas den ofta som en kul extragrej vid sidan av. Det är ett misstag vi inte har råd med.

I en våg av AI-genererade bilder: låt fotografering skapa stolthet – och bilder med känsla!

I en våg av AI-genererade bilder: låt fotografering skapa stolthet – och bilder med känsla!

Gästskribent

Under mina år som både ledare och kommunikatör har jag gång på gång sett kraften i riktigt bra bilder. Oavsett om det handlar om porträtt, verksamhetsbilder eller ögonblicksbilder från ett event eller en teamaktivitet – så kan rätt bild verkligen fånga magin när människor interagerar. Därför tog jag ett samtal med fotografen Jenny Unnegård, som med över 25 års erfarenhet av både fotografering och kommunikation har sett branschen utvecklas från alla håll.

Gunnar Söderberg: Fem tips om hur du stärker upplevelsen av ett event

Hur rollspel gör saker kul

Gästskribent

Har en kompis som hatar rollspel. Hon undviker hellre en utbildning än råkar ut för ett rollspel. Nyfiket har jag frågat, är det spelet eller hur det är upplagt? Det är intressant för mig som tar stor prestige i att designa sånt och göra det med en bra pedagogisk grund och gedigen speldesign. Men det är faktorn att ta en roll.

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Kan AI förstå ironi? Och vad har det med retorik att göra?

Gästskribent

AI kan härma, men inte känna – och just där ligger den avgörande skillnaden. Retorik och kommunikation handlar om nyanser, känslor och samspel, något tekniken aldrig helt kan ersätta. Retorik- och röstexpert Per Furumo reflekterar över AI:s begränsningar och vad det betyder för mänsklig interaktion.

Kickoff med OS-tema: Svedea skapar gemenskap och inspiration med kreativa knep

Kickoff med OS-tema: Svedea skapar gemenskap och inspiration med kreativa knep

Case

Svedea genomförde i september 2024 en mycket lyckad kickoff på Södra Berget i Sundsvall för sina 240 medarbetare. Vår gästskribent Annsi Krol berättar här om hur det lyckade event genomfördes.

Vad är du utan ditt jobb? AI kanske snart ger dig svaret

Vad är du utan ditt jobb? AI kanske snart ger dig svaret

Gästskribent

Är du någonsin på en middag där det första som händer är att någon frågar: ”Vad jobbar du med?” Det är en oskyldig fråga på ytan, men bakom den ligger en samhällsnorm som kopplar din identitet till din produktivitet. Vi är våra jobb, våra titlar, våra leveranser. Och det är kanske därför vi känner oss så hotade av AI.

Det är inte räckvidden som räknas – det är vad som känns

Det är inte räckvidden som räknas – det är vad som känns

Gästskribent

I Norden har vi en radar för det fejkade. Vi ser rakt igenom tomma löften och kampanjer som bara försöker låta stora. Vi värdesätter det äkta, det ärliga, det som verkligen träffar oss och känns. Och just där, i det där som “känns”, bor svaret på vad som krävs för att skapa relevans idag: att förstå kultur på riktigt.

Ny identitet för SES, Sponsrings & Eventsverige

När fönstret öppnas – om att våga kliva igenom

Gästskribent

Sponsrings- och eventbranschen i Sverige står inför ett unikt läge, ett ”window of opportunity” som kan förändra spelplanen för lång tid framöver, skriver Cecilia Perlind, VD SES i denna krönika.

Antoni Lacinai

Motvindsintroduktion: Så slösar du bort hela investeringen i föreläsningen

Gästskribent

Att introducera en föreläsare på ett sätt som engagerar och inspirerar kan vara en utmaning. I denna krönika delar Antoni Lacinai sig av hur en motvindsintroduktion kan döda allt, och hur en bra introduktion ökar eventets kvalitet och energi.

Anna mini pink Event kan väl alla göra, så varför behövs vi?

Event kan väl alla göra, så varför behövs vi?

Gästskribent

I denna krönika lyfter Anna Mourou, erfaren producent inom eventbranschen, varför eventproffs behövs i en tid där många tror att ”alla kan göra event”. Det handlar inte bara om bra mat och coola venues, utan om att skapa upplevelser som väcker känslor och förändrar beteenden.

Från krogen till skogen med Ahlsell

Från krogen till skogen med Ahlsell

Annons

Sedan 2020 är Ahlsell en av huvudsponsorerna till Vasaloppet och startade en intern rörelse tillsammans med Brand Engagementbyrån Minnesota. Såhär gick det till när Ahlsell begav sig från krogen till skogen i fädrens spår.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com