eventeffect.se
”Konferenserna drog igång väldigt snabbt efter att vi öppnat”

Konferenserna drog igång väldigt snabbt efter att vi öppnat!

Hallå där...

Den nya mötesplatsen Life City ligger mitt i Hagastaden en av Stockholms innovativa stadsdelar. Samtliga av kontoren i fastigheten är redan uthyrda och det har på kort tid blivit en populär plats för event och konferenser.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2021-01-17 | Annons | Delegia

Låt digital bolagsstämma stärka varumärket!

Poströstning var en plötslig nödvändighet våren 2020. Då blev bolagsstämman för många företag en ren formalitet. Man förlorade möjligheten att kommunicera med kunder, allmänhet och, förstås, aktiemarknaden. Att lyfta fram partners. Att skapa förståelse. Nu finns verktygen för att även i den digitala miljön låta bolagsstämman stärka varumärket.

Låt digital bolagsstämma stärka varumärket!

Fysiska stämmor som under 2020 ersattes med webbinar och poströstning var verkligen rätt ointressanta. Samtidigt finns det ingen väg tillbaka – aktieägare kommer att kräva möjligheten att delta på distans även när vi alla har vaccinerats. Tills skillnad från 2020 finns det dock idag digitala verktyg som gör det möjligt att återskapa mycket av den stämning och det PR-värde som framsynta företag lyckades ge sina fysiska bolagsstämmor. Här följer några tips för hur man gör detta!

Inramningen

Först behöver det, liksom vid en fysisk stämma, finnas en bra inramning kring själva beslutsdelen av evenemanget. Annars blir det ingen succé vare sig det genomförs fysiskt eller digitalt. I det sammanhanget finns det faktiskt också fördelar med att hålla stämman digitalt (eller blandat fysiskt och digitalt). Förutom vad som händer live kan man nu komplettera med förinspelat material som riktar sig till olika intressenter och man kan arrangera digitala pressträffar, digitalt ”mingel”, matchmaking, etc, utan att alla behöver finnas på plats. Begränsningarna i omfattning och målgruppsanpassning minskar. En digital stämma kan också leva längre än en fysisk och därmed som en varumäkesstärkande aktivitet få ett längre liv.

Aktiemarknaden har förstås redan blivit informerad om alla siffror, men med lättillgänglig information i videoformat som ligger kvar efter stämman kan man ändå knyta aktieägare närmare företaget. Kundanpassat material kan lyftas fram. Intressant och media-anpassat innehåll om företaget och partners blir lätt för media att sprida till intressenter och allmänhet när det redan finns direkt tillgängligt i digitalt format. Företagets image höjs bland kunder och mot allmänheten. Partners knyts närmare.

Effektiv och transparent process med mervärde

Fysisk röstning med acklamation, handuppräckning eller röstsedlar är varken effektivt eller särskilt intressant. Digital röstning innebär att rösthanteringen kan automatiseras i mycket hög grad: Från inbjudan och anmälan av eget eller ombuds deltagande med avprickning mot aktieboken. Till närvaro-registrering och röstning med rätt röstvärden automathanterade. Grafiskt tydliga resultat-tavlor, liknande Riksdagens, gör även resultaten mer livfulla, intressanta och medievänliga. Trots att resultaten förstås sällan blir så värst oväntade (även det en likhet med Riksdagens voteringar).

Säkerheten vid röstningen hanteras med mobilt Bank-Id, alternativt tvåfaktor-autentisering (mail+sms t ex) om man inte tror att alla röstande vill använda mobilt Bank-ID.

Ett viktigt mervärde är den goda möjlighet som ett bra digitalt verktyg erbjuder att i samma process hantera såväl aktieägare som andra målgrupper. Man har full kontroll över alla inbjudningar, anmälningar och närvaro-registreringar i ett enda verktyg. Man vet vilket intresse olika delar av inramningen har genererat hos vilka målgrupper och kan följa upp detta efter stämman.

Talk to us!

Vi på Delegia berättar förstås gärna om våra plattformslösningar som knyter ihop allt detta! Slå en signal eller sänd ett mail, bara!

Vill du veta mer om hur vi ser på världen, kan du läsa några andra av våra artiklar också:

Christer Persson Delegia: Webinarformatet är inte längre tillräckligt 
Att mötas när man inte kan mötas – mycket mer än bara video och ljud 
Möten behövs! Ställ inte in – ställ om!
Bejaka digitala möten – 7 sätt de adderar mervärde!Christer Persson, VD Delegia AB


christer.persson@delegia.se

www.delegia.se

Johanna Bengtsson Johanna@eventeffect.se

Läs mer:

Varje vecka arrangerar Alice och Christoffer på Lyyti en demo online för att visa hur deras eventsystem fungerar.

Varje vecka arrangerar Alice och Christoffer på Lyyti en demo online för att visa hur deras eventsystem fungerar.

Under 30 min kommer de gå igenom grunderna för hur du skapar ett event i Lyyti samt berätta mer om hur du enkelt kan mäta och följa upp resultaten av dina event.
Du har även möjlighet att ställa dina frågor i live chatten.

Unikt event för dig som arbetar med och eller bokar event och konferenser i Skåne

Unikt event för dig som arbetar med och eller bokar event och konferenser i Skåne

Event genomförs den 29 mars och är en mötesplats i 360 grader, en mässa, workshops, seminarier och avslutas med en prisutdelning och mingel. Från scenen blir det både inspiration om reseindustrin och viktiga siffror.

I Helsingborg ligger det mesta på gångavstånd och en paus vid havet är alltid nära

Erbjud ett möte av hög kvalitet som deltagarna minns. Kolla in ett urval över Helsingborgs bästa lokaler.

Helsingborg är staden med gångavstånd till det mesta men ändå med en vibrerande storstadskänsla. Här är havet alltid nära och Danmark på andra sidan sundet är endast 20 minuter bort med färja. Staden erbjuder hotell av bästa klass, matupplevelser du sent glömmer och en känsla av att hit vill du återvända. Här listar vi 6 mötesanläggningar för ett lyckat möte.

delegia logga

Delegia AB är en ledande leverantör av digitala bokningssystem och IT-lösningar för mötesarrangörer. Våra kunders fokus är höga krav på säkerhet, stabilitet och en välgenomtänkt resa för mötesdeltagaren från registrering till genomförande och uppföljning.

MÅNGA ANVÄNDARE
Systemet används världen över, och håller i dagsläget ordning på över 700,000 deltagare i samband med olika kongresser, konferenser, mässor, kurser, möten och events. Bland kunderna märks ett antal ledande byråer med breda behov (exempelvis CWTs nordiska verksamheter), offentliga aktörer som Almi, företag som Volvo, ideella organisationer som Stadsmissionen samt branschorganisationer. Under åren har vi även hanterat större evenemang som Volvo Ocean Race, EU-toppmötet i Göteborg och Norshipping.

FUNKTIONER FÖR FRAMGÅNGSRIKA MÖTEN
På Delegia brinner vi för bra registreringslösningar. Vi har dessutom utvecklat mängder med smarta lösningar och funktioner som enkelt går att lägga till i systemet vid behov. På så sätt kan du skräddarsy bokningssystemet så att det passar dina behov och ditt evenemang på bästa sätt.

KONTAKT

Ulf Aspestedt
+46 (0)709 297712
ulf.aspestedt@delegia.se

Generella förfrågningar
+46 (0)8 447 12 80
marknad@delegia.se

 

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Informationsteknik söker en projektledare till Systeminstallation i Göteborg
  • Business Development Manager – Eventomatic
  • Evenemangspersonal till evenemangsbyrån robot
  • Produktionsledare Projektledare till evenemangsbyrån robot
  • Säljare – evenemangsbyrån robot
  • Säljande junior projektledare till Byrå Femtiotvå

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Eventbyrå

Efter fem år på Koncept & Event går Sara Shalabi in som partner på byrån tillsammans med  Niklas Åström och Viktor Ekström.

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Eventbyrå

Många storföretag har svårt att anlita och betala underleverantörer vid event. Det beror på komplexa rutiner för inköp och betalningar. Kerstin Öhman och hennes bolag BSC har lösningen – Event Payment Service.

ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

Eventbyrå

Linköpings baserade ActiPro Event har i dagarna fått tilldelningsbesluten för fyra upphandlingar av eventtjänster.

Mest läst

Martin Lorentzons bolag investerar i Memento Event  

Martin Lorentzon investerar i Memento Event  

Eventbyrån Memento Event gör en storsatsning genom att ta in kapital från Spotify grundaren Martin Lorentzons bolag Rosello.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Bildspecial: 150 eventproffs minglade på Epicenter Stockholm

Bildspecial: 150 eventproffs minglade på Epicenter Stockholm

På torsdagskvällen besökte drygt 150 eventproffs Mötesbaren på Epicenter Stockholm för att se på anläggningen och mingla. Kolla in mingelbilderna här.
Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Många storföretag har svårt att anlita och betala underleverantörer vid event. Det beror på komplexa rutiner för inköp och betalningar. Kerstin Öhman och hennes bolag BSC har lösningen – Event Payment Service.

Branschfolk

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Helena Wennerström

Staden vid sundet har varit kärnan i Helena Wennerströms yrkesliv

Branschfolk

Sedan Helena Wennerström flyttade till Helsingborg på 90-talet så har staden varit ett återkommande tema i hennes yrkesliv. Med ledande roller på Helsingborgs Dagblad, Väla Köpcentrum och HIF så har hon staden i sitt hjärta.

Folk i karriären

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

På nytt jobb

Josefine Larsson kommer närmast från Akademiska Hus där hon ansvarat för utveckling inom kundupplevelse, kommunikation och digitalisering.

United Spaces tillsätter regionchefer

United Spaces tillsätter regionchefer

På nytt jobb

Coworking-företaget United Spaces fortsätter att stärka sitt erbjudande. Efter etableringen i Helsingborg förra året finns de idag på 11 adresser i Stockholm, Uppsala, Arlanda, Göteborg, Malmö och Helsingborg.

Isabelle Lechtman vd för Folkets Hus nya mötesanläggning 

Isabelle Lechtman får vd-jobbet för Folkets Hus nya mötesanläggning 

På nytt jobb

Isabelle Lechtman blir vd för det nya bolag som ska bedriva kongress- och mötesverksamhet i Folkets Hus vid Norra Bantorget. Fastigheten genomgår för närvarande en genomgående upprustning som planeras vara färdig hösten 2024, då verksamheten åter ska öppna upp. 

Gästskribenter

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Gästskribent

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Webinar: Attrahera fler deltagare till event med digitala verktyg

Webinar: Attrahera fler deltagare till event med digitala verktyg

Annons

Eventbolaget Trippus bjuder in till ett kostnadsfritt webinar om hur du attraherar fler deltagare med hjälp av digitala verktyg.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff