”Vi är så glada att kunna erbjuda våra kunder en helt unik miljö där historia möter modern teknik och design. Hotellets storslagna karaktär har fått nytt liv med det nya designkonceptet som genomsyrar hela hotellet, och tillsammans med våra teknikleverantörer erbjuder vi lösningar som enkelt kan skräddarsys för att leverera minnesvärda möten och events”, säger Jacob Khan, Director of Commercial Strategies på Sheraton Stockholm.
Flexibla ytor för alla typer av möten
De nya ytorna sträcker sig från intima mötesrum för små grupper till det ikoniska Ballroom med plats för 450 gäster. Ballroom är utrustad med en toppmodern 8×4 meters LED-skärm, medan The Halls erbjuder fyra olika salar som kan kombineras till större utrymmen. Därtill har hotellet investerat i generösa breakout-ytor på upp till 280 kvadratmeter.
Med undantag för Ballroom har alla mötesrum naturligt ljusinsläpp och utsikt över Riddarfjärden och Stadshuset. Att samtliga ytor ligger på samma våningsplan underlättar logistiken för större arrangemang.
Design med internationell prägel
Bakom inredningskonceptet står ADC Atelier (numera ADC & Tuneu), kända för flera Soho House-projekt världen över. För Sheraton Stockholm har byrån skapat en miljö med fokus på det sociala, tidlösa och konstnärliga.
Teknik som tjänst
I samarbete med ROOM500 har Sheraton utvecklat ett nytt teknikupplägg där mötesrum blir en tjänst snarare än en produkt. De nya lokalerna är utrustade med den senaste AV-tekniken, LED-skärmar, ljudsystem och hybridlösningar.
Även mat- och dryckeserbjudandet har uppdaterats. Gäster i större sällskap kan nu skräddarsy sina egna dagspaket med allt från lunch till fika.
”Vi jobbar med devisen att ingenting är omöjligt. Den nya tekniklösningen och de nya bankettmenyerna möjliggör för oss att alltid kunna möta kundens behov med rådgivning och skräddarsydda lösningar. En röd tråd löper genom allt vi gör – från tekniken, till atmosfären, till matupplevelsen”, säger Jacob Khan.
En del av en större transformation
Sheraton Stockholm har hittills investerat över 400 miljoner kronor i sin renovering. Förutom mötes- och eventytorna omfattar satsningen bland annat de nyrenoverade hotellrummen som följer designkonceptet A Journey Towards the Light, inspirerat av Stockholms natur och vatten.
De nya mötesytorna beräknas stå helt färdiga i början av oktober.