eventeffect.se
”Konferenserna drog igång väldigt snabbt efter att vi öppnat”

Konferenserna drog igång väldigt snabbt efter att vi öppnat!

Hallå där...

Den nya mötesplatsen Life City ligger mitt i Hagastaden en av Stockholms innovativa stadsdelar. Samtliga av kontoren i fastigheten är redan uthyrda och det har på kort tid blivit en populär plats för event och konferenser.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2020-06-22 | Gästskribent | Karriär

12 tips för att lyfta ditt personliga varumärke

Nu är den perfekta tiden att bygga och utveckla ditt personliga varumärke skriver Michelle Dandenell varumärkestrategen/arkitekten i sin krönika. Till vardags hjälper hon företag, ledare och entreprenörer för att utveckla starka varumärken och göra dem mer synliga och på så sätt få deras business att växa.

12 tips för att lyfta ditt personliga varumärkeVarumärkesstrategen Michelle Dandenell

Nu är den perfekta tiden att bygga och utveckla ditt personliga varumärke. I den nuvarande ekonomin är värdet av ett starkt personligt varumärke avgörande. Det gäller både dig som är VD, ledare, entreprenör, konsult, anställd, jobbsökande eller vill starta eget. 20-talet spås vara det år då ”det personliga” är i fokus och då menar jag inte ”jag-jag-jag-perspektivet” utan jag menar att fokus är att dela med sig av dina personliga talanger, kunskaper, klokskap och passion. Helt enkelt att på riktigt och äkta ge värde till andra. Vi har alla olika styrkor att dela med oss av, alla har något vi brinner för och har utvecklat en passion för, något vi gör med lätthet – vår superpower – och det är det vi behöver skapa en tydlig varumärkesstrategi kring. Bygg en stark varumärkesidentitet för dig själv som bygger på äkthet och en äkta önskan att tillföra mervärde till din omgivning. Även om det innebär att sticka ut i en alltmer konkurrens-kraftig värld – like it or not, så behöver du på allvar ta dig tid att fundera över vem du genuint vill vara och vad du kan bidra med.

Jag har sedan i slutet av -90 talet arbetat med företag, VD, ledningsgrupper, ledare, chefer, entreprenörer med att bl. a skapa, bygga och utveckla deras varumärke. Min syn på varumärke börjar inifrån och ut, dvs för att bygga ett hållbart varumärke behöver du börja med dig själv eller företagets why, vision, mål, värderingar etc. och därifrån lägga grunden till det visuella varumärket för att spegla ditt/företagets inre i den yttre världen.

Ditt personliga varumärke hjälper dig att klargöra och uttrycka det värde du kan leverera till din kund, team, arbetsgivare eller kollegor. Det är ingen tävling i att se hur synlig du kan vara, det mäts inte i antalet likes eller hur många inlägg du kan göra per dag och inte ett syfte att sätta dig själv i centrum av världen. Det handlar om dig, vem du är, vad du står för i syfte att skapa värde till din omvärld för att bli mer attraktiv på talang- och kundmarknaden, oavsett du är CEO, konsult eller vill söka nya jobbmöjligheter. Punkt.

Om du inte har ett synligt personligt varumärke blir det till nackdel för dig i nästan alla aspekter av ditt professionella liv. Personligt varumärke har nästan blivit ett krav för alla som vill växa i sin verksamhet, låta businessen få mer köpkraft, få ett bättre jobb, bli mer synlig, ta karriären till nästa nivå eller att skapa nya, bra relationer etc. Alla har ett unikt personligt varumärke, oavsett om de vet det eller ej. Oavsett om du skapat det själv eller inte – ett personligt varumärke har du. Därför gör du klokt i att sätta dig själv i förarsätet för att byggaoch utveckla ditt varumärke. Det vi alla borde sträva efter är ett tydligt, attraktivt och synligt varumärke. Jag definierar det som en personlig autentisk visning av de engagerade aspekterna av dina professionella och personliga aktiviteter och intressen. Det skapar förtroende och auktoritet och ger dig fördelar på både kund/leverantörs- och talangmarknaden.

Nu under 20-talet kommer det vara stor fokus kring våra personligheter, att vi gör vår röst hörd, deltar i olika forum där vårt intressefokus ligger etc. Personligt varumärke kommer att vara en större och viktigare del än själva CV:t, företag anställer idag i högre grad på personlighet och passion än enbart fokus på kompetens. Så, ge dig själv en större möjlighet för framtiden och börja utveckla ditt personliga varumärke redan nu. Gör dig redo för den nya framtiden.

Du är redan ett varumärke, oavsett om du vet det eller inte. Det du nu behöver är att klargöra vem du är, vad du bidrar med, vad du vill och sedan hitta svaret på ”huret”. Så skapa dig en tydlig varumärkesstrategi, släpp Jante och Standout!

Michelle Dandenell bästa tips för att komma igång med arbetet med ditt personliga varumärke

1. Börja med att Googla dig själv, vad finns om dig på nätet idag? Jag har ju ett ovanligt namn, både för- och efternamn, vilket gör att jag såklart hamnar högst upp om du söker på just mitt unika namn. Om ditt namn är vanligt så behöver du fundera över vad du kan och behöver göra för att både skapa träffar och hamna högre upp på Google.

2. Se över dina sociala media kanaler. Hur ser dina presentationer ut? Har du både en privat- och företagssida på Facebook. Hur ser de ut? Vad vill du kommunicera? Vem vänder du dig till? Vad bidrar du med? Till vem? Samma sak gäller alla dina kanaler. De behöver ”hänga ihop” så att du har en enhetlig profil. Viktigt är också att se över dina bilder, vad visar de? Är din profilbild tagen av en professionell fotograf? Har du en strategi över dina bilder och grid? Ger bilderna dig rättvisa? Städa bort bilder du inte vill ha.

3. Mycket om din möjlighet att lyckas handlar om att ha rätt mindset. Alla har alltid en anledning till varför de inte har lyckats i sin business eller i livet. Men, det finns bara en enda anledning. Det är för att vi alltid lyckas hitta allt vi inte har; tid, energi, pengar, system eller vad det nu kan vara. Men, de mest framgångsrika människorna hittar de resurser de behöver. Är du tillräckligt kreativ, hittar du dina svar och resurser. Om du är tillräckligt dedikerad tar du dig igenom dina problem. Om du bryr dig tillräckligt om andra människor kommer du kunna få dem att bry sig om dig och ditt mission. Så, den bästa resursen du behöver är våra känslor, men det finns en känsla som får oss att misslyckas… Rädsla. På engelska FEAR = False Evidence Appearing Real.

Vad har då mindset att göra med sitt personliga varumärke? Allt börjar med dina egna känslor. Det är känslorna som styr när vi ska bygga vårt varumärke. Vi behöver våga visa oss själva och ta bort allt som stör för att vara så autentiska som möjligt och då är vårt mindset det viktigaste du har.

4. Konkretisera ditt ”why”. Varför gör du det du gör? Varför går du upp på morgonen? Det finns alltid ett djupare svar så mitt tips är att använda dig av ett verktyg som heter ”Seven Level Deep”, dvs. ställ dig frågan ”varför” på alla dina svar ovan för att till slut på riktigt hitta ditt ”why”.

5. För att lägga grunden till att bygga och utveckla ditt personliga varumärke är det bra om du bygger det kring dina superpowers, du kan säga unika förmåga eller kärnkompetens. Men superpower är djupare än du tror. Många är omedvetna om sin djupare kompetens, det gäller att finna och uttrycka den.

6. Vilken story vill du berätta om dig själv? Skriv ner din vision av vad du vill med ditt varumärke och skriv din story som stöder ditt arbete med att bygga ditt varumärke. Fokusera på personligt och autentiskt men inte privat.

7. Appropå autentiskt. Det viktiga är att visa vem du är – på riktigt. Vardagen är inte enbart rosor och champagne det finns lika många dagar som är tuffa och som många känner igen sig i. Det är dessa dagar som talar till hjärtat hos andra – så dela med dig av dessa dagar och hur du hanterar det etc. De dagar som är fyllda av rosor och champagne så visa/berätta dessa dagar i syfte att visa dina ”winns” så att andra blir peppade till att fortsätta på deras resa.

8. Hitta din ”hisspitch”. När du hittat ditt why och dina superpowers har du ett bra underlag för att skriva din hisspitch. När du då presenterar dig så vet alla VAD du kan bidra med och därefter kan ni prata om din nisch och hur du gör det du gör. Jag kan presentera mig så här: ”Jag älskar att inspirera och utmana till innovation och att få människor och företag att skapa det extraordinära som förbättrar deras liv/business”.

9. Vem pratar du till? Identifiera och lär känna din målgrupp och anpassa dina inlägg etc. i dina kanaler så att det attraherar rätt målgrupp. Ett tips är att göra en kundavatar och ”döpa” dem vid namn. Då kan du snabbt stämma av med om ex. ditt inlägg passar Eva eller Kalle, eftersom du redan känner dem på djupet. Namn eller inte, hitta det sätt som är enklast för dig, bara du har identifierat och lärt känna din målgrupp.

10. Våga stå för det du står för. Ge dig in i debatten inom ditt område. Bygg på andras inlägg, ge din syn och idéer på ämnet, våga stå för din åsikt men gör det med finess.

11. Ta hjälp av andra. Våga fråga ditt nätverk, kunder och vänner om vilka dina styrkor är. Vad bidrar du med? Gör en undersökning och ställ de frågor du vill ha reda på för att få en bra självbildsövning.

12. Har du koll på dina värderingar? Generös, ärlig, professionell etc. Identifiera och skriv ner dem och låt de kännas och upplevas i ditt varumärke.

Michelle Dandenell: Hetaste tipset är att se ditt varumärke som det viktigaste du har. Gör det grundläggande arbetet, det som inte syns men som känns och därefter gör du ditt visuella varumärke. Do the work!

Av: Michelle Dandenell

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

EVENTYR NINE YARDS förstärker med spetskompetens inom B2C och Sponsring

EVENTYR NINE YARDS förstärker med spetskompetens inom B2C och Sponsring

EVENTYR NINE YARDS växlar upp med ytterligare kompetens inom B2C och Sponsring genom att handplocka Erik Flygt och Jessica Kovac från brand experience-byrån New Motive. Därmed stärker byrån, sitt totalerbjudande inom upplevelsekommunikation varumärkesgestaltning, två områden som blir allt viktigare i takt med att kunderna söker mer långsiktiga samarbeten, enligt Fredrik Göransson, Chief Development Officer på EVENTYR NINE YARDS.

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Webinar: Attrahera fler deltagare till event med digitala verktyg

Webinar: Attrahera fler deltagare till event med digitala verktyg

Annons

Eventbolaget Trippus bjuder in till ett kostnadsfritt webinar om hur du attraherar fler deltagare med hjälp av digitala verktyg.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






300x250 studio puck

Tips

  • Vässa ditt event med stöd av Talarföreningens checklista
  • Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform
  • Lista: Lokala mötesarrangörer i Västergötland
  • 17 tips: Framgångsfaktorer för effektiva hybridmöten
  • 10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till
  • Eventsäkerhet – så mycket mer än en biffig vakt i dörren
  • Lista: Konferenslokaler i Helsingborg
  • Jespers bästa tips för en lyckad kickoff
“I framtiden kommer alla företag ha ett affärssystem för eventhantering”

“I framtiden kommer alla företag ha ett affärssystem för eventhantering”

Annons

Invajo förutspår att eventhanteringssystem kommer bli allt mer bärande för kunders kärnverksamhet.

Upphandlingar

  • Destination Kalmar upphandlar marknadsföringstjänster
  • Universitet upphandlar ramavtal för kurs- och konferensanläggningar
  • Kommun upphandlar ramavtal för event och scenteknik
  • Upphandling av event och scenteknik
  • Upphandling av filmning och streaming i samband med konferenser och event

Eventarenan

Historiska fordon berättar om framtidens städer

Historiska fordon berättar om framtidens städer

Annons

Lyxbilar, vardagsvolvon och tvåhjuliga vrålåk

Inspiration

”Konferenserna drog igång väldigt snabbt efter att vi öppnat”

Konferenserna drog igång väldigt snabbt efter att vi öppnat!

Hallå där...

Den nya mötesplatsen Life City ligger mitt i Hagastaden en av Stockholms innovativa stadsdelar. Samtliga av kontoren i fastigheten är redan uthyrda och det har på kort tid blivit en populär plats för event och konferenser.

Varbergs Stadshotell öppnar upp takterrass med bastu

Varbergs Stadshotell öppnar upp takterrass med bastu

Inspiration

Varbergs Stadshotell & Asia Spa är sedan tidigare känd för sina varma källor och sin Vitality Pool. Denna plats för sköna bad kompletteras nu med ytterligare ett fantastiskt tillskott – en stor solterrass, utomhuspool, kallkar och bastur – allt vilandes på takåsarna, med en fantastisk utsikt över hav, solnedgångar och Varbergs fästning.

Topp 5 bästa stränder för vinterbad

Topp 5 bästa stränder för vinterbad

Inspiration

Vinterbad, vintersim, isbad – vad vi än väljer att kalla den iskalla trenden har den knappast undgått någon. Oavsett om du gör det av hälsoskäl, äventyrslust eller självplågeri verkar trenden stå sig fortsatt stark – och det finns många tillfällen och platser där du kan vinterbada under årets säsong.

Lista: 7 designhotell i tomtens hemstad Rovaniemi

Lista: 7 designhotell i tomtens hemstad Rovaniemi

Inspiration

Du reser till Rovaniemi med nattåg från Helsingfors, direktflyg från Arlanda till Rovaniemis flygplats eller med bil, fyra timmar från Kiruna.

Smådalarö Gård Hotell & Spa vinner Haninge arkitekturpris 2022

Smådalarö Gård Hotell & Spa vinner Haninge arkitekturpris 2022

Inspiration

Smådalarö Gård Hotell & Spa har röstats fram som årets vinnare i Haninge arkitekturpris. Tillsammans med arkitektur- och designbyrån Koncept totalrenoverades hotellet under två år och juli 2021 slog dörrarna upp för en helt unik destination i Stockholms skärgård.

Micke Eriksson, vd och grundare av Julbordsmäklarna

Julbordsmäklarna tipsar – så skapar ni en julfest att minnas

Hallå där...

Med mindre än tre månader kvar till julafton är det hög tid att boka årets julbord eller julfest. I en djungel av glöggmingel, stekta köttbullar och Janssons frestelse kan det vara lätt att tappa bort sig. Vi har pratat med Micke Eriksson, vd och grundare av Julbordsmäklarna som ger sina bästa tips på hur du bokar ett lyckat julbord.

En flirt med 70-talet på nyrenoverade Scandic Park i Stockholm

En flirt med 70-talet på nyrenoverade Scandic Park i Stockholm

Inspiration

Ända sedan hotell Park stod klart i mitten av februari 1968 har både inredning och fasad präglats av en uppfinningsrik och nyskapande arkitektur, signerad Sven Markelius. Hotellet har vid olika tillfällen moderniserats och har under 2022 genomgått en av sina största renoveringar på 54 år. På Scandic Park har 1970-talets former, färger och detaljer nu flyttat in.

Dry Floating

Första hotellet i Sverige med Dry Floating

Inspiration

Dry Floating tillåter dig att flyta i noll tyngdkraft omgivet av 400 liter kroppstempererat vatten utan att bli blöt. Din kropp och ditt sinne är med om en oförglömlig upplevelse av djup avslappning, omfamnad av ljus och värme.

Nu öppnar mötesplatsen Goto 10 i Linköping

Nu öppnar mötesplatsen Goto 10 i Linköping

Inspiration

Linköping är den tredje staden i Sverige där Internetstiftelsen öppnar mötesplatsen Goto 10. Här kan besökare kostnadsfritt arbeta, genomföra möten, ta del av eller själva arrangera evenemang, använda 3d-skrivare, spela in poddar och utvidga sina nätverk.

Norwegian lanserar direktflyg till Lyon – med närhet till skidorter i franska Alperna

Norwegian lanserar direktflyg till Lyon – med närhet till skidorter i franska Alperna

Inspiration

Norwegian fortsätter att utveckla linjenätet i Sverige. Idag lanserar bolaget en ny direktlinje mellan Stockholm Arlanda och Lyon i Frankrike, med första avgång i januari 2023. Lyon är en strategiskt bra destination att flyga till för att ta sig till några av de mest populära skidorterna i franska Alperna.

Rutinerad räv med känsla för detaljer

Rutinerad räv med känsla för detaljer

Annons

Svea Fröjd på eventbolaget BSC Business Service Club är en av få seniora producenter inom event och tv. Hon har ett smittande leende och en absolut närvaro. Hon framhåller vikten av allas insats, berättar om sin kärlek till galor och stora projekt och säger att hon känner sig som en rutinerad gammal räv.

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Informationsteknik söker en projektledare till Systeminstallation i Göteborg
  • Business Development Manager – Eventomatic
  • Evenemangspersonal till evenemangsbyrån robot
  • Produktionsledare Projektledare till evenemangsbyrån robot
  • Säljare – evenemangsbyrån robot
  • Säljande junior projektledare till Byrå Femtiotvå

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Eventbyrå

Efter fem år på Koncept & Event går Sara Shalabi in som partner på byrån tillsammans med  Niklas Åström och Viktor Ekström.

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Eventbyrå

Många storföretag har svårt att anlita och betala underleverantörer vid event. Det beror på komplexa rutiner för inköp och betalningar. Kerstin Öhman och hennes bolag BSC har lösningen – Event Payment Service.

ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

Eventbyrå

Linköpings baserade ActiPro Event har i dagarna fått tilldelningsbesluten för fyra upphandlingar av eventtjänster.

Mest läst

Martin Lorentzons bolag investerar i Memento Event  

Martin Lorentzon investerar i Memento Event  

Eventbyrån Memento Event gör en storsatsning genom att ta in kapital från Spotify grundaren Martin Lorentzons bolag Rosello.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Bildspecial: 150 eventproffs minglade på Epicenter Stockholm

Bildspecial: 150 eventproffs minglade på Epicenter Stockholm

På torsdagskvällen besökte drygt 150 eventproffs Mötesbaren på Epicenter Stockholm för att se på anläggningen och mingla. Kolla in mingelbilderna här.
Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Många storföretag har svårt att anlita och betala underleverantörer vid event. Det beror på komplexa rutiner för inköp och betalningar. Kerstin Öhman och hennes bolag BSC har lösningen – Event Payment Service.

Branschfolk

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Helena Wennerström

Staden vid sundet har varit kärnan i Helena Wennerströms yrkesliv

Branschfolk

Sedan Helena Wennerström flyttade till Helsingborg på 90-talet så har staden varit ett återkommande tema i hennes yrkesliv. Med ledande roller på Helsingborgs Dagblad, Väla Köpcentrum och HIF så har hon staden i sitt hjärta.

Folk i karriären

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

På nytt jobb

Josefine Larsson kommer närmast från Akademiska Hus där hon ansvarat för utveckling inom kundupplevelse, kommunikation och digitalisering.

United Spaces tillsätter regionchefer

United Spaces tillsätter regionchefer

På nytt jobb

Coworking-företaget United Spaces fortsätter att stärka sitt erbjudande. Efter etableringen i Helsingborg förra året finns de idag på 11 adresser i Stockholm, Uppsala, Arlanda, Göteborg, Malmö och Helsingborg.

Isabelle Lechtman vd för Folkets Hus nya mötesanläggning 

Isabelle Lechtman får vd-jobbet för Folkets Hus nya mötesanläggning 

På nytt jobb

Isabelle Lechtman blir vd för det nya bolag som ska bedriva kongress- och mötesverksamhet i Folkets Hus vid Norra Bantorget. Fastigheten genomgår för närvarande en genomgående upprustning som planeras vara färdig hösten 2024, då verksamheten åter ska öppna upp. 

Gästskribenter

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Gästskribent

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Festivalkänsla på konferensen

Festivalkänsla på konferensen

Annons

Vimplar, popcorn, graffiti och flygande cirkusartister. Men också föreläsningar, seminarier och nätverkande. Sätt festivalkänsla på ditt event och bjud in till konferens extra allt!

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff