Under året har PS Occasion gjort flera satsningar på sitt varumärke och strategiska erbjudande. Med avstamp i att bolaget blev medarbetarägt vid årsskiftet, har ännu fler satsningar på nyrekryteringar gjorts. Bland de senaste är Pål Roos, som intar rollen som planner hos byrån.
Sedan sommaren har totalt 8 nya medarbetare anslutit sig till Brand Experience byrån. Utöver förstärkningar hos produktion har även det kreativa teamet stöttats upp med ytterligare kompetens inom innehåll och strategi. En av de som anslöt till byrån i mitten av augusti var Pål Roos, senast Creative Director hos Minnesota Communication, som nu intar rollen som Planner.

– På byrån är vi flera som har jobbat med Pål tidigare och vi är så glada att han återigen ville bli en del av vårt team. Påls kompetens inom kommunikation, strategi och varumärkesförflyttning i kombination med en gedigen erfarenhet från branschen gör han till det perfekta tillskottet för vårt erbjudande, säger Marie Lasota, VD PS Occasion
Pål ska utöver att arbeta med byråns kundkonton även stärka upp det interna arbetet runt det egna varumärket. Under våren meddelade byrån en ny ägarstruktur, där majoriteten av bolagets ägande nu utgörs av en grupp om 13 anställda, med en kvinnlig majoritet.
– I och med vår nya ägarstruktur har vi kunnat vara snabbare och affärsnära i alla våra beslut och satsningar. Vi har höga ambitioner med vår byrå och inte minst fortsätta vara en stark och drivande kraft i branschen. Majoriteten av våra kunder arbetar vi med långsiktigt och vi arbetar konstant för att än mer stärka upp vår kreativa och strategiska kompetens, så vi kan möta upp och stötta våra kunder i en snabbt föränderlig värd, avslutar Marie Lasota, VD PS Occasion.
Utöver Pål Roos välkomnar även teamet Chris Ntsakos som teknisk produktionsledare, Clas Grufman som producent, Jacqueline Ruiz Pehrsson som Concept Coordinator, Jacob Berggren och Sara Ek som projektledare samt Natasha Marions Conway och Anton Eifraimson som produktionsledare.