Vi på Eventeffect gratulerade vinnarna och bad om en kommentar från byråchefen i respektive storleksklass inom kategorin Event & Brand Experience.
– Vi är så stolta över att få denna fantastiska utmärkelse av våra kunder. En utmärkelse som vi delar med alla våra medarbetare och samarbetspartners. Som medarbetarägd byrå är detta något vi verkligen firar tillsammans, och det blir ett fint kvitto på det engagemang alla vi på PS Occasion bidrar med dagligen – som gör att vi gång på gång får förtroende från våra kunder att göra det vi gör bäst, säger Marie Lasota Managing Director PS Occasion.
– Att bli utnämnd till årets byrå är verkligen något alldeles extra. Det är en tydlig bekräftelse på att det vi skapar i samarbete med våra fantastiska uppdragsgivare är av hög kvalitet och något vi kan vara stolta över. På Homage har teamwork alltid varit vår främsta drivkraft, och det är en avgörande faktor som kontinuerligt leder oss framåt tillsammans. Jag är övertygad om att det är just denna dynamik som krävs för att vinna utmärkelsen som årets byrå!, säger Niklas Söderberg Byråchef Homage.
– Det är med stor stolthet vi tar emot utmärkelsen Årets Byrå 2024. Vi har haft ett par spännande år post pandemin och det har verkligen omdefinierat oss som byrå. Vi har växt otroligt snabbt på kort tid och det hade inte varit möjligt utan det härliga teamet vi är på Eventum. Att få den här bekräftelsen från våra fantastiska uppdragsgivare är ett bevis på att vi är på rätt väg, men vi är långt ifrån framme. Det här är bara början!, säger Marie Karlsson Vd, Eventum.
Vinnarna i respektive kategori för Årets Byrå 2024 presenterades på Regis årliga gala den 22 februari, denna gång på Sergel Hub i Stockholm.
Event & Brand Experience 5–25 MKR:
1. Eventum
2. Contrast
3. Aventi
Event & Brand Experience 25-50 MKR:
1. Homage
2. Ciceron Group
3. BANG / Brand Arena Nordic Group
1. PS Occasion
2. Le Pacte
3. Eventyr Nine Yards
Årets Byrå som är Sveriges största bransch- och kundstudie för kommunikationsbyråer. Studien har genomförts i över 20 år och kartlägger hur nöjda kommunikationsköpare är med sina byråer. Undersökningen genomförs av Regi.