Location
Skåne, Sweden
Apply by
2020-11-05
Service Manager Meeting & Event
Clarion Hotel Sea U kommer ha Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare kommer vi garanterat överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.
Hotellet öppnar februari 2021 och kommer ha 250 hotellrum plus kongress kapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på.
Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Service Manager M&E”
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Service Meeting & Event (SME) rapporterar till F&B Manager (F&B) och är en del av hotellets Service Manager grupp
Tjänsten innefattar ansvar för:
- Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
- Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
- Personalansvar för Meeting & Event Host (MEH), IT-tekniker samt garderobspersonal.
I tjänsten ingår:
- Förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av personalen.
- Arbetar aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
- Ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
- Dutytjänstgöring enligt dutyschema.
- Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
- Ansvar för att företagets policies följs.
- Personalansvar, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar som inte sker av SME själv skall planeras i samråd med närmst chef
- Ansvarar för eventuella nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med närmst chef
- Tillse dagligt användande av tid rapportering system för all personal.
- Ansvarar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls
- Ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
- Arbetar tillsammans med F&B fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
- Ansvarar för att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetsystemet.
- Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
- Ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
- Ansvarar för att övriga avdelningar i hotellet alltid är uppdaterade avseende arrangemang.
- Ansvarar för att hålla lobbyområdet samt konferensområdet i bästa skick efter givna instruktioner.
- Ansvarar för avstämningar för provisioner gällande konferens
- Ev. andra uppgifter kan tillkomma delegerat via närmst chef