Den 11 april går den 22:e upplagan av Gyllene Hjulet av stapeln.
Tävlingen och galan premierar Sveriges mest uppmärksammade och hyllade projekt inom intresse- och upplevelsebaserad kommunikation.
I år har hela 68 bidrag möjlighet att vinna ett guld eller silver i tävlingen.
Här är bidragen som kan vinna årets priser i intresse- och upplevelsebaserad kommunikation:
Årets Bästa Sponsring
En godare fotbollsfest – Passion Lab, ICA Sverige, King, IUM, ICA Reklam och NeH
Ramboll Stockholm Halvmarathon 2018 – Ramboll Sverige, Marathongruppen och Creative Meetings
SHL Harry – ATG & SHL
Berg flyttar ut – Jung Relations och Svenska Spel
Matchen mot mobbning – Swedbank, Stiftelsen Friends, Brand Union och Prime
Årets event B2C
PDXCON – Onemotion IMC och Paradox interactive
IKEA Gatuköks-turné 2018 – Le Pacte
Örebrokompaniet och spökstaden Örebro – Nordic Arena Group
SMÖR – en gourmetkrog i kioskformat – Jung Relations och Arla
Försvarsmaktens Flygdag 2018 – Minnesota Communication, Försvarsmakten, Volt och PHD
Årets event B2B
Just Arrived – Vi är här nu – PS Communication
ASF Forum – Atea
Nordic Contact Lens Forum (NCLF) – Nine Yards
Den Enda Frukosten – Ciceron Group (Ciceron International)
Bisnode Unleashed – Bisnode Sverige
Årets Samhällsengagemang
#Väntainte – Håkanson United, City Gross AB, More PR och Jontefonden
Med kniven mot strupen – Eventyr
Matchen mot mobbning – Swedbank, Stiftelsen Friends, Brand Union och Prime
Loka Heroes – Håkanson United, Loka och Svenska Basketbollförbundet
Just Arrived – Vi är här nu – PS Communication
Årets Rättighet
Vasaloppet – Vasaloppet
Hammarby Fotboll – Hammarby Fotboll
Elitfotboll Dam – Passion Lab, Elitfotboll Dam och Spring Media
Svenska Basketbollförbundet – Svenska Basketbollförbundet och Håkanson United
Försäsongens Mästare – Storyplay och Svensk Elithandboll
Lokala Rättighet
Bajen Bar – Hammarby Fotboll, Pack Train och IK Stockholm
Sista striden eller ”När hockeyn kom till byn” – ATG & The Lightnings
Försäsongens Mästare – Storyplay och Svensk Elithandboll
Årets Expo
T-emballage – PEN interiör
Sveba Dahlen – Ratius Mässbyrå
Svenska Fönster Nordbygg – Sture Exhibition & Events och Svenska Fönster
Norrlands Ljus Stay out West – Onemotion IMC
Scania Service Design Concept – PS Communication, Scania och Kapa Produktion
Årets Endorsement
Berg flyttar ut – Jung Relations och Svenska Spel
Uppvarvningen – Welcom och Idéform
ATG Drömfond – utveckling av ambassadörskap – ATG, Kanal75 och ATG inhouseateljé
Tele2 Arena Challenge – UMG, Tele2 och IK STHLM
Gunde Svan, Preem och Vasaloppet – ett dynamiskt samarbete – Preem, Vasaloppet, Spoon samt Forsman & Bodenfors
Årets långsiktiga
Meet The World – SKF och Gothia Cup
Henke & Shoulders – Jung Relations och P&G
Maker Tour-programmering i skolan – Tekniska museet
BonnierHoops – Håkanson United, Bonnierförlagen och Svenska Basketbollförbundet
SJ – WOW – Passion Lab
Årets Internationella
Lag-VM i bordtennis 2018 i Halmstad – Destination Halmstad och Svenska Bordtennisförbundet
COCA-COLA VM 2018 ”Get ready for World Cup 2018 Sweden” – Isobar, MKTG, Carat och UMG
Electrolux PUREf9 Global Launch – MKTG Sverige, Blue Lemon Consulting och Electrolux
Glashuset i Öknen – The Pozo Graviz & Partners Communication
Meet The World – SKF och Gothia Cup
Årets Interna Event
Into the wild – Occasion och Grant Thornton
Togetherness – Made by you – Nine Yards och AniCura
Academic Work Family 20 år – Eventyr och Academic Work
Janssen Swimrun – SpringConf
SEB Vision Refresh – Minnesota Communication och SEB
Årets Kreativa Lösning
Simpendla – Passion Lab och ICA Sverige
The Box Experience – Eventyr och Academic Work
Oddset – The Janne Walk – Perfect Fools och Svenska Spel Sport & Casino
Arenans Barn – Swedbank, Brand Union, Stiftelsen Friends och Prime
Svartklubben – Passion Lab, Åbro Bryggeri, AIK Fotboll och Post Sthlm
Årets Hantverk
Svenska Fönster Nordbygg – Sture Exhibition & Events och Svenska Fönster
Transparenta Toan – Minnesota Communication och Atea
Oddset – Den svensk-iranska matchtröjan – Perfect Fools och Svenska Spel Sport & Casino
Arenans Barn – Brand Union
Samsung Slush – Onemotion IMC
Årets mest Innovativa Koncept
Simpendla – Passion Lab och ICA Sverige
Berg flyttar ut – Jung Relations och Svenska Spel
ShapeRunner – Ramboll Sverige, Garbergs Creative Collective och Marathongruppen
PU:REST – en öl bryggd på återvunnet avloppsvatten – BCV
Samhällsmatchen – Hammarby Fotboll, Pack Train och IK Stockholm