Tillsammans omsätter den nya koncernen cirka 57 miljoner kronor och sysselsätter 19 personer. Bland kunderna finns Telia Company, ACTIC Group AB, SkandiaMäklarna, TV4, Hexagon Manufacturing Intelligence, och Best Western Hotels & Resorts Scandinavia.
– Vi har sedan många år tillbaka haft kunder i hela Västmanlandsregionen och har hela tiden haft för avsikt att stärka vår position i regionen. PeGe Promotion är dessutom ett företag som vi har sneglat på i många år då vi alltid ansett att de är väldigt duktiga och lika oss i vårt arbetssätt. Därför känns det extra bra att det är just PeGe Promotion som vi har lyckats förvärva och vi får en naturlig och ökad närvaro i Västmanland, säger Michael Serrander, vd på Profeel.
Stor förändring på marknaden
– Vi ser att marknaden genomgår stora förändringar och det är tufft att vara ett litet bolag. Branschens framtid är både krävande och spännande. Jag upplever att Profeelkoncernen har kunskapen och den finansiella styrkan som behövs för att utveckla PeGe Promotion vidare. Dessutom har vi liknande affärskulturer som gör sammanslagningen enkel. Profeel har genom åren varit vår värsta men bästa konkurrent och jag ser väldigt mycket fram emot att jobba tillsammans, säger Christine Larsson, vd på PeGe Promotion.
PeGe Promotion kommer fortsätta drivas på samma sätt som tidigare, men i enlighet med Profeel koncernens affärsidé och arbetsmetodik.