Nordens största företag inom specialmedia:
Nordiske Medier är Nordens största B2B-företag inom specialmedia. De når ut till 550 000 mottagare dagligen, genom olika branschtidningar och digitala nyhetsbrev. Verksamheten har också en separat eventavdelning. Med syfte att marknadsföra och skapa mervärde åt både tidningar samt utställare för eventen. I november 2022 anordnade Nordiske Medier ett evenemang hos Life City – en inspirerande arena för nätverkande och kunskapsdelning. Som togs emot av stående ovationer. Gäster från hela världen kom för att nätverka under Life Science-utställningen.
– Att kliva in hos Life City var som att besöka ett event, planerat i minsta detalj. Besökarna kunde naturligt röra sig genom anläggningen. Första intrycket av lokalerna går att beskriva med tre ord. Ljust. Modernt. Inbjudande. Förklarade Michael under intervjun.
Så planerades den lyckade konferensen:
Tre lämpliga ytor la grund för eventet. Ett seminarierum, följt av en utställningsyta och flera mindre konferensrum. Besökarna fick således uppleva både kreativa föredrag och personliga möten. Direkt på plats förverkligades innovativa idéer. Produktivitet blomstrade i form av mycket snack och mycket verkstad. Det som också mättade de nyfikna konferensgästerna, var husets egen restaurang, K-märkt. Menyn utgick från leverantörernas sortiment där kockarna tog tillvara på säsongens färskaste råvaror. Helt enligt den klimatsmarta affärsidén.
Michaels ord:
– K-märkt bjöd på vegetariska wraps och verkade tillfredsställa våra mest skeptiska gäster. Det är lovande!
Vad fick besökarna att lämna toppbetyg?
Parallellt med det seminarieprogram som löpte under dagen. Öppnade utställningsytan upp för nätverksmöjligheter och intressanta diskussioner. Mycket tack vare anläggningens genomtänkta planlösning. Företag inom Life Science-kulturen fick tillfälle att presentera sina produkter och tjänster, under tiden gästerna hämtade tilltugg och bjöds in till mingel och småprat. Life City’s inspirerande miljö och välsmakande mat behagade inte enbart gästerna. Utan skapade värde för Nordiske Medier, som tidigt tog beslutet om ett återbesök.
– Vi togs emot med öppna armar av personalen och uppskattade deras professionella bemötande. Förklarade Michael.
Han berättade hur tidigare konferensanläggningar, senast två veckor före varje event, önskade veta besökarantalet. Samma tid som majoriteten av anmälningarna till eventen vanligtvis inkom. Med kort framförhållning erbjöd Life City-personalen flexibilitet. Genom att glatt möta Nordiske Mediers behov. Kan det vara service i toppklass?
Sammanfattningsvis tipsade Michael om att konferera hos Life City. De fick tillgång till hela konferensanläggningen och distraherande ljud blev aldrig ett problem. Vid flertal tillfällen nämnde Michael också lokalutformningen, hur avgörande den var. Restaurangen låg i anslutning till utställningsytan, direkt utanför seminarierummet. Vilket skapade ett naturligt flöde mellan de olika utrymmena. Den välorganiserade anläggningen. Det professionella bemötandet. Den inspirerande miljön. Ingredienserna som fick Life City’s konferenstak att lyfta.
För bokning eller vid frågor, kontakta:
08 722 22 15
Se 3D-visning av lokalerna: https://my.matterport.com/show/?m=GY7y5hKirP1
Läs mer på lifecity.se