Kund: Oracle Netsuite
Kampanj: ”Easy as” som rullar ut i digitala kanaler I början av 2019.
Arbetsgrupp Eventyr:
Jennie Barkselius, Client Director
Niclas Rahm, Creative Director
Mårten Diktonius, Head of concept
Peter Hammarstrand, Art Director
Kristina Svallingson, Copywriter
Sally Jönsson, Project Manager
”Easy as” – NetSuite rullar ut sin nya awareness-kampanj
Enkelhet och en smidigare vardag. Det är något som nu ska få startups och scaleups i Norden att uppmärksamma det molnbaserade affärssystemet från NetSuite.
Det nya konceptet ”Easy as” betonar enkelheten med NetSuite. Med affärssystemets intelligenta modulsystem ska det vara enkelt att komma igång, enkelt att använda samt enkelt att växa och skala upp sin verksamhet.
Vassare framtoning för NetSuite med ”Easy as”
– Vi har valt att totalt vända upp och ner på det slätstrukna uttryck som annars finns i branschen. Vill man särskilja sig på varumärkesnivå idag måste man vara kreativ, tänka nytt och våga ta sig an en vinkel som ingen annan gjort förut, säger Niclas Rahm, Creative Director på Eventyr.
– Utmaningen var att hitta en attraktiv förpackning av en relativt osexig produkt. Vi ville förklara deras unika värdeerbjudande på så få ord som möjligt, på ett vasst och lite lekfullt sätt som väcker nyfikenhet. Samtidigt ville vi att det skulle vara lätt att ta till sig den otroliga användarvänligheten, säger Mårten Diktonius, Head of Concept på Eventyr.
– Vi älskar verkligen konceptet ”Easy as”. Det beskriver den samlade känslan av hur en bra partner bör vara för ett företag. En följsam vän som underlättar vardagen och inte krånglar. På ett lättsamt och lite annorlunda sätt vill vi visa att NetSuite är riktigt bra på att erbjuda en enkel lösning. Detta är också något som vi hela tiden strävar efter att utveckla ännu mer, säger Catja Karlsson.