Daniel da Silva, Executive Creative Director på Eventyr Nine Yards berättar om den kreativa satsningen:
– För oss handlar kreativitet om att vi på ett lustfyllt sätt hjälper våra kunder att skapa momentum. Att vi hittar rätt lösningar, vågar utmana och paketerar budskap och kommunikation på ett sätt så att det verkligen berör. Det är tydligt att kreativitet skapar ett värde och därför har vi valt att satsa ytterligare och har nu förstärkt vårt team med riktigt grymma seniora talanger inom content, rörligt, grafiskt, idé och koncept, säger Daniel da Silva.
Att växa som byrå ger oss större erfarenhet och ökade möjligheter att kunna se saker från flera perspektiv. Det ger oss i slutändan ännu bättre förutsättningar att skapa relevant kommunikation som verkligen når fram, berör och förändrar. Sen blir ju jobbet i sig ännu roligare när vi blir fler där alla får möjlighet att lära av varandra och inspirera till utveckling.
– Oavsett vad vi skapar har vi alltid upplevelsen som utgångspunkt och våra senaste rekryteringar kommer på olika sätt bidra till att vårt erbjudande blir både vassare och bredare.
Vi ser en klar förflyttning i vår bransch där vi som byrå har en stark position och stort förtroende. Vi växer både med befintliga kunder men även med nya spännande företag som nyfiket kontaktar oss efter att ha både hört och sett vad vi gjort. Som byrå har vi både en tydlig idé, vision och ambition vilket jag är övertygad om är en stark bidragande faktor och anledning till att både kunder och nya talanger söker sig till oss nu. Det är vi ödmjukt tacksamma för och ska med största tillförsikt förvalta väl tillägger Niclas Rahm, CCO på EVENTYR NINEY ARDS.
För två år sedan gick EVENTYR och den finska ledande byrån TAPAUS samman, strax innan jul förvärvade man även NINE YARDS. Sedan dess har man växt rejält. Nu väljer byrån att anställa ytterligare nio nya medarbetare och fler är på väg in.
Kalle Lindgren kommer senast från Brand Experience-byrån DIVISION där han var byråchef och kliver nu i rollen som Content Strategist i Stockholm.
Helena Lembing kommer från A+A Communication och innan dess ICA Reklam. Hon får tjänsten som Project Manager i Göteborg.
Mathias Sjögren kommer närmast från Brand Experiencebyrån DIVISION där han var Creative Director. På EVENTYR NINE YARDS Göteborg får han rollen som Creative Lead.
Alex Nyström kommer från NENT (Nordic Entertainment Group) där han producerat mängder av rörlig grafik bl a för Champions League, innan dess har han många år på IKEA. Alexander kommer att jobba som Senior Motion Graphic Designer.
Frida Stålmarck kommer närmast från Minnesota och har 20 års erfarnhet och bred kompetens av kundansvar och projektledning inom marknadskommunikation. På EVENTYR NINE YARDS kommer hon att jobba som Project Manager.
Adam Torsholm ansluter sig till Eventyr Nine Yards efter flera år på B2C-byrån Le Pacte. Han kommer även han att jobba som Project Manager.
Julia Egelryd kommer från Life Event där hon jobbat som produktionsledare. På EVENTYR NINE YARDS blir hon Sales Coordinator.
John Rajala kommer att jobba som Art Director och kommer närmast från reklambyrån Customer Clinic men har en lång erfarenhet utav syftesdriven kommunikation.
Julia Palm kommer närmast som Social Media Service Agent på Svedea men har innan det jobbat som production and design developer på TEDxStockholm. På EVENTYR NINE YARDS kommer hon jobba som Production Leader.