Till sin hjälp har arrangören SES (Sponsrings & Eventsverige) sina engagerade partners Content Collective, Onemotion IMC, vVenues, Jubel, Mevida och Producenterna i Norrland som möjliggör denna upplevelse.
”Content Collective utgör innehållspartner till Gyllene Hjulet för tredje året och vi hoppas vi, tillsammans med övriga partners, kunna co-creera något nytt för kommunikations- och upplevelsebranschen att inspireras av i byggandet av nästa generations event och sponsring”, säger Pontus Ågeryd, Co-Founder av Content Collective och CCO för Noctem Development”.
Gyllene Hjulet invigs som tidigare år med den mycket uppskattade Livepitchen den 16 mars 15.00. De nominerade bidragen i kategorierna Årets Samhällsengagemang och Årets Innovativa Koncept presenterar sina bidrag live digitalt inför jury och publik. Alla som tittar kan lägga sin röst på favoriten i respektive kategori. Bidraget med flest publikröster får en extra juryröst i den slutgiltiga juryöverläggningen. Samtidigt öppnar vi tillgången till övriga 75 nominerade bidrag och möjligheten att förhandstippa sina Gyllene favoriter.
”2020 år upplaga av Gyllene Hjulet visar verkligen styrkan i co-creation. Vi hoppades in i det längsta att vi skulle kunna träffas och få möjlighet att dela ut priserna och har därför tillsammans med våra supporters och partners sedan mars 2020 fått tänka om, tänka nytt och ställa om utifrån rådande pandemi-läge. Det digitala formatet som vi nu landat i erbjuder ett nytt och annorlunda event som visar på branschens innovativa förmåga att leverera upplevelsebaserad kommunikation”, säger Niklas Söderberg, verksamhetschef, SES.
Den 18 mars får vi veta om vi tippat rätt vinnare. Då öppnas dörrarna till Gyllene Hjulet 2020 som, förutom att med start kl. 14 digitalt utse- och hylla alla vinnare under en två timmars livesändning, introducerar nya element som exempelvis analyser från juryn som bland annat ger en insyn i bedömningsarbetet och vad som värderats högst hos vinnande bidrag. Det kommer även att finnas möjlighet till global inspiration, nätverkande, branschspaningar och underhållande aktiviteter. Eventet hålls i en specialdesignad version av den svenskutvecklade digitala eventplattformen vVenues i kombination med prisutdelningen, som sker live från en streamingstudio.
”Det är extra roligt för oss att få representera hela eventbranschens konvertering till det digitala formatet, självklart skall branschens eget event påvisa hur bra digitala events kan vara, och att de digitala eventen är här för att stanna även när de fysiska eventen rullas ut igen”, säger Mats Mileblad, CEO Onemotion IMC, som utvecklat den digitala eventplattformen vVenues.
Eftersom eventet hålls digitalt kommer det i år inte finnas någon begränsning för antalet deltagare och registreringen är öppen från och med idag på https://reg.vvenues.com/gyllene-hjulet/.
Läs mer på https://ses.se/gyllene-hjulet/ | https://onemotion.se/event/ | https://www.contentcollective.se/ | https://vvenues.com/
Gyllene Hjulet är sedan 1997 den viktigaste branschtävlingen för alla verksamma inom intresse- & upplevelsebaserad kommunikation. Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Sveriges bästa projekt inom event och sponsring hyllas och prisas i hela 15 olika kategorier.