eventeffect.se
Sveriges största monterbyggare fortsätter växa – Space Production toppar listan igen

Sveriges största monterbyggare fortsätter växa – Space Production toppar listan igen

Expo

För en tid sedan publicerade vi på Eventeffect listan över Sveriges största monterbyggare. Högst upp på listan fanns återigen Space Production. Vi blev såklart nyfikna på verksamheten och ringde upp vd:n Lasse Frisk för att höra mer om framgångarna och framtiden för Göteborgsföretaget.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • K&E Studios
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strandmässan
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
    • ReadySet
    • CoreGo
    • Food Family
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Influencer marketing: Så skapar du framgångsrika samarbeten för ditt varumärke

2025-07-15 | Marknadsföring

Influencer marketing: Så skapar du framgångsrika samarbeten för ditt varumärke

Hur använder du influencer marketing för att stärka varumärket och nå nya kunder? Influencer marketing har vuxit till en självklar del av många marknadschefers strategier – här förklarar vi hur du kan lyckas och undvika fallgropar.

 

Fem anledningar varför du ska använda Influencer Marketing
Startup Stock Photos

Vad är influencer marketing?

Influencer marketing är en marknadsföringsstrategi där företag samarbetar med personer som har ett stort förtroende och en lojal följarskara i sociala medier. Syftet är att påverka målgruppen genom att använda någon de redan ser upp till och litar på. Istället för traditionell reklam handlar det om att bygga relationer och skapa trovärdigt innehåll som ger värde för mottagaren.

En influencer kan vara en bloggare, YouTuber, TikTok-profil, Instagram-kändis eller en nischad expert med en engagerad publik. Det viktiga är inte alltid räckvidden i antal, utan kvaliteten på relationen med följarna.

Varför är influencer marketing effektivt?

Enligt en rapport från Influencer Marketing Hub uppger 89 % av marknadsförare att ROI från influencer marketing är jämförbar eller bättre än andra kanaler. Orsaken är att rekommendationer från personer vi litar på väger tyngre än traditionella annonser. Influencers skapar också personligare och mer engagerande innehåll som når rätt målgrupp.

För dig som marknadschef eller eventansvarig innebär detta en möjlighet att nå ut i kanaler där din målgrupp redan finns, och att bygga förtroende för ditt varumärke på ett organiskt sätt. Det kan också förstärka andra aktiviteter, som kampanjer i samband med event eller produktlanseringar.

Så lyckas du med influencer marketing

För att skapa ett framgångsrikt samarbete krävs planering och en tydlig strategi. Här är några steg som hjälper dig på vägen:

  • Definiera mål och KPI:er – Bestäm vad du vill uppnå. Är målet att öka försäljning, stärka varumärket eller få fler följare på dina egna kanaler?
  • Välj rätt influencer – Leta efter profiler vars värderingar matchar ditt varumärke och som når rätt målgrupp. En mikroinfluencer med starkt engagemang kan vara mer värdefull än en mega-influencer med låg interaktion.
  • Tydligt budskap – Samverka kring innehåll som känns autentiskt för influencern och som samtidigt lyfter ditt budskap.
  • Mät och utvärdera – Följ upp resultatet med hjälp av spårbara länkar, kampanjkoder och analysverktyg.

Vanliga misstag att undvika

Trots att influencer marketing är kraftfullt finns det vanliga fallgropar. Ett misstag är att bara titta på antalet följare och ignorera engagemanget. Ett annat är att låta samarbetet kännas för påklistrat och reklammässigt, vilket kan skada trovärdigheten både för dig och influencern. Slutligen är det viktigt att följa regler kring reklammarkering och transparens, enligt Konsumentverkets riktlinjer.

Vanliga frågor kring influencer marketing

Hur hittar jag rätt influencer för mitt varumärke?

Identifiera först din målgrupp och undersök vilka profiler de redan följer och interagerar med. Använd gärna verktyg som HypeAuditor eller fråga en etablerad talarförmedling för hjälp. Att analysera deras tidigare kampanjer och engagemang är också viktigt.

Är influencer marketing dyrt?

Kostnaden varierar stort beroende på influencer, plattform och omfattning. Mikroinfluencers kan kosta några tusenlappar per inlägg medan större profiler kan ta hundratusentals kronor. Ofta ger dock även mindre profiler god avkastning tack vare högre engagemang och smalare målgrupp.

Hur mäter jag resultatet?

Använd UTM-taggar och kampanjkoder för att spåra trafik och konverteringar från kampanjen. Titta även på engagemang som likes, kommentarer och delningar för att mäta räckvidd och effekt. Det är också värdefullt att följa långsiktiga varumärkeseffekter via enkäter eller sentimentanalys.

Behöver jag skriva avtal?

Ja, alltid. Ett avtal reglerar vad som förväntas, när och hur innehållet ska publiceras och hur ersättningen ser ut. Det skyddar både dig och influencern från missförstånd och är dessutom ett krav för att säkerställa att reklammarkering följs.

Vilka plattformar fungerar bäst?

Det beror på din målgrupp. Instagram är populärt för mode, livsstil och mat. TikTok når en yngre publik med kreativt och viralt innehåll, medan LinkedIn fungerar för B2B-samarbeten och professionella nätverk. Även YouTube har styrkan av längre format och stark storytelling.

Annat intressant att läsa

  • Lista: 13 talarförmedlingar för ditt event – För dig som vill boka rätt talare till ditt nästa event.
  • Så planerar du ett event steg för steg – En praktisk guide för att lyckas med din eventplanering.

Källor: Influencer Marketing Hub, Konsumentverket

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Husbilssemestrar – en lönsam möjlighet för svenska destinationer

Husbilssemestrar – en lönsam möjlighet för svenska destinationer

Husbilsturisterna spenderar i genomsnitt 1 000 kronor per dygn – pengar som direkt stärker lokal handel, service och kommunala intäkter.

8 frågor du bör ställa dig själv innan du marknadsför ett event

8 frågor du bör ställa dig själv innan du marknadsför ett event

Att blir framgångsrik inom marknadsföring kan vara riktigt klurigt. Här listar Eventeffect tio frågor du kan ställa dig själv innan du marknadsför ditt event på sociala medier.

Scandic lanserar nytt kommunikationskoncept och nordisk reklamkampanj

Scandic lanserar nytt kommunikationskoncept och nordisk reklamkampanj

Nu lanseras Scandics nya kommunikationskoncept ”Your friend in town” tillsammans med bolagets första landsöverskridande reklamkampanj sedan 2018. Konceptet bygger på den lokalkännedom och personliga service Scandic levererar på 270 hotell på 130 destinationer och syftar till att skapa en mer emotionell bild av varumärket.

David Björkeryd – veckans Mindley profil

David Björkeryd – veckans Mindley profil

Annons

David Björkeryd är en inspirerande föreläsare inom digital marknadsföring som hjälper företag att stärka sin digitala närvaro och skapa långsiktiga resultat. Med över 10 års erfarenhet delar han konkreta strategier för att bygga personliga varumärken och framgångsrika tillväxtstrategier online. Denna vecka får vi chansen att lära känna David lite mer.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Jag godkänner Eventeffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

EventPoddenBild CKnutas JSamuelsson

Megasound Banner GIF 2

Tips

  • Varför är Google Analytics viktigt?
  • Så skriver du ett pressmeddelande som skapar publicitet – 10 tips
  • Tips: Fem enkla saker som gör det lättare att sälja sponsorplatser
  • Lyckas med event i London trots ETA och Brexit
  • 9 tips: Bästa möbleringen för mötet
  • Medlemmarna i Sveriges moderatorförening bjuder på sina misstag
  • ”Jag har lite svårt att artikulera upplevelsen av eventet då nivån är så otroligt hög och det sker saker för alla sinnen hela tiden”
  • Så tar du hjälp av AI för att skapa pitchar till sponsorer om ditt event
Mindley växer – välkomnar Louise Ekeberg som rådgivare inom förändringsdrivande event

Mindley växer – välkomnar Louise Ekeberg som rådgivare inom förändringsdrivande event

Annons

Eventbranschen står inför en ny fas – där värdet inte längre mäts i antal deltagare, utan i faktisk effekt. När Mindley nu välkomnar Louise Ekeberg som rådgivare är det med ambitionen att hjälpa företag skapa event som gör mer än att inspirera. Med över 25 års erfarenhet av möten, konferenser och affärsresor vet Louise vad som krävs för att gå från wow-känsla till varaktig förändring.

Upphandlingar

  • Skolverket söker ny eventplattform
  • Ny upphandling i Skåne: Helsingborg söker strategisk eventbyrå och producent
  • Upphandling: Ramavtal för ljud, ljus, scen och eventservice
  • Kungliga Operan upphandlar ramavtal för hyra av teknik
  • Kommun söker eventbyrå för mötes- och upplevelsekommunikation

Eventarenan

Fotografiska välkomnar Häxangruppen – ny smakdimension i Matalliansen

Fotografiska välkomnar Häxangruppen – ny smakdimension i Matalliansen

Annons

På Fotografiska är varje event en helhetsupplevelse där samtal, rum, smaker och intryck flyter samman. Vår vision är att vara en av Nordens mest nyskapande eventdestinationer – och nu tar vi ytterligare ett steg i den riktningen. Fotografiska är stolta över att presentera vår nya samarbetspartner i Matalliansen: Häxangruppen.

Inspiration

Från källare till kultbryggeri på Ringön

Företagsevent med smak, skratt och samhörighet

Inspiration

I en bransch där företag söker minnesvärda och engagerande event är Två Feta Grisar på Ringön i Göteborg en destination som sticker ut. Här kombineras lokalt bryggd öl, mat i toppklass och lekfulla aktiviteter i en miljö som främjar både kreativitet och gemenskap. För företag som vill erbjuda mer än en traditionell after work eller konferensmiddag är detta en plats där hela teamet får en helhetsupplevelse.

Där business möter buzz – Jacy’z är Sveriges ledande affärshotell 2025

Där business möter buzz – Jacy’z är Sveriges ledande affärshotell 2025

Inspiration

De kallar sig själva för en “resort i stan”. Nu har Jacy’z Hotel & Resort i Göteborg för andra året i rad utsetts till Sweden’s Leading Business Hotel – och visar att framtidens affärsresor handlar lika mycket om känsla som om konferens.

Nytt ansikte på Comfort Hotel Arlanda

Nytt ansikte på Comfort Hotel Arlanda

Inspiration

När resenärer stiger av planet på Arlanda är det ofta hektiskt och stressigt – men mitt i flygplatsens puls finns en plats där lugnet råder och bemötandet känns varmt och personligt. Från och med 1 januari 2026 är det Robin Azad som styr skutan på Comfort Hotel Arlanda Airport, med ambitionen att göra varje gäst vistelse minnesvärd och varje medarbetare stolt över sitt arbete.

Där festen aldrig tar slut: Julens hetaste shower från norr till söder

Där festen aldrig tar slut: Julens hetaste shower från norr till söder

Inspiration

Julshow säsongen 2025 bjuder på allt från vintriga musikaler i Norrland till rockiga festkvällar i Skåne. För mötes- och eventindustrin är det en chans att hitta nya idéer, kombinera underhållning med nätverkande och skapa upplevelser som engagerar både kunder och medarbetare. Här är en guide till årets höjdpunkter.

Här hittar du Göteborgs bästa räkmacka 2025

Här hittar du Göteborgs bästa räkmacka 2025

Inspiration

Räkmackan är lika mycket Göteborg som havet, skärgården och salta vindar. Den klassiska smörgåsen med handskalade räkor, ägg och majonnäs är något av stadens stolthet – och varje år utses den allra bästa.

I år står det klart: Göteborgs bästa räkmacka 2025 finns på Swedish Taste.

Nya krafter bakom O’Learys Norrtull – en klassisk mötesplats får nytt liv

Nya krafter bakom O’Learys Norrtull – en klassisk mötesplats får nytt liv

Inspiration

Efter en kort paus är det snart dags för comeback på Sveavägen. Den 15 januari 2026 slår O’Learys Norrtull åter upp dörrarna – med nya franchisetagare, nya idéer och en rejäl dos energi. På 2 500 kvadratmeter ska en av Stockholms största sport- och nöjesdestinationer väckas till liv igen, med fokus på upplevelser, gemenskap och evenemang.

Vana Spa slår upp portarna på Elite Stadshotellet i Eskilstuna

Vana Spa slår upp portarna på Elite Stadshotellet i Eskilstuna

Inspiration

När Elite Stadshotellet Eskilstuna den 8 oktober inviger sitt nya Vana Spa får Mälardalen inte bara en ny spaupplevelse – satsningen blir också ett mervärde för konferenser, events och affärsresor. Här möts hotellets historia, vattensnära läge och modern design i en helhetsupplevelse för både gäster och arrangörer.

Postmuseum öppnar Källarloungen – nya mötesrum i historiska valv

Postmuseum öppnar nya mötesrum i historiska valv

Inspiration

Postmuseum i Stockholm utökar sin mötes- och eventverksamhet med Källarloungen, ett nytt mötesrum i museets historiska källarvalv i Gamla stan. Lokalerna erbjuder en unik kombination av kulturarv och modern mötesdesign, och ska ge besökare en inspirerande miljö för allt från kreativa workshops till mingel och samtal.

Metropole – mötesplatsen där kreativitet och eventmöjligheter flätas samman

Metropole – mötesplatsen där kreativitet och eventmöjligheter flätas samman

Hallå där...

I hjärtat av Stockholm, på Magnus Ladulåsgatan 3, har Metropole etablerat sig som en spelare i mötes- och eventindustrin – inte bara som coworking-aktör utan också som scen för hybrid-produktioner, broadcasting, eventupplevelser och mötesrum med hög kreativ potential.

AI-kampanj lanserar nytt hotell i Södertälje

AI-kampanj lanserar nytt hotell i Södertälje

Inspiration

Hur lanserar man ett hotell som ännu inte finns? För THE DOCK, som öppnar i Södertälje den 19 november 2025, blev svaret en helt AI-genererad öppningskampanj. Resultatet: en lekfull resa genom hissdörrar där gäster, personal och fantasi möts långt innan de första gästerna kliver in.

Camilla Cederlund - Månadens Mindley profil

Camilla Cederlund – Månadens Mindley profil

Annons

Kommunikation ska förena – inte skapa missförstånd. Månadens Mindley Profil är Camilla Cederlund, en föreläsare och utbildare som brinner för att hjälpa människor att förstå varandra bättre. Genom att avslöja de osynliga mönstren i vår kommunikation skapar hon insikter som leder till starkare relationer och bättre samarbete.

Konferens och möteslokaler

  • Konferensrum och möteslokaler i Göteborg
  • Konferensrum och möteslokaler i Stockholm
  • Konferensrum och möteslokaler i Skåne

Event och festlokaler

  • Festlokal Stockholm
  • Festlokal Göteborg
  • Festlokal Malmö

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Client Manager – LIWLIG
  • ACCESS TO söker en produktionsledare för event! Är det du?
  • Projektledare till Expohouse
  • Brasserie Season söker kockar till hösten
  • Creative Meetings söker eventsäljare
  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Eventbyrå

Det svenska eventbolaget Onemotion IMC är återigen nominerade i världens mest prestigefyllda tävling för brand experience – Bea World Festival. Med sitt uppmärksammade koncept The Kingdom of Christmas tävlar de mot världens bästa byråer den 21 november.

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Eventbyrå

Kosmetik- och hygienföretagen (KoHF) har valt Wonderland som ny eventpartner för Swedish Beauty Awards 2026. Byrån får ansvar för både produktion, PR och sociala medier – och ska lyfta Sveriges största skönhetsgala till nästa nivå.

Minnesota vinner Region Stockholms filmupphandling

Minnesota vinner Region Stockholms filmupphandling

Eventbyrå

Kommunikationsbyrån först i rangordningen i nytt ramavtal för filmproduktioner.

Mest läst

Blekinge rockar loss på Sweden Rock – lockar med livsstil och jobbmöjligheter

Blekinge rockar loss på Sweden Rock – lockar med livsstil och jobbmöjligheter

När Sweden Rock Festival drar igång den 4 juni i Sölvesborg, är det inte bara musiken som står i centrum. Med konceptet "Kom närmare livet i Blekinge" satsar regionen på att locka nya invånare genom att lyfta fram jobbmöjligheter, livsstil och unika upplevelser – mitt i festivalvimlet.
Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Det svenska eventbolaget Onemotion IMC är återigen nominerade i världens mest prestigefyllda tävling för brand experience – Bea World Festival. Med sitt uppmärksammade koncept The Kingdom of Christmas tävlar de mot världens bästa byråer den 21 november.
Stämningen på topp när 180 gäster fyllde Teaterbaren för Food Familys lansering

Stämningen på topp när 180 gäster fyllde Teaterbaren för Food Familys lansering

Den 4 november samlades Stockholms event­bransch och mötesbokare för en kväll full av inspiration, varumärkesbyggande och mingel när Mötesbaren tog plats hos Teaterbaren i Kulturhuset i centrala Stockholm för lanseringen av Food Family. Föreläsningen ”Magnetiska varumärken” med talaren Arvid Axland satte tonen för kvällen, som sedan övergick i ett energifyllt mingel med tilltugg och nätverkande.
Lista: Sveriges 8 bästa julmarknader

Lista: 23 härliga julmarknader att besöka

Har ni slut på energi i vintermörkret? Ta med ditt team på ett miljöombyte och kom i julstämning. Eventeffect listar några av Sveriges bästa julmarknader.
Strömma rekryterar ny Sverigechef – Charlotta Olsson tar över rodret

Strömma rekryterar ny Sverigechef – Charlotta Olsson tar över rodret

Med gedigen erfarenhet från hotell- och servicebranschen kliver Charlotta Olsson nu in som ny Sverigechef för Strömma Turism & Sjöfart. Hon siktar på att lyfta varumärket och skapa upplevelser som både lockar turister och engagerar lokalbefolkningen.

Branschfolk

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschfolk

Evententreprenören Sofi Franzén, en av grundarna av Eventyr – som idag heter Liwlig – prisades på Founders Awards i Stockholm. Hon tilldelades guld i kategorin “Årets grundare – storföretag” för sitt arbete att bygga ett bolag som skapar inkluderande, hållbara och värderingsdrivna event.

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Branschfolk

Centas har varit en del av svensk eventhistoria sedan 1976. Med teknik som lyfter idéer till
minnesvärda ögonblick ser bolaget försäljning som relationer, inte transaktioner.

Michel Taune ny kökschef på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Michel Taune ny köksansvarig på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Branschfolk

Efter två decennier på några av Stockholms mest välrenommerade krogar kliver Michel in som ny köksansvarig på Citykonferensen. Med sig har han både erfarenhet från stjärnkrogar och en stark övertygelse om att smak ska gå före krångel.

Mats Flodén på Space Production: "En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge"

Mats Flodén: ”En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge”

Branschfolk

En mässmonter är inte bara en yta på mässgolvet – den kan bli en långsiktig del av ett varumärkesbyggande. Det menar Mats Flodén, projektledare på Space Production som dagligen hjälper företag att skapa flexibla och hållbara monterlösningar.

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande - Helene Bruneheim Johansson

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande – Helene Bruneheim Johansson

Aktuellt

Vid Svenska Eventakademins årsmöte i slutet av augusti valdes Helene Bruneheim Johansson, Event Manager på Advokatfirman Vinge till ny ordförande för verksamhetsåret 25/26. För Eventeffect berättar hon vad branschen kan vinna på en ökad ”Good-for-you-kultur”, hur hon vill stärka SEA som plattform och vad som hände på Galeries Lafayette i Paris …

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Branschfolk

Efter många år i branschen har Kerstin Fagervall tagit steget och startat egen verksamhet. Genom bolaget Lakki Me erbjuder hon evenemangs- och produktionssupport – med målet att ge arrangörer trygghet och flexibilitet i genomförandet av sina event. Eventeffect fick en pratstund med Kerstin om idén bakom företaget, hennes bakgrund och vilka projekt hon ser fram emot.

Folk i karriären

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

På nytt jobb

LIWLIG fortsätter att expandera, nu förstärks teamet med tio nya medarbetare inom flera centrala kompetensområden.

Aurel Balika öppnar dörrarna till The Book

Aurel Balika öppnar dörrarna till The Book

På nytt jobb

När Göteborgs nästa stora hotellöppning närmar sig, står en man redo att skriva första kapitlet. Aurel Balika blir hotelldirektör för Quality Hotel The Book, den nya satsningen från Strawberry som öppnar sommaren 2026 – mitt i stadens pulserande nöjes- och mötescentrum.

Louise Ekeberg ny rådgivare på Mindley

Louise Ekeberg ny rådgivare på Mindley

På nytt jobb

Mindley fortsätter att växa och stärker sitt team med Louise Ekeberg som ny rådgivare. Hon har mer än 25 års erfarenhet från event, konferenser och affärsresor – både i Sverige och internationellt – och kommer närmast från ledande roller inom flera etablerade byråer.

Gästskribenter

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Gästskribent

I denna krönika reflekterar Richard Farman och Niclas Rahm från LIWLIG Sverige över varför just mellanrummet är platsen där kreativitet, kultur och mening uppstår – och varför det är här framtidens vinnare kommer att formas.

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Expo

Mässorna drar äntligen igång igen efter en tids välbehövlig ledighet! Fysiska möten är som bekant både det dyraste men mest effektiva sättet att knyta nya affärskontakter och bygga relation. Och definitivt den roligaste, om du frågar mig! Men det finns fallgropar. Hur kan du vända dessa till att bli dina främsta framgångsfaktorer såsom utställare? Den här krönikan fokusera på mässan i skarpt läge, när vi möts face-to-face.

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

Daniel Collin - månadens Mindley profil

Daniel Collin – månadens Mindley profil

Annons

Vad händer när en vd byter bana för att utforska hjärnans fulla potential? Månadens Mindley Profil är Daniel Collin – en föreläsare som väcker både insikter och förändring genom mental träning, hjärnkunskap och förtroendebaserat ledarskap.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com