– Vi var på jakt efter en byrå som kan hjälpa oss att lyfta vårt varumärke och utveckla våra mässevent. I valet av byrå stack Unity ut när det gäller nytänkande och arbete kring hållbarhet, därför kommer Unity att arbeta som en helhetsbyrå och hålla ihop våra mässor. Under året kommer vi bland annat att synas på Fastfood & Café & Restaurant Expo, branschens mest kompletta mässa inom restaurang-, café- och fastfoodnäringen, säger Behnaz Lindgren, Produkt/Trade Marketing Manager på Kronfågel.
Den första mässan skulle egentligen hållas i Malmö den 2–3 februari men nu blir det i stället på Kistamässan i maj som Kronfågels nya mässkoncept rullas ut för första gången. Unity har skapat, visualiserat och byggt ett modernt och hållbart koncept som kan skalas upp och ner beroende på monterstorlek och kommer användas på flertalet mässor framöver. Fastfood & Café & Restaurant Expo hålls i Stockholm, Göteborg och Malmö under 2022.
– Vi är såklart otroligt stolta över det här samarbetet med Kronfågel, och det ska bli roligt att äntligen få rulla ut det här mässkonceptet som vi har jobbat med tillsammans sedan en tid tillbaka. Kronfågel är en kompetent kund som hela tiden utmanar oss i vårt arbete vilket vi tycker är väldigt positivt. Vi drivs av utvecklig och strävar att hela tiden ligga i framkant i de projekt vi tar oss an, säger Niklas Holmberg, VD på Unity.
Unity startades under 2021 och är en taktisk kommunikationsbyrå med sin bas i Stockholm.