Det är en milstolpe för Le Pacte AB att ta plats i Årets Byrås Hall of Fame. Byrån har under sina verksamhetsår konsekvent visat på hög kundnöjdhet och kvalitet, vilket nu belönas med en plats bland de mest framgångsrika byråerna i tävlingens historia.
– Det känns både hedrande och väldigt roligt. Det är ett fint bevis på att vi konsekvent levererar kvalitet och hög kundnöjdhet över tid, säger Adam Graffman.
Le Pacte AB har lyckats bygga långsiktiga kundrelationer, vilket Adam Graffman lyfter fram som en nyckelfaktor till byråns framgång.
– Jag tror att våra långa kundrelationer är avgörande för att nå så långt. Många av våra kunder har vi samarbetat med i över tio år. Vi försöker alltid leverera det lilla extra och ligga steget före, samtidigt som vi alltid bidrar med kreativitet och nya idéer.
Den interna kulturen på byrån spelar också en stor roll. Medarbetarnas driv och engagemang präglar allt de gör, vilket i sin tur speglas i deras arbete och kundnöjdhet.
– Utan våra fantastiska medarbetare hade vi inte nått den här framgången. Vi är så oerhört många duktiga på Le Pacte idag med ett stort driv. Det handlar om att konsekvent leverera kvalitet i allt vi gör. Vi tar alla projekt – stora som små – på största allvar och arbetar för att varje projekt ska kännas lika viktigt.
Trenderna inom Brand Experience förändras ständigt, och Adam Graffman ser en tydlig riktning mot mer kreativa sponsorskap och upplevelsebaserade event.
– Vi ser en ökad satsning på kreativa sponsorskap i större evenemang, där en större del av budgeten läggs på aktiveringsmomenten. Det handlar om mer än att bara köpa rättigheter – man vill skapa verkliga upplevelser.
Samtidigt har kundernas förväntningar utvecklats, och kraven på en Brand Experience-byrå är idag högre än någonsin.
– En Brand Experience-byrå är mer värdefull idag än för tio år sedan. Vi levererar ofta stora sponsorskap, produktlanseringar, konferenser och interna event åt samma kund. Det kräver mångsidighet, och vår ambition är att vara bäst i branschen inom alla områden, säger Adam Graffman och forsätter:
– Idag utgår många företag från ett koncept som en Brand Experience-byrå har utvecklat och överför det sedan till andra kanaler, som traditionell och digital marknadsföring. För att lyckas nå ut och skapa engagemang krävs ett större grepp, något som verkligen väcker intresse och bygger relationer. Här spelar en Brand Experience-byrå en allt viktigare roll, eftersom vi kan skapa de kreativa upplevelser som ger marknadsföringen kraft och genomslag.
För att bibehålla sin framgång bygger Le Pacte AB sin verksamhet på en stark kultur och tydliga värderingar.
– Glädje, prestigelöshet, kreativitet, lojalitet, vinnarmentalitet och stark teamkänsla. Det präglar hela vår verksamhet.
När det kommer till drömprojekt har Adam Graffman en tydlig vision.
– Om jag får drömma fritt skulle Fotbolls-VM i Norden vara fantastiskt att få arrangera. I höst arrangerar vi VM i OCR i Göteborg, och därefter tar vi oss gärna an Fotbolls-VM. Alternativt skulle jag vilja skapa världens häftigaste Winter Classic i ishockey, med spektakulära aktiviteter, underhållning och innovativa partnersamarbeten på plats.
Av: Elin Bisander