Först ut var Electrolux COMEX, en årlig sammankomst där över 250 anställda från hela Europa samlas för att i 2 dagar ta del av live-sändningar, interaktiva workshops och digitala utställningar. Eventet blev en succé och nu laddar MKTG och Electrolux tillsammans upp för nästa konferens.
MKTG har arbetat tillsammans med Electrolux COMEX i flera år, men när pandemin satte stopp för ett traditionellt event med fysiska visningsmontrar, möten och workshops, behövdes ett nytt verktyg för att sömlöst och effektivt kunna samla en organisation som är utspridd i hela i Europa. Resultatet blev ElectroluxTalks, en mötesplattform som har sitt hjärta i en mixed reality studio, där talare och presentatörer med hjälp av avancerad camera motion-teknik kan röra sig mellan en fysisk och en tredimensionell, digital miljö.
– Vi har lyckats skapa en unik plats för hybridmöten, där besökare och talare kan interagera med varandra genom ett digifysikt gränssnitt. Utöver möten mellan människor har vi även implementerat lösningen på Electrolux produkter och översatt den traditionella visningsmontern till ett virtuellt showroom, där deltagarna kan uppleva produkterna i en 360-graders digital miljö. Vi är otroligt stolta över den här plattformen, där vi tillsammans som ett team bestående av specialister från olika Dentsubyråer runt om i världen har skapat ett innovativt och hållbart möteskoncept för framtiden, säger Lennart Söderberg, Head of Corporate Events, MKTG.
ElectroluxTalks är fullt justerbar och kan uppdateras med nytt innehåll inför varje nytt behov, och på Electrolux är man övertygad om att framtidens evenemang kommer befinna sig i mellan det fysiska och det digitala.
– Traditionella evenemang där hundratals människor från hela världen samlas i en konferenslokal skiftade otroligt snabbt till virtuella evenemang i år, och för oss var det väldigt viktigt att kunna erbjuda något mer än bara ytterligare ett Teams – eller Zoom-möte. Att skapa vår egen digitala varumärkesplattform förde oss till nästa nivå av Online konferenser. Med en blandning av livepresentationer från en studio och workshops online, kunde vi leverera en engagerande och inspirerande upplevelse till vår publik. Vi ser väldigt mycket fram emot nästa evenemang på ElectroluxTalks, säger Caroline Rey, Events Manager, Electrolux Europe.