Med coronapandemin exploderade behovet av digitala möten. På Svenska Mässan Gothia Towers är The Studio den senaste satsningen för att adressera behovet.
The Studio är ett digitalt visualiseringsrum speciellt anpassat för effektfulla presentationer.
Rummets koncept och teknik har skapats och installerats med den audiovisuella partnern Adapt som är experter på att bygga upplevelser.
”Tanken är att använda The Studio som en tv-studio”
– Tanken är att använda The Studio som en tv-studio. Även om det före pandemin framför allt var tänkt att användas som ett showroom där vi skulle kunna visualisera och presentera olika möteslösningar, säger Benny Karlsson, VP Sales & Marketing på Svenska Mässan Gothia Towers.
Lokalen är strategiskt placerad i nära anslutning till andra lokaler och mässhallar som gör att flera personer och olika grupper kan delta i mötet därifrån eller från andra platser digitalt. Mötena från The Studio kan alltså vara helt digitala eller också hybrida.
Ny typ av kundkontakt
När behovet av digitala möten blev ett faktum innebar det också en ny typ av kundkontakt, med kunder som inte hade samma kunskaper som de som tidigare bokat den här typen av möten.
– Därför har det varit extra viktigt för oss att erbjuda mötesrådgivning där vi skräddarsyr och projektleder koncept utifrån kundens behov även digitalt, säger Benny Karlsson.