eventeffect.se
Anders-Mildnr

Expertens tips – så väljer du talare och säkrar ditt innehåll

Hallå där...

Att börja med talaren när du ska planera ett möte är ett vanligt misstag. Anders Mildner på Altitude Meetings berättar vad du behöver tänka på innan det är dags att kontakta talare.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-08-28 | Hallå där...

Ny eventapp erbjuder möjlighet till live streaming

Event- och mötesindustrin är bland de minst digitaliserade branscherna i världen. Eftersom majoriteten av alla möten är organiserade av små och medelstora företag, är det största hindret för digitalisering kostnader för teknik och anpassning berättar Kiril Seravall grundare av plattformen agorify för Eventeffect.

kiril seravall
Kiril Seravall med kollega

Hallå där… Kiril Seravall, vd och grundare av plattformen agorify som nu släpper en uppdaterad version av eventappen agorify med möjligheten att streama stora och små möten .

Vem är du och vad gör du i branschen?
Jag heter Kiril Seravall, VD och medgrundare av Agorify. Agorify är en självbetjäningsbar, kostnadseffektiv plattform för fysiska-, virtuella- och hybridevenemang, från små interna möten till stora konferenser och utställningar. Agorifys verktyg förenklar utförandet av ett evenemang, allt från skapandet av agendan, registrering, självincheckning till live streaming, lead generering, virtuella rundbord och mycket mer. I år hjälper vi främst organisationer med att migrera sina evenemang från fysiska till virtuella eller skapa nya virtuella evenemang.

Vad har du gjort tidigare?
Jag studerade ingenjörsprogrammet produkt- och processutveckling på Mälardalens Högskola. Direkt efter studierna anlitades jag av Hyperight AB för att hjälpa dem med deras digitaliseringresa. Det var här som de tidiga idéerna kring Agorify utvecklades. Hyperight hade som mål att automatisera och effektivisera flera av sina operativa processer som marknadsföring, försäljning, biljetthantering, logistik, efterförsäljning, men också processerna för genomförande av evenemanget. När jag började kontakta olika leverantörer för att hantera detta, stötte jag dock på problem då vi inte ansågs vara tillräckligt stora och därmed inte heller intressanta för dem. Många av förslagen de kom med var väldigt dyra. Som ett exempel ville vi ha en självincheckningslösning med automatisk namnskyltsutskift. Tekniken finns idag men är i många fall väldigt dyr och anpassade för stora organisationer, mässor och eventbyråer. Små eller medelstora evenemangsorganisationer skulle hellre använda tre personer som manuellt delar ut 300 namnbrickor än att betala det höga priset för en självincheckningslösning.

Vi bestämde oss därmed för att börja bygga ett eget system. Första gången vi använde det på ett storskaligt evenemang var under Data Innovation Summit 2019, där vi lyckades checka in 2000 personer på rekordtid. Vi förenklade även lead-hantering för sponsorer, diskussioner och nätverkandet, allt genom en och samma plattform. Deltagarna var imponerade och vi fick förfrågningar om att hjälpa andra organisationer med deras evenemang. Det var tydligt att vi hade något bra på gång, så vi startade Agorify som ett separat företag.

Vad är idén med Agorify?
Från början var idén med Agorify att skapa en plattform för att hantera fysiska event, med funktioner som dels fanns på marknaden men också nya, samlade i en och samma plattform, lättillgänglig och kostnadseffektiv. Vi vill bland annat med Agorify förbättra dels arrangörernas hantering av evenemang, men också deltagarnas upplevelse med bättre lösningar, från incheckning och planering till nätverkande och kunskapsdelning. I dagens utveckling av samhället ser vi även ett stort behov av att digitalisera mötes- och evenemangsbranschen. Därför började vi i våras att utveckla- och anpassa Agorify att kunna hantera virtuella evenemang.

Vår plattform stödjer en snabb omstrukturering av affärsmodeller till onlineevenmang samt en snabb omvandling från ett fysiskt evenmang till ett digitalt. Innan Corona hölls 1,9 miljoner möten globalt under ett år, mer än 5 200 varje dag och svarade för 325 miljarder dollar i omsättning. Ändå är branschen bland de minst digitaliserade industrierna i världen. Eftersom majoriteten av dessa möten är organiserade av små och medelstora företag, är det största hindret för digitalisering kostnader för teknik och anpassning. Vi vill tillhandahålla en enkel plattform för eventhantering till alla evenemangsarrangörer där ute, från små evenemang till stora utställningar och till och med onlinefestivaler.

Vilka äger och finansierar tjänsten?
Vi är 5 grundare i företaget, alla med lång erfarenhet inom antingen evenemangsbranschen, utveckling och teknik, produktdesign, försäljning, marknadsföring eller ekonomi. Hittills är vi helt självfinansierade, men vi är öppna för en första investeringsrunda inom en nära framtid. Vi har redan börjat att prata med ett par företag och det ser mycket lovande ut för framtiden.

Vilken funktionalitet finns i tjänsten?
Agorify är en helhetslösning för ett fysiskt-, virtuellt och hybridevenemang. Därför erbjuder vi ett brett utbud av funktioner, allt från hantering av agenda, deltagarlistor, incheckning, självincheckning, namskyltsutskrift, deltagarlista och diskussionsgrupper till funktioner som är mer anpassade för virtuella evenemang som exempelvis virtuella rundbord, live streaming och automatisk uppspelning av förinspelat material, Q&A, live kommentarer och anteckningar, kontaktdelning och mycket mer.

Vi arbetar ständigt med nya spännande uppdateringar som vi släpper kontinuerligt. Ett exempel som vi upplevde saknades på marknaden var en kostnadseffektiv lösning som hanterar “tysta event”, vilket idag är en integrerad lösning i Agorify appen där du som deltagare kan lyssna på en talare genom dina egna hörlurar. Agorify går att använda på både iOS och android samt via webben. I allmänhet tillhandahåller plattformen alla funktioner som arrangörer behöver för att utföra sina evenemang.

Stämmer det att ni inte ta betalt för att använda appen?
Det stämmer. Vi erbjuder en gratisversion som vi kallar för Early Access och i den ingår alla viktiga funktioner som evenemangsarrangörer behöver i ett fysiskt event, för upp till 300 deltagare. Baserat på arrangörens behov går det att köpa till tilläggsfunktioner som live streaming och virtuella runda bort till förmånliga priser. Dessa kan man sedan sälja vidare för att öka evenemangets intäkter. Till exempel kan arrangören välja att sälja ett virtuellt runt bort till en sponsor. Vi bygger Agorify för att hantera evenmang men även som en monetariseringsplattform för evenemangsarrangören.

Hur fungerar streamingtjänsten?
Majoriteten av dagens plattformar för virtuella evenemang har inte en inbyggd infrastruktur för streaming. Snarare erbjuds inbäddning av zoom, youtube eller vimeo. Problemet med detta är att det är krångligt, osäkert och mindre flexibelt. Agorify har byggt sin egna streamingplattform, vilket gör det enklare att streama, du får bättre kontroll på vem som har tillgång till materialet samt att det är flexibelt och skalbart, både horisontellt i antal spår och vertikalt i antal presentationer. Vi har även byggt något vi kallar för AutoPlay vilket streamar automatiskt uppladdade videor vid en förbestämd tid. Detta har vi gjort för att underlätta och automatisera streamingen när man har mycket material som ska spelas upp på samma gång.

Vad är nästa steg för verksamheten?
Hittills har vi arbetat under radarn och stöttat våra befintliga kunder samtidigt som vi utvecklat nya funktioner. Under de kommande sex månaderna kommer vi att fokusera på att etablera företaget på marknaden, skaffa nya kunder och utbilda arrangörer och byråer i att använda tekniken för att förnya sina affärsmodeller. Under tiden kommer vi att fortsätta utveckla Agorify samtidigt som vi säkerställer vår första investeringsrunda. Framtidens evenemang är i hybrida, och vi är här för att leda den marknaden.

Länk till plattformen hittar du här.

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

Anders-Mildnr

Expertens tips – så väljer du talare och säkrar ditt innehåll

Att börja med talaren när du ska planera ett möte är ett vanligt misstag. Anders Mildner på Altitude Meetings berättar vad du behöver tänka på innan det är dags att kontakta talare.

Lars_Aggestedt

Lars Aggestedt skapar säkra möten med uteaktiviteter och avskildhet

Fysiska möten spelar fortfarande en viktig roll och numer inkluderar vi gärna uteaktiviteter på våra konferenser och möten. Lars Aggestedt, hotelldirektör på Krägga Herrgård, berättar om konferensgästernas förändrade beteende. 

Anders Thoren Foto Visit Linkoping

”För eventbranschen är det ju något av en win-win-situation att hjälpa till med vaccinering”

Saab Arena förbereds nu för massvaccination, möt event och möteschef Anders Thorén på Visit Linköping & Co som håller i projektet.

UKK Eventeffect Stadsmissionen

Mat ska ätas inte slängas

Annons

Låt oss göra något positivt av en tråkig situation! Så tänkte Uppsala Konsert & Kongress (UKK) när de under slutet av 2020 fick stänga ner hela verksamheten och restaurangen stod med en hel veckas lunchmat i kylarna. Tanken gick snabbt till Stadsmissionen som fick mängder av god mat till hemlösa och andra utsatta i ett vintermörkt Uppsala. Allt enligt UKK:s hållbara filosofi; Mat ska ätas inte slängas!

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips
covidcleanrmecafe

Runö Möten & Events är CovidClean-certifierade

Annons

Att Covid-19 kommer påverka oss under överskådlig framtid står helt klart, och att säkerheten och hälsan för våra gäster och vår personal alltid prioriteras är en självklarhet. För att hantera det har vi på Runö Möten & Events utvecklat rutiner och arbetssätt för att följa dom lagar och rekommendationer som gäller under den pågående Coronapandemin.

Upphandlingar

  • Värmdö söker ny huvudman för Gustavsbergs konsthall
  • Procurement: Platform for Virtual Fairs
  • Upphandling av ramavtal för webbinarie- och filmproduktion
  • Upphandling av konferensanläggningar där virtuella event är ett delområde i kravställningen
  • Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration

Eventarenan

månadens monter maj – profoto på branschmässa i stockholm

Månadens monter maj – Profoto på branschmässa i Stockholm

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration. Denna månad lyfter vi fram samarbetet med MCI i Stockholm och deras kund Profoto på Fotomässan 2018, där vi skapade en välkomnade öppen monter. Läs också vårt tips – Så får du tekniken att bidra maximalt under mässa och event.

Inspiration

kgrw01w8wqwebeqhkciw

Premiär för heldigital produktion som kommer nära sin publik

Digitala möten

Med den nyskrivna pjäsen Trädgårdsgatan bjuder Helsingborgs stadsteater publiken på teater på ett helt nytt sätt. Föreställningen har repeterats och spelats in via det digitala kommunikationsverktyget Zoom och resultatet är ett relationsdrama som finns att se gratis online 20 februari – 31 mars på stadsteaterns hemsida.

Att ha moten utomhus kring lagerelden har blivit ett satt att skapa nya affarsmojligheter for flera konferensanlaggningar.

Nytt koncept hjälper dig att placera projektorn på bästa stubben … och white boarden på rätt gren

Destination

Visit Dalarna introducerar ”Möten på dalavis” med fokus på alternativa och trygga sätt att genomföra konferenser på. Dalarnas stora potential av naturupplevelser och utomhus-aktiviteter innebär att man kan möta efterfrågan som finns på att träffas på riktigt.

Eco Sightseeing eldrivna batturer markta med Bra Miljoval

Sommarevent på gång? Nu finns miljömärkta båtturer i Stockholm

Hållbarhet

Vill du boka hållbart? Som första rederi i Sverige erbjuder Eco Sightseeing Sthlm AB, med sitt till 100 procent eldrivna fartyg M/S Sylvia, miljömärkta båtturer enligt Bra Miljövals nya miljökrav.

influencer traning

Största på Instagram inom träning och hälsa

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna inom träning och hälsa på Instagram just nu.

unnamed 64

Massvaccinering kan liknas vid ett stort publikt event som eventbolag är experter på

Inspiration

Här bjuder David Klint Le Pactes grundare och Managing partner på sina tankar om hur eventbolagen skulle kunna hjälpa till att klara av massvaccinering.

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

kennet karjalainen anders olsson

Digital invigning av ny anläggning

Inspiration

MotorHalland väljer att inviga sin nya anläggning helt digitalt via livestream. – Tajmingen med invigningen kunde inte vara bättre, säger Per Brinkenberg, märkeschef.

skärmavbild 2019 08 12 kl. 15.18.35

Kom och se det senaste inom scen- och eventteknik samt AV utrustning!

Annons

LLB Expo på Stockholmsmässan den 5-7 maj 2020 är nordens största mässa och mötesplats för professionell ljud- ljus- och bildteknik. Ett besök på LLB Expo är en oförglömlig upplevelse.

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Turistvärdar
  • Community Associate
  • Evenemang- och hyreskoordinator
  • Passionerad Inhouse Sales agent sökes
  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

GH

Gyllene Hjulet flyttar in i Onemotions digitala plattform vVenues

Gyllene Hjulet 2020 erbjuder i år ett event som utnyttjar förutsättningarna för digitala events på ett sätt som sällan eller aldrig skådats. Gyllene Hjulet blir i år en flerdagarsupplevelse där gästerna kan ta del av betydligt mycket mer än huvudnumret, prisutdelningen, tillsammans i en ny digital eventmiljö - kostnadsfritt och tillgängligt för alla.
Almedalsveckan 2021

Årets Almedalsvecka blir ett digitalt fyradagars evenemang 4 juli – 7 juli

Almedalsveckan är en av världens största demokratiska mötesplatser. Den har sedan starten 1968 varit kostnadsfri och öppen för alla. För att anpassa Almedalsveckan till pågående pandemi så blir det ett fyradagars huvudsakligt digital arrangemang med start den 4 juli.
Martin Lee, Content Strategist Eventyr

Att jobba eller inte jobba hemifrån, det är frågan…

Vi vill så gärna bekräfta vår tes med en siffra att vi bortser från det större sammanhanget, med resultatet att en stor del av alla slutsatser som dras är både förhastade och ibland direkt felaktiga.

Omställning i mötesbranschen – vad säger experterna?

Webbinarium: 2020 var året då det digitala mötet slog igenom på bred front. Av nödtvång kanske, men när vi åter kan träffas fysiskt igen har mycket förändrats. Vad hände egentligen med det mänskliga mötet och vad kan man se i kristallkulan? Om detta samtalar Delegia med ledande branschföreträdare den 19 mars kl 12-13. Du kan vara med!
Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

På nytt jobb

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.

Compodium

Compodium skalar upp med fyra och har fokus på att anställa ytterligare femton

På nytt jobb

I linje med Compodiums strategi att accelerera bolagets omsättning och skala upp organisationen har Compodium förstärkt sin organisation. Lin Eriksson Nordström har tillträtt som marknadschef i januari tillsammans med Magnus Godin, produktägare och utvecklingsansvarig samt Johan Morin och Lucas Lundqvist som stärker upp utvecklingsteamet samt säljorganisationen.

Isabelle Bergqvist

Isabelle Bergqvist till BANG

På nytt jobb

Kommunikations och eventbyrån BANG, Brand Arena Nordic Group rekryterar och anställer Isabelle Bergqvist som produktionsledare.

Gästskribenter

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

Moderna möten i magisk miljö på Lejondals slott

Annons

Det vilar något magiskt över Lejondals Slott. Det byggdes 1892 är ett av Sveriges yngsta men har ändå en lång och brokig historia.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff