eventeffect.se
Stora Expoguiden 2023 – Hitta rätt leverantör till din monter

Stora Expoguiden 2023 – Hitta rätt leverantör till din monter

Expo

Listning över 28 monterbyggare och expoföretag redo att hjälpa dig vid din nästa utställning. Guiden innehåller också konkreta råd och tips från branschens ledande experter. Ladda ner Stora Expoguiden 2023 här!

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Destinationsutveckling
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Uthyrning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
    • Fotografiska
    • Radisson Hotels
    • Octanorm
    • Bookabus.com
    • Lyyti
    • Adapt
    • Space
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Ny eventapp erbjuder möjlighet till live streaming

2020-08-28 | Hallå där...

Ny eventapp erbjuder möjlighet till live streaming

Event- och mötesindustrin är bland de minst digitaliserade branscherna i världen. Eftersom majoriteten av alla möten är organiserade av små och medelstora företag, är det största hindret för digitalisering kostnader för teknik och anpassning berättar Kiril Seravall grundare av plattformen agorify för Eventeffect.

Ny eventapp erbjuder möjlighet till live streamingKiril Seravall med kollega

Hallå där… Kiril Seravall, vd och grundare av plattformen agorify som nu släpper en uppdaterad version av eventappen agorify med möjligheten att streama stora och små möten .

Vem är du och vad gör du i branschen?
Jag heter Kiril Seravall, VD och medgrundare av Agorify. Agorify är en självbetjäningsbar, kostnadseffektiv plattform för fysiska-, virtuella- och hybridevenemang, från små interna möten till stora konferenser och utställningar. Agorifys verktyg förenklar utförandet av ett evenemang, allt från skapandet av agendan, registrering, självincheckning till live streaming, lead generering, virtuella rundbord och mycket mer. I år hjälper vi främst organisationer med att migrera sina evenemang från fysiska till virtuella eller skapa nya virtuella evenemang.

Vad har du gjort tidigare?
Jag studerade ingenjörsprogrammet produkt- och processutveckling på Mälardalens Högskola. Direkt efter studierna anlitades jag av Hyperight AB för att hjälpa dem med deras digitaliseringresa. Det var här som de tidiga idéerna kring Agorify utvecklades. Hyperight hade som mål att automatisera och effektivisera flera av sina operativa processer som marknadsföring, försäljning, biljetthantering, logistik, efterförsäljning, men också processerna för genomförande av evenemanget. När jag började kontakta olika leverantörer för att hantera detta, stötte jag dock på problem då vi inte ansågs vara tillräckligt stora och därmed inte heller intressanta för dem. Många av förslagen de kom med var väldigt dyra. Som ett exempel ville vi ha en självincheckningslösning med automatisk namnskyltsutskift. Tekniken finns idag men är i många fall väldigt dyr och anpassade för stora organisationer, mässor och eventbyråer. Små eller medelstora evenemangsorganisationer skulle hellre använda tre personer som manuellt delar ut 300 namnbrickor än att betala det höga priset för en självincheckningslösning.

Vi bestämde oss därmed för att börja bygga ett eget system. Första gången vi använde det på ett storskaligt evenemang var under Data Innovation Summit 2019, där vi lyckades checka in 2000 personer på rekordtid. Vi förenklade även lead-hantering för sponsorer, diskussioner och nätverkandet, allt genom en och samma plattform. Deltagarna var imponerade och vi fick förfrågningar om att hjälpa andra organisationer med deras evenemang. Det var tydligt att vi hade något bra på gång, så vi startade Agorify som ett separat företag.

Vad är idén med Agorify?
Från början var idén med Agorify att skapa en plattform för att hantera fysiska event, med funktioner som dels fanns på marknaden men också nya, samlade i en och samma plattform, lättillgänglig och kostnadseffektiv. Vi vill bland annat med Agorify förbättra dels arrangörernas hantering av evenemang, men också deltagarnas upplevelse med bättre lösningar, från incheckning och planering till nätverkande och kunskapsdelning. I dagens utveckling av samhället ser vi även ett stort behov av att digitalisera mötes- och evenemangsbranschen. Därför började vi i våras att utveckla- och anpassa Agorify att kunna hantera virtuella evenemang.

Vår plattform stödjer en snabb omstrukturering av affärsmodeller till onlineevenmang samt en snabb omvandling från ett fysiskt evenmang till ett digitalt. Innan Corona hölls 1,9 miljoner möten globalt under ett år, mer än 5 200 varje dag och svarade för 325 miljarder dollar i omsättning. Ändå är branschen bland de minst digitaliserade industrierna i världen. Eftersom majoriteten av dessa möten är organiserade av små och medelstora företag, är det största hindret för digitalisering kostnader för teknik och anpassning. Vi vill tillhandahålla en enkel plattform för eventhantering till alla evenemangsarrangörer där ute, från små evenemang till stora utställningar och till och med onlinefestivaler.

Vilka äger och finansierar tjänsten?
Vi är 5 grundare i företaget, alla med lång erfarenhet inom antingen evenemangsbranschen, utveckling och teknik, produktdesign, försäljning, marknadsföring eller ekonomi. Hittills är vi helt självfinansierade, men vi är öppna för en första investeringsrunda inom en nära framtid. Vi har redan börjat att prata med ett par företag och det ser mycket lovande ut för framtiden.

Vilken funktionalitet finns i tjänsten?
Agorify är en helhetslösning för ett fysiskt-, virtuellt och hybridevenemang. Därför erbjuder vi ett brett utbud av funktioner, allt från hantering av agenda, deltagarlistor, incheckning, självincheckning, namskyltsutskrift, deltagarlista och diskussionsgrupper till funktioner som är mer anpassade för virtuella evenemang som exempelvis virtuella rundbord, live streaming och automatisk uppspelning av förinspelat material, Q&A, live kommentarer och anteckningar, kontaktdelning och mycket mer.

Vi arbetar ständigt med nya spännande uppdateringar som vi släpper kontinuerligt. Ett exempel som vi upplevde saknades på marknaden var en kostnadseffektiv lösning som hanterar “tysta event”, vilket idag är en integrerad lösning i Agorify appen där du som deltagare kan lyssna på en talare genom dina egna hörlurar. Agorify går att använda på både iOS och android samt via webben. I allmänhet tillhandahåller plattformen alla funktioner som arrangörer behöver för att utföra sina evenemang.

Stämmer det att ni inte ta betalt för att använda appen?
Det stämmer. Vi erbjuder en gratisversion som vi kallar för Early Access och i den ingår alla viktiga funktioner som evenemangsarrangörer behöver i ett fysiskt event, för upp till 300 deltagare. Baserat på arrangörens behov går det att köpa till tilläggsfunktioner som live streaming och virtuella runda bort till förmånliga priser. Dessa kan man sedan sälja vidare för att öka evenemangets intäkter. Till exempel kan arrangören välja att sälja ett virtuellt runt bort till en sponsor. Vi bygger Agorify för att hantera evenmang men även som en monetariseringsplattform för evenemangsarrangören.

Hur fungerar streamingtjänsten?
Majoriteten av dagens plattformar för virtuella evenemang har inte en inbyggd infrastruktur för streaming. Snarare erbjuds inbäddning av zoom, youtube eller vimeo. Problemet med detta är att det är krångligt, osäkert och mindre flexibelt. Agorify har byggt sin egna streamingplattform, vilket gör det enklare att streama, du får bättre kontroll på vem som har tillgång till materialet samt att det är flexibelt och skalbart, både horisontellt i antal spår och vertikalt i antal presentationer. Vi har även byggt något vi kallar för AutoPlay vilket streamar automatiskt uppladdade videor vid en förbestämd tid. Detta har vi gjort för att underlätta och automatisera streamingen när man har mycket material som ska spelas upp på samma gång.

Vad är nästa steg för verksamheten?
Hittills har vi arbetat under radarn och stöttat våra befintliga kunder samtidigt som vi utvecklat nya funktioner. Under de kommande sex månaderna kommer vi att fokusera på att etablera företaget på marknaden, skaffa nya kunder och utbilda arrangörer och byråer i att använda tekniken för att förnya sina affärsmodeller. Under tiden kommer vi att fortsätta utveckla Agorify samtidigt som vi säkerställer vår första investeringsrunda. Framtidens evenemang är i hybrida, och vi är här för att leda den marknaden.

Länk till plattformen hittar du här.

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

Stora Expoguiden 2023 – Hitta rätt leverantör till din monter

Stora Expoguiden 2023 – Hitta rätt leverantör till din monter

Listning över 28 monterbyggare och expoföretag redo att hjälpa dig vid din nästa utställning. Guiden innehåller också konkreta råd och tips från branschens ledande experter. Ladda ner Stora Expoguiden 2023 här!

Stora Studioguiden 2023 – Hitta rätt studio till ditt event

Stora Studioguiden 2023 – Hitta rätt studio till ditt event

Listning över bokningsbara streamingstudios och konkreta råd och tips från branschens ledande experter. Ladda ner Stora Studioguiden 2023 här!

Experten: ”Mattan är grunden till ett lyckat event”

Experten: ”Mattan är grunden till ett lyckat event”

Mattan i mässmontern ger kunden det där viktiga, första intrycket. Sara Nordmark på Nessim hyr ut och säljer eventmattor och kan allt om hur man får fram den rätta känslan – med rätt matta.

Jirango hjälper dig att vända från fysiskt till digitalt till fysiskt

Jirango hjälper dig att vända från fysiskt till digitalt till fysiskt

Annons

När pandemin slog till fick många verksamheter ställa in eller ställa om. Unikum valde därför att två år i rad genomföra sin årliga Nyckelpersonsträff digitalt i Jirango. Men hösten 2022 får företaget äntligen arrangera mötet fysiskt och valde att fortsätta med Jirango som system för deltagarhanteringen.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Eventpodden
Megasound
300x250 studio puck

Tips

  • Så tar du hjälp av AI för att skapa pitchar till sponsorer om ditt event
  • 39 tips på aktiviteter som lyfter företagets sommarfest
  • Vässa ditt event med stöd av Talarföreningens checklista
  • Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform
  • Lista: Lokala mötesarrangörer i Västergötland
  • 17 tips: Framgångsfaktorer för effektiva hybridmöten
  • 10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till
  • Eventsäkerhet – så mycket mer än en biffig vakt i dörren
Så spås mötesbranschen se ut i framtiden

Svenska Mötens Trendrapport – nu vill svenskarna vara tillsammans igen

Annons

Pandemins isolering har ändrat våra mötesbeteenden och påmint oss om betydelsen av relationer och mänsklig kontakt. I årets upplaga av Svenska Mötens trendrapport står ”Tillsammans” med en större social närvaro i centrum när möten och konferenser nu bokas.

Upphandlingar

  • Upphandling av hotellrum till ett affärsvärde om 700 miljoner kronor
  • Sida upphandlar cateringtjänster
  • Kommun inrättar dynamiskt inköpssystem för organisations och ledarskapskonsulter
  • Sigtuna kommun upphandlar leverantör för att genomföra videoproduktion
  • Visit Sweden upphandlar eventbyråtjänster till ett uppskattat värde om 32 miljoner kronor

Eventarenan

5 tips om festvädret sviker

5 tips om festvädret sviker

Annons

Ladda med extra sus och dus – Hasselbackens restaurangchef Tony Wittgren ger sina 5 bästa tips om vad du kan ta till om vädret sviker.

Inspiration

Filadelfia Convention Center och restaurang K-märkt inleder samarbete

Filadelfia Convention Center och restaurang K-märkt inleder samarbete

Affärer

Arenan med modern teknik mitt i Stockholm, kompletteras nu med högklassig mat och service från K-märkt.

Nya Västerås kongress

Nya Västerås Kongress – Storsatsning från Elite Hotels of Sweden

Inspiration

För första gången på länge får Sverige en ny kongress- och mötesanläggning genom nyinvigda Västerås Kongress, med en placering som ger möjligheten att bli hela Sveriges mötesplats.

Upptäck nyöppnade Fenix Sthlm, en modern destination inom mat & möten

Upptäck nyöppnade Fenix Sthlm, en modern destination inom mat & möten

Aktuellt

Den 4 september slog familjeägda Sabis upp portarna till deras senaste tillskott av konferensanläggningar i Stockholmsområdet. Beläget mitt i nya och snabbväxande stadsdelen Hagastaden finner du nu sju moderna konferenslokaler, en takterrass samt matdestinationen Gastropol – Deli, Bar & Bistro som serverar god mat lagad från grunden hela dagen.

Göteborg får tio spännande actionrum

Göteborg får tio spännande actionrum

Inspiration

Nu lanserar man The Challenge – ett äventyr som består av tio spännande actionrum där målet är att i lag samla så mycket poäng som möjligt för att vinna över kollegor. Samtidigt adderar man till ett tredje konferensrum och därtill en ny lounge för fika och häng under konferenspauserna.

Lista: 13 talarförmedlingar för ditt event

Lista: 13 talarförmedlingar för ditt event

Inspiration

Söker du talare, föreläsare, moderator, konferencier, experter eller inspirationsföreläsare? Här listar vi 13 talarförmedlingar som hjälper dig att hitta rätt talang för ditt event.

Gästerna bjuds på en möjlighet att bli inlåsta

Gästerna bjuds på en möjlighet att bli inlåsta

Inspiration

Den 13 oktober inleds Halloween-firandet på Gröna Lund. I år introduceras ett nytt, världsunikt, koncept ”Obscura”. Gästerna bjuds på en möjlighet att bli inlåsta, i totalt mörker. I kombination med specialeffekter och avancerad ljudteknik upphör gränserna snabbt mellan vad som är verkligt och vad som är den inlåstes egna värsta mardrömmar.

Unikt musikfyrverkeri och århundradets parad under finalhelgen för Göteborg 400-årsfirande

Unikt musikfyrverkeri och århundradets parad under finalhelgen för Göteborg 400-årsfirande

Inspiration

Efter göteborgarnas önskningar; den 2 september blir det Jubileumsfyrverkeri till tonerna av musik med göteborgskoppling. Tidigare samma dag är det också Jubileumsparad med omkring 20 ekipage. Allt under finalhelgen för Göteborgs Jubileumsfirande.

Wisdome Stockholm får visualiseringsteknik i världsklass

Wisdome Stockholm får visualiseringsteknik i världsklass

Inspiration

Inuti den kupolformade trädomen installeras visualiseringsteknik i världsklass – enorma datakluster och projektorer som ska förse den drygt 300 kvadratmeter stora bildytan med 3D-upplevelser av vetenskap. Wisdome Stockholm öppnar i december 2023.

Ny destination i Stockholm tar form

Skeppsholmsgruppen inleder samarbete med fartygen Ångslupen Frithiof och Ångfartyget Motala Express

Inspiration

Samarbetet är en utvidgning av Skeppsholmsgruppens portfölj och skapar nya möjligheter för exklusiva och minnesvärda upplevelser i en oslagbar mix mellan hav och land.

Krägga Herrgård öppnar en ny, state-of-the-art boulebana

Krägga Herrgård öppnar en ny, state-of-the-art boulebana

Inspiration

En ny, toppmodern boulebana är nu öppen för fri användning för alla hotellets gäster. Detta spännande tillskott är utformat enligt internationell tävlingsstandard, vilket innebär att den uppfyller de mest kräsna spelarnas förväntningar när det gäller såväl underlag som storlek.

Julbord, järvar & jingle bells på Hasselbacken

Julbord, järvar & jingle bells på Hasselbacken

Annons

På Hasselbacken gör vi ditt event lite mer fabulöst. Kombinera julbordet i våra vackra salar och rum med djurbesök, aw med grymma DJs, burlesqueshow med Mrs M, GES på Cirkus eller en klassisk konferens. Med grannar som Cirkus, Skansen och ABBA the Museum kan ditt julbord göras till en fabulös fest som aldrig tar slut. Övernattning på Hasselbackens hotell adderas fördelaktigt för småtimmefestare eller långt resande gäster.

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Sälj och projektledning för möten & event
  • Nu växlar vi upp…
  • Produktionsledare Eventteknik – Stockholmsmässan
  • Erfaren produktionsledare till EVENTYR NINE YARDS
  • Eventpersonal till spännande uppdrag på Arlanda
  • Content creator till the Winery Hotel

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

BANG Agency ny partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm

BANG Agency ny partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm

Eventbyrå

Kommunikationbyrån BANG Agency har blivit utvalda som exklusiv partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm. Denna nya allians är en milstolpe i BANG Agencys resa mot att erbjuda ännu mer internationell kommunikation.

Eventpodden

Peter Wintsky återvänder som gäst i Eventpodden #70

Eventbyrå

Talarcoaching är tema i detta avsnitt. Efter att ha lyssnat på en ofantlig massa företagsledare på scenen i sin roll som ansvarig på Creative Meetings, har nu Peter startat Talarcoaching.

Homage breddar utbudet med ny konceptavdelning

Homage breddar utbudet med ny konceptavdelning

Eventbyrå

Hybridbyrån Homage fortsätter att växa. De senaste tillskotten är Julia Widlund och Mimmi Johansson Bäckström, som tillsammans med ett gäng kollegor bildar en ny avdelning där kreativitet och PR-drivna aktiveringar står i fokus.

Mest läst

Bokslutsspecial: Så går det för Sveriges stora monterbyggare

Bokslutsspecial: Så går det för Sveriges stora monterbyggare

Vi på Eventeffect har nu sammanställt en lista över 20 bolag där boksluten nu är offentliga, vi lyfter fram siffror för omsättning och resultat från 2022.
Nya ansikten hos PS Occasion

Nya ansikten hos PS Occasion

Brand Experience byråns nya medarbetare har värvats från bland annat Red Bull och United, och utöver att produktion stärks upp görs ytterligare satsning på film- och innehållsproduktion.
Konferensanläggningar bidrar till att påskynda omställningen till hållbarare fastigheter

Konferensanläggningar bidrar till att påskynda omställningen till hållbarare fastigheter

Fagerudd och Haga Slott är genom deras ägarstiftelse med som partner och testbädd till det nystartade Vinnovafinansierade forsknings- och kompetenscentret Dig-IT Lab vid KTH i Stockholm. Syftet är att minska byggnaders miljöpåverkan genom smart teknik.
Bildspecial: Affärsforumet Mötesbaren gästade Brygghuset

Bildspecial: Affärsforumet Mötesbaren gästade Brygghuset

Under onsdagskvällen gästade Mötesbaren Brygghuset i Stockholm och drygt 200 personer kom för att se det nyrenoverade eventhuset, mingla och inspireras av kvällens föreläsare.
Meetly vinner upphandling med ett affärsvärde om 55 miljoner kronor

Meetly vinner upphandling med ett affärsvärde om 55 miljoner kronor

Meetly fortsätter att växa, denna gång genom ett nytt avtal med Telge, Södertälje kommun, Nykvarn kommun och Salems kommun.

Branschfolk

Marcus Baker Mässbolaget – Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Branschfolk

Nu är mässor och event tillbaka och entusiasmen är stor efter nästan två års lock down. För många av mässföretagen har det blivit en kickstart som inneburit utmaningar. Det är kortare tidsmarginaler och önskemålen ser nu annorlunda ut.
– Det är ett högt tryck bland företag att exponera sig och fler vill nu visa sig på marknaden, både i Sverige och internationellt, vilket är superroligt, säger Marcus Baker på Mässbolaget.

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Folk i karriären

En ny duo ska fortsätta befästa Helsingborg på hotellkartan

En ny duo ska fortsätta befästa Helsingborg på hotellkartan

På nytt jobb

Två nya kvinnliga ledare intar positionerna som VD och hotelldirektör för de två Clarion Hotel i Helsingborg. Tillsammans vill de jobba strategiskt och långsiktigt med destinationen.

Nya ansikten hos PS Occasion

Nya ansikten hos PS Occasion

På nytt jobb

Brand Experience byråns nya medarbetare har värvats från bland annat Red Bull och United, och utöver att produktion stärks upp görs ytterligare satsning på film- och innehållsproduktion.

Hon blir ny VP Marketing & Digital Sales på Strawberry

Hon blir ny VP Marketing & Digital Sales på Strawberry

På nytt jobb

Det blir Marianne Orderud som tillträder positionen som Vice President Marketing & Digital Sales. Marianne kommer senast från tjänsten som Marknad- och Kommunikationsdirektör på SATS.

Gästskribenter

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Gästskribent

Har du tänkt på vilken avgörande roll en moderator har för framgången och resultatet från ett möte?

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Gästskribent

Business, bubbel och babbel. Tre obligatoriska ingredienser för en klassisk almedalsvecka där det sistnämnda, alltså babblet, ofta förpackas i form av panelsamtal i mängder. Och vi kan nog alla vara överens om att de där panelsamtalen inte alltid blir helt hundra. Här kommer några av Talarföreningens erfarna moderatorer med sina nio bästa tips för ett lyckat panelsamtal i Almedalen.

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Eventbyrå

Byråvärlden är enkel på många sätt. Vi säljer tid, erfarenhet, kompetens och talang. En tjänst. Hur vi än kämpat och försökt så ser byråerbjudanden luddiga och lika ut. Fråga bara en kund så får du se.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som besökare tänka på?

Gästskribent

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Föreningar och organisationer. Alla möts på en och samma plats. Som besökare är Almedalen en väldigt speciell plats där du har ett ansvar att se om dig själv och dina kollegor, så att ni alla kommer hem tryggt och säkert.

Konferensresa ansågs skattepliktig

Rättsfall: Konferensresa ansågs skattepliktig

Gästskribent

Kammarrätten i Sundsvall har i flera avgöranden den 17 mars 2023 fastslagit Skatteverkets ursprungliga beslut avseende förmånsbeskattning och skattetillägg kopplat till deltagande i en konferensresa.

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Almedalen

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Alla möts på en och samma plats. Ur ett säkerhetsperspektiv är Almedalen en väldigt speciell plats där man som arrangör har ett stort ansvar att se till att eventet ni arrangerar är tryggt och säkert.

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

EVENTYR NINE YARDS

När vi skapade vår långsiktiga strategi att bli Nordens ledande eventbyrå 2023 så var hållbarhet ett område som vi gav stort utrymme i planen. Ingen aktör i vår bransch hade gått hela vägen på det här området och vi ville erbjuda ett alternativ där det skulle vara enkelt för kunden att välja rätt – och på så sätt göra mindre påverkan på vår planet.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Krönika: Flexibla arbetssätt kräver tydlig chef

Gästskribent

Att chefen vågar vara tydlig och gå före blir allt viktigare i takt med att arbetsvardagen blir alltmer flexibel. Läs Fredrik Bauers senaste krönika om chefens roll som ett föredöme i de organisationer som har mest effektiva möten. I slutet får du tre frågor att diskutera som snabbt gör era möten mer effektiva

7 tips om hur du kan öka din kreativa förmåga

7 tips om hur du kan öka din kreativa förmåga

Gästskribent

Jag erkänner! Jag är inte helt bekväm nu. Att komma med tips och idéer skulle ju kunna uppfattas som rätt stroppigt. Eller? Men, kärleken till det jag gör och brinner för är dock större än min rädsla, så det är med stor ödmjukhet som jag fortsätter skriva. För det jag vill dela med mig av är saker jag påminner mig själv om dagligen i min strävan att utveckla mig själv och andra runt omkring mig.

Mässor fungerar – på många olika sätt

Lyckas på mässa – arrangörens bästa tips

Expo

Ställa ut på mässor fungerar, men det gäller att planera och utföra sitt deltagande på rätt sätt. Då kan mässmediet ge effekter som få andra medier kan erbjuda. Erik Säfvenberg, marknadschef på Nolia som är Norrlands största mäss- och eventföretag, ger en omfattande guide i mässmediets olika användningsområden, funktioner och en hint om framtiden.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Gästskribent

Eventsäkerhet är ett ord som ofta ger associationer till vakter med snäcka i örat, kravallstaket och kanske inte alltid en så inbjudande känsla. Begreppet ”trygga event” dök i princip upp under pandemin och handlade om hur man skulle kunna erbjuda ”trygga event” i innebörden att det fanns handsprit och skyltar som uppmanade att hålla avstånd.

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Fyra super-föreläsare som rockar digitalt!

Fyra super-föreläsare som rockar digitalt!

Annons

Det här med onlineföreläsningar – de kommer vi fortsätta med även i post-covid tid. Eller vad tror ni? 

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff