eventeffect.se
Välkommen till Mötesbaren den 8 juni på SPACE takterrass

Välkommen till Mötesbaren den 8 juni på SPACE takterrass

Hallå där...

Den sista Mötesbaren för säsongen hålls på digitala kulturcentret Space i Stockholm. Anmäl dig redan i dag för att säkra din plats på minglet och till en förhandsvisning av lokalerna.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Destinationer
    • Skellefteå
    • Helsingborg
    • Bohuslän
    • Dalsland
    • Västergötland
    • Västsverige
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • SES
    • Golfbaren
    • Sture
    • Primetec
    • Delegia
    • DIVISION Group Sweden
    • Videoforce
    • Twenty Studios
    • Homage
    • Robot event
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2017-10-01 | Workman | Annons

Månadens monter oktober – Lenovo och AreaAcademy

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning i en totalt nedsläckt lokal på Dreamhack. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Vad är Dreamhack för slags event?

Idag är det världens största LAN med över 10 000 personer som kopplar upp sig tillsammans under fyra dagar för att spela. Idag lockar Dreamhack spelare och besökare från hela världen. Förutom detta så arrangeras tävlingar i e-sport i flera kategorier som lockar världseliten inom flera olika spel så som League of Legends, Counter Strike Global Offensive, DOTA2 och många andra spel. DreamhackEXPO som är en del av Dreamhack är en mässdel där besökarna bjuds på det senaste för gaming-världen samtidigt som kan medverka i aktiviteter och jippon arrangerade av utställarna.
Lenovo beslutade sig för att ställa ut på Dreamhack Summer 2017
Till sin hjälp för att göra Lenovos monteryta attraktiv och välbesökt använde sig Lenovo utav AreaAcademy, en organisation som arbetar med pedagogiska strukturer för e-sport.
Tillsammans med AreaAcademy fick vi på Workman Event uppdraget att ta fram ett monterförslag
med projekt – och produktionsansvar för Lenovos monter, vilket vi på Workman Event glatt bugar och bockar för!

Workman Event i teamwork med Lenovo och AreaAcademy

Efter ett första möte med AreaAcademy och Lenovo och de lyft sina önskemål på produkter och aktiviteter i montern blev det ganska tidigt uppenbart att montern helt enkelt var för liten för att rymma alla aktiviteter kunden önskade. Önskemålen var att kunna genomföra en League of Legends (LoL) spelturnering i montern samtidigt som man visade upp nya produkter och låta besökare testa Lenovos utrustningen under flertal jippon och happenings i montern.

Vårt förslag på en attraktiv och effektfull monter till Lenovo.

Månadens monter oktober – Lenovo och AreaAcademy

Månadens monter oktober – Lenovo och AreaAcademy
Läs fortsättningen nedan om vilken strategi ni kan använda för att lösa ”problem” som ni kanske stöter på om ni ska delta som utställande företag på en mässa eller event.

Möt upp identifierade ”svårigheter” med lösningar.

Den största ”svårigheten” blev att skapa en scen där samtliga tio spelare skulle få plats och spelutrymme och samtidigt skapa space och utrymme för publik och övriga besökare.

Lenovo önskade initialt en rak scen där alla tio spelare skulle sitta bredvid varandra, varje spelare skulle ha tillgång till minst 1,2 meter bred spelyta. Då montern var 10 meter bred så var det ganska uppenbart att detta inte skulle fungera, det skulle saknas 2 meter i monterbredd.  Vi löste det genom att rita en specialbyggd scen som var bågformad för att få plats med spelytorna. I scenen integrerade vi en rund scen i mitten som kunde användas både för spelpresentationer, prisutdelning samt Cosplay (en japansk form av performance/maskerad). Efter att ha lyckats rita en monter där vi vridit och vänt på varje kvadratmeter så att allting fick plats var nu utmaningen att binda samman alla element och produkter på ett snyggt sätt.

Enhetlig design – läckert svart

Med många svarta möbler kompletterat med LED i olika kulörer och bakbelysta loggor gjorde att montern fick ett unikt utseende och skapade en enhetlighet som speglade både spelvärden och Lenovos grafiska profil.

Månadens monter oktober – Lenovo och AreaAcademy
Rund scen i mitten som till spelpresentationer, prisutdelning samt Cosplay. Ett skönt häng på våra ”Bautakuddar” nedanför den välvda scendelen.

Rörlig media på centralt placerad skärmvägg

Förutom stora tryckta bilder som både visade budskap och loggor användes även en hel del rörligt material i monter.

Månadens monter oktober – Lenovo och AreaAcademy
På bakväggen byggde vi en skärmvägg bestående av nio stycken kantlösa 47 ” skärmar.

Fullmatad monter med mycket teknik och många skärmar.

Utöver den stora skärmväggen använde vi tio stycken mindre skärmar som frontades mot publiken för Lenovos marknadsföring samt uppvisning av spelarnas prestationer löpande under turneringen. Totalt var det 38 stycken skärmar i montern, vissa av dessa var till för besökare att testa spel på och andra för att visa reklam.

Månadens monter oktober – Lenovo och AreaAcademy
Podier med bakgrundsbelyst logotype. 
Ståplatser tar mindre plats och skapade ett bättre flöde samt större tillgänglighet för besökare.

Vi skapade två podier som placerades i ytterkant av montern, på dessa stationer fanns det två platser per stationer där besökare kunde stå och testa Lenovos produkter och utrustning.

Månadens TIPS från oss på Workman Event!
Strategi till dig som är utställare på mässor & event.

Identifiera på ett tidigt stadium vilka ”svårigheter” som utmärker sig i projektet.
I detta projekt så var det två områden som vi identifierade där vi måste lägga extra krut…

  • Skapa 10 st. spelstationer med minimikrav (1,2 m) per station och samtidigt disponera monteryta för besökare, aktiviteter och publik.
  • Lokalen kommer släckas helt under öppettider. Mycket ovanligt för mässbranschen.
Månadens monter oktober – Lenovo och AreaAcademy
På upphöjd bågformad scen placerades spelstationer med bildskärmsvägg centralt i mitten.

En ovanlig utmaning – en totalt nedsläckt lokal!

En utmaning som man i mässbranschen sällan möts av är att under Dreamhack så släcks hela hallen ned under öppettiderna d.v.s. ingen allmän belysning! Så för att montern ska vara inbjudande och snygg behövs egen belysning.

För att montern skulle bli attraktiv och effektfullt belyst, så använde vi oss i detta fall av flera olika LED-lister, rörliga LED-kannor i tross samt profilspottar för att punktbelysa loggor och vepor. Den stora blandningen av olika belysningskällor gjorde att vi kunde anpassa montern efter kundens önskemål när vi väl var på plats i montern samt justera belysningen under själva eventet.

Månadens monter oktober – Lenovo och AreaAcademy
Scen med LED-belysning i bågform med de tio spelstationerna uppe på scenen, grafisk exponering runt om.
Månadens monter oktober – Lenovo och AreaAcademy
Här ser ni montern under inflytt (uppbyggnadstid av montrar). 
Fortfarande med allmänbelysning tänd, senare under öppettid är lokalen nedsläckt.

Aktivering i montern är extremt viktigt.

Både Lenovo och AreaAcademy skötte aktiveringen med flertal jippon, aktiviter och happenings i montern. Det gav verkligen resultat med många härliga möten och besökare!

Månadens monter oktober – Lenovo och AreaAcademy
Tio spelstationer måste vara väl fungerande för tävlingar. 
Besökare kunde följa spelarna via skärmar frontade mot publiken.

Vi var väldigt nöjda med hela genomförandet berättar Lenovo.

Fortsättning följer, vi kommer att under Dreamhack Vinter 2017 köra en nästintill kopia på upplägget då samtliga inblandade var väldigt nöjda med vår leverans och monter.

Workman Event en resursstark produktionspartner 

”Det var väldigt enkelt att arbeta med Workman Event som var väldigt effektiva i sitt arbete, snabb feedback och snabba att korrigera ändringar enligt önskemål. 

Slutresultatet var fantastiskt och vi hade en monter som verkligen stod ut!”
– Tommy, CEO för Area Academy.

Besök gärna vårt gigantiska inspirationsgalleri – ca 150 album!

Inspiration och våra album: http://www.workman.se/galleri/

Följ oss på Instagram: https://www.instagram.com/workman.se/

Vill du veta mer kontakta oss på Workman Event.
Artikel av: Susanne Sundström

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Östbergs på plats i Frankfurt. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Workman producerar OKQ8-monter på Mello

Workman producerar OKQ8-monter på Mello

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för OKQ8 på Melodifestivalen. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Workman producerar Haugen-gruppen

Workman producerar Haugen-gruppen

Annons

Varje år går Nordens största Fast-food & Cafémässa i Stockholm. Här möts branschens ledande grossister, lokala leverantörer och nischade branschföretag. Schemat är fullspäckat med seminarier och andra aktiviteter, så som kaffeprovning och kurser i exempelvis tårtdekor och styckning.

Workman producerar Solera på VK Choice 2019

Workman producerar Solera på VK Choice 2019

Annons

VK-Choice är Choice Hotels årliga Vinterkonferens och innebär att Choice Hotel bjuder in både egen personal och sina leverantörer till ett tre dagars event i Stockholm. Förutom galamiddag, maffiga shower på scen samt sena utekvällar så pågår det även en leverantörsmässa under lördag och söndag.

Workman producerar Björn Lundéns monter

Workman producerar Björn Lundéns monter

Annons

Ekonomi & Företag är en mässa som går på Kistamässan årligen. På mässan samlas branschledande företag för att ta del av nyheter och trender samt för att marknadsföra sig. En kombination av attraktiva utställare och bra talare lockar över 3 000 besökare.

Månadens monter: Synologen av Workman Event

Månadens monter: Synologen av Workman Event

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Synologen på Optikmässan på Kistamässan. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

TUI kampanj på Stockholms Centralstation som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

TUI kampanj på Stockholms Centralstation som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning inomhus för TUI inne på Stockholms Centralstation. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Månadens monter: Rototilt av Workman Event

Månadens monter: Rototilt av Workman Event

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning utomhus för Rototilt på Svenska Maskinmässan. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Månadens monter: PCB Connect av Workman Event

Månadens monter: PCB Connect av Workman Event

Annons

Vi presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga uppdraget vi hade denna gång var att skapa en monter för PCB Connect på S.E.E. i Kista.

Månadens monter maj – Profoto på branschmässa i Stockholm

Månadens monter maj – Profoto på branschmässa i Stockholm

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration. Denna månad lyfter vi fram samarbetet med MCI i Stockholm och deras kund Profoto på Fotomässan 2018, där vi skapade en välkomnade öppen monter. Läs också vårt tips – Så får du tekniken att bidra maximalt under mässa och event.

Workman Event levererar helhetslösningar!
Vi designar & producerar säljande mötesplatser åt våra kunder.

Våra utställningar och montrar skapar utrymme och uppmärksamhet på mässor och event i Norden och övriga Europa.

Helhetsansvar – Som totalleverantör kan vi erbjuda kostnadseffektiva lösningar av hög kvalitet och erbjuda en flexibilitet som är svårt att tillhandhålla om man inte har allt ”in‐house” som vi har.

Produktionspartner – Vi är samtidigt produktionspartner inom mässor/event åt flera design‐, kommunikations‐ och eventbyråer. Som referens har vi Kistamässan, där vi driver och förvaltar vi deras tekniska avdelning och är ansvariga för driften av Kistamässan vilket innefattar all logistik och basproduktion av varje mässa samt godsmottagning och monterservice till samtliga utställare.

Design – Vi hjälper till med designen för att skapa den känsla och miljö som stämmer överens med ert varumärke och era behov.

Projektledning – Våra erfarna projektledare hjälper er hålla ihop projektet och översätter era önskemål till tydliga projektplaner.

Produktion – Med eget fullt utrustat snickeri, grafisk produktion och lackbox kan vi säkerställa hela produktionen och hålla en hög kvalité genom hela arbetsprocessen.

Logistik – Att koordinera transporter och produktionspersonal för att uppnå både ekonomiska och miljömässigt bäst resultat ingår i vårt dagliga arbete.

Hör gärna av er till oss så berättar vi mer om oss och våra erbjudanden.


Peter Björnesjö
peter.bjornesjo@workman.se
Telefon: 076‐633 16 48


Linus Lundin
linus.lundin@workman.se
Telefon: 076‐633 17 68


Sara Stenman
sara.stenman@workman.se
Telefon: 076‐633 16 46

Workman Event presenterar ”Månadens monter”

Missa inte hela vår artikelserie där vi löpande presenterar mässmontrar.

2019
februari - Solera på VK Choice 2019
mars - Haugen-gruppen
april - OKQ8-monter på Mello
maj - Östbergs monter i Frankfurt

2018
januari – Corsair
februari – Tresson
mars - Beauty International Wellness
april - Sätila på ISPO i München
maj - Profoto på branschmässa i Stockholm
juni - Månadens monter: PCB Connect av Workman Event
augusti - Månadens monter: Rototilt av Workman Event
september - TUI kampanj på Stockholms Centralstation som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
oktober - Månadens monter: Synologen av Workman Event
november - Workman producerar Björn Lundéns monter

2017
juni - Sollentuna Kommun
augusti - Swedish Network of Convention Bureaus
september – Elektroskandia
oktober - Lenovo och AreaAcademy
november - Lindab
december - BIODROGA MD

 

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Hummingbird söker en Project Manager
  • Hummingbird söker en Project Coordinator
  • Account Manager till Koncept & Event
  • Informationsteknik söker två projektledare inom event till kontoret i Malmö
  • Informationsteknik söker eventtekniker till våra kontor i Stockholm och Malmö!

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Calle Francke

Calle Francke om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa

Eventbyrå

Han har jobbat inom upplevelseindustrin under hela sitt yrkesliv och samlat på sig en rad värdefulla insikter genom åren. Här berättar Calle Francke, medgrundare och partner, om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa och vad som driver honom framåt.

Liwlig Group öppnar filial i New York

Liwlig Group öppnar filial i New York

Aktuellt från Eventbyråer

Liwlig Group, som i Sverige representeras av Eventyr Nine Yards, har i dagarna slagit upp dörrarna till sitt kontor på Manhattan i New York. Verksamheten leds av entreprenören Janne Hakkarainen med ett långt förflutet på den finska Liwlig-byrån Tapaus.

Prisregn för event & kommunikationsbyrån BANG

Prisregn för event och kommunikationsbyrån Bang

Eventbyrå

Senaste veckorna har varit fyllda av vinster för event & kommunikationsbyrån BANG. Byrån har tagit hem både både Guldägg och Gyllene Hjul, vi slog en signal till grundaren Patrick Walldén.

Mest läst

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Lista: Svenska motorbanor

Lista: Svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.
Bildspecial: Minglarna från Mötesbaren på xxxxx

Bildspecial: Minglarna från Mötesbaren på Filiadelfia Convention Center

Under torsdagskvällen samlades hundratalet mötesproffs för att mingla och kolla in Stockholms nya hybridarena Filiadelfia Convention Center. Se mingelbilderna här.
Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.
Calle Francke

Calle Francke om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa

Han har jobbat inom upplevelseindustrin under hela sitt yrkesliv och samlat på sig en rad värdefulla insikter genom åren. Här berättar Calle Francke, medgrundare och partner, om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa och vad som driver honom framåt.

Branschfolk

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

Branschfolk

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Eventeffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Branschfolk

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Branschfolk

Redan innan examen har Emma Silén Djerf landat ett toppjobb. Här berättar hon om sin praktik på Homage och ambitionerna framåt.

Finalisterna utsedda till Årets Eventskåning 2021

Finalisterna utsedda till Årets Eventskåning 2021

Branschfolk

Vallåkraträffen, Areco Malmö Padel Open, Helsingborg Pride och Nöjesteatern är de fyra finalister som har chans att ta hem titeln Årets Eventskåning 2021. Dessutom delas pris ut för Årets Volontär när Event in Skåne för tionde året i rad hyllar de skånska eventhjältarna.

Jespers bästa tips för en lyckad kickoff

Jespers bästa tips för en lyckad kickoff

Branschfolk

Eventeffect satte sig ner och tog ett snack med Jesper Owe, medgrundare och Creative director på Memento Event som arbetat med event i snart 20 år, om de bästa tipsen för en lyckad kickoff.

Skellefteå skördar frukten av ett långtgående arbete

Skellefteå skördar frukten av ett långtgående arbete

Branschfolk

Skellefteå ska investera drygt 75 miljarder fram till 2030. Staden växer, antalet inflyttade behöver dubblas och deras evenemang drar långväga gäster. I tio år har de jobbat med att stärka varumärket och innan coronapandemin omsatte Skellefteås besöksnäring näst mest i Swedish Lappland.

Folk i karriären

Maria Skarve

Hon blir ny marknadchef på Svenska Möten

På nytt jobb

Nu är det klart att Maria Skarve blir ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.

Chatarina Eriksson blir ny vd för Visit Dalarna

Chatarina Eriksson blir ny vd för Visit Dalarna

På nytt jobb

Nu är det klart att Chatarina Eriksson från och med den 28 oktober blir ny vd för destinationsbolaget Visit Dalarna.

Hélène Kugelberg tar över som vd för Årets Kock

Hélène Kugelberg tar över som vd för Årets Kock

På nytt jobb

Styrelsen för Årets Kock har utsett Hélène Kugelberg till ny vd. Hélène har 20 års erfarenhet av hotell-, restaurang- och spabranschen som finanschef, vd och koncernchef på bland annat Sturebadet. De senaste åren har Hélène arbetat som konsult och investerare i ett antal bolag inom tech och hospitality. Helene tar över efter Andreas Stenberg som slutar efter årets final av Årets Kock i september.

Gästskribenter

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Gästskribent

Ja, så kan det kännas om man räknar med alla Teamsmöten. Men det är inte ett digitalt event utan en plattform och format som lämpar sig ypperligt för projektmöten.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Eventbranschen gräver sin egen grav om man inte tar utmaningarna med hybridevenemang på allvar

Gästskribent

Nästan alla i eventbranschen förutspår att hybridevenemang blir nästa stora trend. Jag kan vittna om att det går utmärkt att producera roliga, engagerande och effektiva hybridevenemang. Däremot är det alldeles för många som gravt underskattar utmaningarna med att göra evenemang som på riktigt skapar värde för alla, oavsett om de deltar fysiskt på plats eller på distans.

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Gästskribent

Johan Strand är ny krönikör på Eventeffect, en kreativ idéspruta som med sin gedigna erfarenhet kommer att bjuda på reflektioner och insikter från mäss- och eventbranschens alla format. I denna krönika belyser han vikten av att branschens aktörer gemensamt lyfter blicken inför återstarten av mässor inför 2022.

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Gästskribent

Här bjuder Peter Winitsky från Creative Meetings på sina tankar om höstens event: I tider som dessa är det extra viktigt med klok kommunikation. Dels råder det kunskapstörst – men inte minst behöver man värna sin kultur när mycket nu är annorlunda. Bara en sån sak som att många både nu och framöver jobbar hemifrån – vad innebär det för den interna kulturen?

Tydlig trend på Tekniska – så här vill vi mötas efter pandemin

Tydlig trend på Tekniska – så här vill vi mötas efter pandemin

Annons

Visst är det praktiskt med onlinemöten från frukostbordet, men när pandemirestriktionerna lättat längtar vi efter något annat. På Tekniska museet är trenden tydlig: självklart vill vi träffas IRL, men nu måste möten och konferenser kryddas med färgstarka upplevelser.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff