eventeffect.se

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Destination

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Hitta Julbord
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Meetapp
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Nine Yards
    • Golfbaren
    • Rider
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2018-09-13 | Annons | Workman

TUI kampanj på Stockholms Centralstation som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning inomhus för TUI inne på Stockholms Centralstation. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

TUI – ett av Sveriges största resebolag som säljer både paketresor, charters och enskilda resor.

TUI ville genom att ställa ut med en monter på Stockholm Centralstation öka sin försäljning av resor.

ODD Company och TUI tog sig an frågan om hur vi skulle kunna gå tillväga för att bjuda på lite välbehövd semesterkänsla mitt under den svenska, till synes oändliga, vintern. Lösning? Vi fejkar det!

Två veckors event med en monter som gav sol & semesterkänsla mitt i vintern

Under två veckor i januari fick stressade resenärer på Stockholm Centralstationmöjligheten att besöka det tillfälliga TUI-resmålet Fakeation Beach. Med fejk-sol, professionella strandfejkare och möjligheten att ta världens mest verklighetstrogna fejk-semesterbilder ingavs hopp om att solen trots allt finns där någonstans bakom alla molnen. För att inte begränsa semesterkänslan till endast stockholmare, kompletterades eventet med en digital kampanj som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

Fakta om montern

Längd: 15 meter
Bredd: 10 meter
Monteryta totalt: 150 m2

tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
Det tillfälliga TUI-resmålet Fakeation Beach på Stockholm Centralstation.

Kravspecifikation från TUI

  • Skapa en öppen monter för att kunna ta emot så många besökare som möjligt
  • Skapa en genomgående fejkad semesterkänsla med allt från fejk-palmer till fejk-sol och fejk-strand
  • Ett stort ”akvarium” mitt i utställningsytan där två personer skulle kunna sitta i solstolar med fötterna i sanden och sola.
  • Ett fotoområde där man skulle kunna ändra bakgrundsmotivet för att skapa olika fejk-bilder från en fejk-semester
  • Avkopplingsdelar med solterapilampor och havsbrus

Utmaningarna i just detta projekt

  • Att skapa ett ”akvarium” mitt i montern på 3x3m där två personer skulle kunna sitta i badkläder, mitt i kallaste januari.
  • Bygga en bakvägg av bambu med en infälld fotonisch.
  • Lösa så att det går att byta motiv på denna fotonisch för att göra det möjligt att fejka flera olika semestermotiv.
  • Skapa en monter som klarar av att stå på Stockholms Centralstation i två veckor.
    Stockholms Centralstation har 220 000 besökare dagligen, vilket gör att slitaget på vissa produkter kan bli väldigt stort.
  • Ta fram lösningar och förproducera allting så pass mycket att vi kunde installera och färdigställa montern under en natt, byggnationstiden var 22:00-07:00.

Våra lösningar och hur vi genomförde detta fantastiska event!

För att kunna bygga ett akvarium som skulle klara av att både stå på Stockholm Centralstation i två veckor och även kunna rymma två personer valde vi att använda ett aluminiumsystem som stomme.

tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
TUI-resmålet Fakeation Beach. Med fejk-sol & professionella strandfejkare.

Vi klädde in detta aluminiumsystem med specialtillverkade träreglar för att skapa en mer naturlig känsla. Hela akvariet ställdes ovanpå scenpodier för att komma upp mer från marken så att det syntes från större delar av Centralstationen. Mellan dessa träbeklädda aluminiumstolpar spände vi fast lexanskivor, vi valde lexan då det är betydligt mycket tåligare än både akrylglas och vanligt glas.

tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
Akvariet fylldes sedan med ett ton blästringssand för att skapa den strandkänsla som kunden önskade.
tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
För att maximera upplevelsen så monterade vi värmelampor ovanför akvariet så att när man slog sig ner i solstolarna skulle man verkligen kunna drömma sig bort på en riktig semester.
tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
Ett stort ”akvarium” mitt i utställningsytan där två personer kunde sitta i solstolar med fötterna i sanden och sola.

Vi byggde en stor bakvägg gjord av MDF, väggen folierade vi med ett bambumotiv. Men för att ge väggen det extra autentiska utseende som kunden önskade klädde vi sedan in denna folierade vägg med bambu.

tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
Detta gjorde att väggen både fick en mer 3D känsla samt att det inte fanns någon risk att man skulle kunna se igenom bambun och upptäcka den vanliga MDF väggen bakom. Väggen dekorerades sedan med specialtillverkade och handmålade skyltar från oss samt flertal andra strandartiklar så som fiskenät och surfbräda.
tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
Specialtillverkade handmålade skyltar med äkta beach feeling.

Besökare kunde ta fejkade semesterbilder och delta i en tävling

För att kunna skapa en fotovägg där besökarna själva på ett enkelt sätt skulle kunna byta motiv på sina fejkade semesterbilder så tog vi fram en lösning baserat på en rullgardin. Vi printade stora vepor som vi sedan monterade på en upphängning som liknar en klassisk rullgardin, genom att sedan dra ner/upp dessa rullgardiner kunde man enkelt välja vilket semestermotiv man önskade använda.

tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
En ”rullgardin – lösning” gjorde att man enkelt kunde byta semesterbakgrundsbild.
tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
Besökare fick hjälp(om de så önskade) att ta sina fejksemesterbilder.
tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
Det var bara att välja ett ”fototillbehör” och slå sig ned i solstolen.

Specialtillverkningar för att klara av extra hårt slitage

Många av våra produkter är framtagna för att klara av offentliga miljöer, men i detta projekt använde vi inga standardprodukter utan allting specialtillverkades för detta event. Ett exempel på det vi gjorde för att våra lackade möbler skulle klara av det slitage som sker i en offentligmiljö var att vi laminerade alla ytor som vi ansåg skulle slitas extra mycket. Toppar på alla sittmöbler och bardiskar laminerades med ett transparant laminat för att stå emot både slitage och väta bättre.

tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
Extra förstärkta toppar på alla sittmöbler och andra ”slitytor”.
tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
Besökardisk där TUI personal gärna besvarade frågor och bokade resor.
tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
Hela eventet följdes upp på hela Stockholm Centralstation med olika vepor i tak och på väggar.

Besök montern i 3D med din webbläsare.

tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

Månadens tips från oss på Workman Event

Ett tips då man ska göra sådana här stora projekt med så pass kort produktionstid på faktiska eventytan är att göra en tydlig tidsplan för byggnationen. Försök att dela upp byggnationen i mindre delar, räkna på manskap och tid för varje del och planera vilka delar man ska börja med. Tydlig planering gör att man under byggnationen enkelt kan se hur man ligger till samt vart det kan fördelas resurser för att kunna hålla tidsramen.

Länk till montern i 3D: Här kan du se montern i 3D direkt i din webbläsare

Zooma in/ut med skrollhjulet och vrid runt montern med vänster musknapp nedtryckt.

Besök även vårt GIGANTISKA INSPIRATIONSGALLERI – fler än 175 album!

Inspiration och våra album: http://www.workman.se/galleri/

Följ oss gärna på Instagram, där finner du oss om du söker på: workman.se

Har du inte ett Instagramkonto? Inga problem använd länken nedan!
Följ oss på Instagram: https://www.instagram.com/workman.se/

Vill du veta mer kontakta oss på Workman Event.

Artikel av: Susanne Sundström

 

Workman event producerar Östberg group i Frankfurt 2

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Östbergs på plats i Frankfurt. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

workman event producerar okq8 monter01

Workman producerar OKQ8-monter på Mello

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för OKQ8 på Melodifestivalen. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

haugen gruppen fastfood 2019 52

Workman producerar Haugen-gruppen

Annons

Varje år går Nordens största Fast-food & Cafémässa i Stockholm. Här möts branschens ledande grossister, lokala leverantörer och nischade branschföretag. Schemat är fullspäckat med seminarier och andra aktiviteter, så som kaffeprovning och kurser i exempelvis tårtdekor och styckning.

workman producerar solera på vk choice 2019

Workman producerar Solera på VK Choice 2019

Annons

VK-Choice är Choice Hotels årliga Vinterkonferens och innebär att Choice Hotel bjuder in både egen personal och sina leverantörer till ett tre dagars event i Stockholm. Förutom galamiddag, maffiga shower på scen samt sena utekvällar så pågår det även en leverantörsmässa under lördag och söndag.

workman producerar björn lundéns monter

Workman producerar Björn Lundéns monter

Annons

Ekonomi & Företag är en mässa som går på Kistamässan årligen. På mässan samlas branschledande företag för att ta del av nyheter och trender samt för att marknadsföra sig. En kombination av attraktiva utställare och bra talare lockar över 3 000 besökare.

synologen på optikmässan

Månadens monter: Synologen av Workman Event

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Synologen på Optikmässan på Kistamässan. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

tui kampanj på stockholm central som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

TUI kampanj på Stockholms Centralstation som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning inomhus för TUI inne på Stockholms Centralstation. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

rototilt på svenska maskinmässan – solvalla

Månadens monter: Rototilt av Workman Event

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning utomhus för Rototilt på Svenska Maskinmässan. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

pcb connect på s.e.e. – scandinavian electronic event

Månadens monter: PCB Connect av Workman Event

Annons

Vi presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga uppdraget vi hade denna gång var att skapa en monter för PCB Connect på S.E.E. i Kista.

månadens monter maj – profoto på branschmässa i stockholm

Månadens monter maj – Profoto på branschmässa i Stockholm

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration. Denna månad lyfter vi fram samarbetet med MCI i Stockholm och deras kund Profoto på Fotomässan 2018, där vi skapade en välkomnade öppen monter. Läs också vårt tips – Så får du tekniken att bidra maximalt under mässa och event.

Workman Event levererar helhetslösningar!
Vi designar & producerar säljande mötesplatser åt våra kunder.

Våra utställningar och montrar skapar utrymme och uppmärksamhet på mässor och event i Norden och övriga Europa.

Helhetsansvar – Som totalleverantör kan vi erbjuda kostnadseffektiva lösningar av hög kvalitet och erbjuda en flexibilitet som är svårt att tillhandhålla om man inte har allt ”in‐house” som vi har.

Produktionspartner – Vi är samtidigt produktionspartner inom mässor/event åt flera design‐, kommunikations‐ och eventbyråer. Som referens har vi Kistamässan, där vi driver och förvaltar vi deras tekniska avdelning och är ansvariga för driften av Kistamässan vilket innefattar all logistik och basproduktion av varje mässa samt godsmottagning och monterservice till samtliga utställare.

Design – Vi hjälper till med designen för att skapa den känsla och miljö som stämmer överens med ert varumärke och era behov.

Projektledning – Våra erfarna projektledare hjälper er hålla ihop projektet och översätter era önskemål till tydliga projektplaner.

Produktion – Med eget fullt utrustat snickeri, grafisk produktion och lackbox kan vi säkerställa hela produktionen och hålla en hög kvalité genom hela arbetsprocessen.

Logistik – Att koordinera transporter och produktionspersonal för att uppnå både ekonomiska och miljömässigt bäst resultat ingår i vårt dagliga arbete.

Hör gärna av er till oss så berättar vi mer om oss och våra erbjudanden.


Peter Björnesjö
peter.bjornesjo@workman.se
Telefon: 076‐633 16 48


Linus Lundin
linus.lundin@workman.se
Telefon: 076‐633 17 68


Sara Stenman
sara.stenman@workman.se
Telefon: 076‐633 16 46

Workman Event presenterar ”Månadens monter”

Missa inte hela vår artikelserie där vi löpande presenterar mässmontrar.

2019
februari - Solera på VK Choice 2019
mars - Haugen-gruppen
april - OKQ8-monter på Mello
maj - Östbergs monter i Frankfurt

2018
januari – Corsair
februari – Tresson
mars - Beauty International Wellness
april - Sätila på ISPO i München
maj - Profoto på branschmässa i Stockholm
juni - Månadens monter: PCB Connect av Workman Event
augusti - Månadens monter: Rototilt av Workman Event
september - TUI kampanj på Stockholms Centralstation som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
oktober - Månadens monter: Synologen av Workman Event
november - Workman producerar Björn Lundéns monter

2017
juni - Sollentuna Kommun
augusti - Swedish Network of Convention Bureaus
september – Elektroskandia
oktober - Lenovo och AreaAcademy
november - Lindab
december - BIODROGA MD

 

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Vi söker eventpersonal till Göteborg!
  • Koordinator Lunds Universitet
  • Verkställande direktör till Svenska Möten
  • Projektledare till PassionLab
  • Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

johan lundemo

Carlsberg väljer Göteborgsbaserad eventbyrå

Eventbyrå

Samarbetet sträcker sig över tre år och berör logistik och produktion. Avtalet gäller för festivaler, mässor och event i Sverige.

Bang

Bang och Göteborg & Co i nytt samarbete kring hållbarhetsinitiativ

Eventbyrå

Nu lanseras ett nytt hållbarhetsprojekt i Göteborg, Awake & Aware. Bakom initiativet står några eldsjälar på Göteborg & Co fast beslutna om att ta stadens hållbarhetsarbete till en ny nivå. Kommunikationsbyrån Bang vann efter tuff konkurrens den offentliga byråupphandlingen och har nu utvecklat identitet och form, och UX-byrån Osynlig står för sajten.

Mest läst

Svenska Möten om pandemilagen

Det här innebär pandemilagen för hotell – och konferensanläggningar

Hur många deltagare får företag samla till slutna möten på konferensanläggningar? Svenska Möten tagit fram ett material som hjälper hela industrin att navigera rätt när den nya pandemilagen börjar gälla.
SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”
konkurs

Tuffa tider: Konferensanläggning har gått i konkurs

Bolaget har sin verksamhet i centrala Stockholm bara några hundra meter från centralen. Den 12 januari inleddes konkursen.
stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.
upphandling

Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration

Livsmedelsverket bjuder in till anbudsgivning avseende konferens-, kurs- och mötesadministration.

Branschfolk

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

idg

IDG ställde om jättekonferensen Webbdagarna på fem dagar

Branschfolk

– Att hoppas att vardagen återgår till det normala kan vara riskfyllt, säger IDG:s vd Joakim Allwin, när han berättar om hur tidningsförlaget ställde om sin jättekonferens efter regeringens nya begränsningar.

Folk i karriären

rony forsberg

Han är ny vd för Leksand Resort

På nytt jobb

Han kommer närmast från rollen som vd på Jönköping Airport. Nu ska han leda arbetet med att utveckla Leksand Resort.

pernilla och jenny

Sånga-Säby rekryterar och siktar på att bli framtidens mötesplats

På nytt jobb

Lagom till jul började Pernilla Rehnberg på Sånga-Säby som ansvarig för hotell & restaurang. Hon kommer tillsammans med Jenny Baudou som blir ansvarig för nya projekt & upplevelser, att bygga upp det nya Sånga.

uppsala konsert kongress

Uppsala Konsert & Kongress tar in två nya talanger

På nytt jobb

Uppsala Konsert & Kongress fick en ny ägaridé tidigare i år och för att möta denna gör nu bolaget en rad satsningar inom flera områden.

Gästskribenter

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

simon strandvik

Simon Strandvik: ”Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent inom hållbarhet, Simon Strandvik skriver här i sin höstkrönika om vikten att vi prioriterar hållbarhetsarbetet när evenemangen drar igång igen.

Niklas Åstrom Koncept och event Eventeffect

Story: Sakta men säkert börjar det faktiskt bubbla

Annons

Efter en mörk vår, en sommar av hopp och en sensommar av bakslag så börjar vi äntligen glimta lite ljus i tunneln. Handbromsen är ur och viljan att aktivera och engagera är åter. Det är ett steg i rätt riktning i en verklighet som inte är det vi brukade kalla för vardag och som troligen aldrig blir det vi tidigare kallat för ”normalt” igen.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff