eventeffect.se

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Destination

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Meetapp
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Nine Yards
    • Golfbaren
    • Rider
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2017-10-27 | Annons | Workman

Månadens monter november – Lindab går på höjden och visar helhetslösningar

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. I detta projektet var det tre ledord och krav som skulle uppfyllas öppet, välkomnande och tillgängligt. Läs om det lyckade projektet och låt dig inspireras.

månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
Tvåvåningsmontern med platsbyggd trappa till övervåningen.
månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
En fantastisk designmonter med en monterhöjd på 5,4 meter.

Monterfakta
Monteryta: 266 m². 19 x 14 meter
Monter med ett upphöjt golv.

månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar

Krav och ledord för monterns design och upplevelsefaktor

Öppet, välkomnande och tillgängligt – dessa tre ledord och krav skulle uppfyllas.

Uppdragsbeskrivning i korthet

  • Lindab ville visa i olika rum att man har helhetslösningar när detgäller komfort inomhus i Bostad, Hotell, Kontor och Renrum på sjukhus.
  • I den andra delen av montern skulle det presenteras olika produktlösningarfrån design & planering till ventilationslösningar brandsäkerhet.
  • Det skulle också finnas ett aktivitetsrum med VR-glasögon som tog besökarna genom en resa i Lindabs system och avslutades med att besökaren höll i en blomma, för att visa att Lindab tänker på och har produkter som är bra i miljöaspekt.

Varför inte bygga en övervåning om man ändå måste ha ett tak?

Eftersom det skulle finnas tak med ventilationsdon, och om det finns tak så föreslog vi, att då kan det ju även byggas en övervåning också! Övervåningen fick två mötesrum med en foajédel där man kunde få kaffe mm. Dessutom blev det en mötesdel med utsikt över montern och mässan. Syftet var såklart att framkalla den där härliga känslan av att befinna sig på en unik plats, med mycket utsikt och överblick som är få förunnat

månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
Displayväggar och VR-rum, utsikt från övervåningen.
månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
Ett av mötesrummen på övervåningen.

Valde bort ”fristående rum” och skapade istället fyra rum i undervåningen.

För att möta upp ledorden, öppenhet, välkomnande med tillgänglighet så beslutades det att vi skulle bygga fyra lättillgängliga och öppna rum i tvåvåningsdelens undre våning. På detta sätt hängde allt ihop som under ett gemensamt stort symboliskt paraply för Lindab där vi kunde skapa visningsrummen för dessa fyra miljöer:

  • Bostadsmiljö
  • Hotellmiljö
  • Kontorsmiljö
  • Sjukhusmiljö

I dessa rum installerades Lindabs produkter och speciallösningar.

Det inrymdes även ett praktiskt förråd i undervåningen.

månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
Två av det fyra miljöerna och visningsrummen i undervåning.
månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
Visningsrum för bostäder som visar ett sätt att lösa ventilation i efterhand.

Kök och Bardisk

Under plattformen installerades ett mindre kök, som försåg besökare via en bardisk med varma/kalla drycker och lättare förtäring, som Lindab bjöd besökare på.

månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
Barservering med kök

Ljus och öppenhet

I den andra delen av montern skulle visas olika produktlösningar från design & planering till ventilationslösningar brandsäkerhet. Ljus och öppenhet präglade den här delen, många designelement i form av formgivna ventilationsutrustningar från Lindab som vi hjälpte dem att visa i olika displayer.

månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar

Stora displayväggar

Runt om i montern placerades displayväggar där Lindab visade och demonstrerade olika don och armaturer för de miljöer där de även hade rum. Displayväggarna var ställda så besökarna kunde gå igenom och få en uppfattning om Lindabs olika produktgrupper som tillsammans visar att Lindab har kompletta lösningar för inomhusklimat i allt från stora offentliga byggnader och arenor till småhus.

månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
Mötesmiljö i anslutning till stora displayväggar.
månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
Displayväggar med olika don och armaturer.
månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
Displayväggarna var ställda så besökarna kunde gå mellan och igenom montern.

VR-rum (Virtual reality) en uppskattad aktivitet!

Det skulle också finnas ett aktivitetsrum med VR-glasögon som tog besökarna genom en resa in i Lindabs system och avslutades med att besökaren höll i en blomma, för att visa att Lindab tänker på och har produkter som är bra i miljöaspekt. VR-rummet byggdes som en U-formad portal/rum med ett stort ventilationsrör över, när man tog på sig VR-glasögonen och tittade uppåt så kunde man ge sig iväg in i ventilationssystemet.

månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
U-formad VR- portal/rum.
månadens monter november – lindab går på höjden och visar helhetslösningar
Besökare gör en VR resa genom Lindabs ventilationssystem.

Besök gärna vårt gigantiska inspirationsgalleri – ca 150 album!

Inspiration och våra album: http://www.workman.se/galleri/

Följ oss på Instagram: https://www.instagram.com/workman.se/

Vill du veta mer kontakta oss på Workman Event.
Artikel av: Susanne Sundström

 

Workman Event levererar helhetslösningar!
Vi designar & producerar säljande mötesplatser åt våra kunder.

Våra utställningar och montrar skapar utrymme och uppmärksamhet på mässor och event i Norden och övriga Europa.

Helhetsansvar – Som totalleverantör kan vi erbjuda kostnadseffektiva lösningar av hög kvalitet och erbjuda en flexibilitet som är svårt att tillhandhålla om man inte har allt ”in‐house” som vi har.

Produktionspartner – Vi är samtidigt produktionspartner inom mässor/event åt flera design‐, kommunikations‐ och eventbyråer. Som referens har vi Kistamässan, där vi driver och förvaltar vi deras tekniska avdelning och är ansvariga för driften av Kistamässan vilket innefattar all logistik och basproduktion av varje mässa samt godsmottagning och monterservice till samtliga utställare.

Design – Vi hjälper till med designen för att skapa den känsla och miljö som stämmer överens med ert varumärke och era behov.

Projektledning – Våra erfarna projektledare hjälper er hålla ihop projektet och översätter era önskemål till tydliga projektplaner.

Produktion – Med eget fullt utrustat snickeri, grafisk produktion och lackbox kan vi säkerställa hela produktionen och hålla en hög kvalité genom hela arbetsprocessen.

Logistik – Att koordinera transporter och produktionspersonal för att uppnå både ekonomiska och miljömässigt bäst resultat ingår i vårt dagliga arbete.

Hör gärna av er till oss så berättar vi mer om oss och våra erbjudanden.


Peter Björnesjö
peter.bjornesjo@workman.se
Telefon: 076‐633 16 48


Linus Lundin
linus.lundin@workman.se
Telefon: 076‐633 17 68


Sara Stenman
sara.stenman@workman.se
Telefon: 076‐633 16 46

Workman Event presenterar ”Månadens monter”

Missa inte hela vår artikelserie där vi löpande presenterar mässmontrar.

2019
februari - Solera på VK Choice 2019
mars - Haugen-gruppen
april - OKQ8-monter på Mello
maj - Östbergs monter i Frankfurt

2018
januari – Corsair
februari – Tresson
mars - Beauty International Wellness
april - Sätila på ISPO i München
maj - Profoto på branschmässa i Stockholm
juni - Månadens monter: PCB Connect av Workman Event
augusti - Månadens monter: Rototilt av Workman Event
september - TUI kampanj på Stockholms Centralstation som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
oktober - Månadens monter: Synologen av Workman Event
november - Workman producerar Björn Lundéns monter

2017
juni - Sollentuna Kommun
augusti - Swedish Network of Convention Bureaus
september – Elektroskandia
oktober - Lenovo och AreaAcademy
november - Lindab
december - BIODROGA MD

 

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Digital Marknadsförare
  • KAM till Eventyr
  • Vi söker eventpersonal till Göteborg!
  • Koordinator Lunds Universitet
  • Verkställande direktör till Svenska Möten

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

johan lundemo

Carlsberg väljer Göteborgsbaserad eventbyrå

Eventbyrå

Samarbetet sträcker sig över tre år och berör logistik och produktion. Avtalet gäller för festivaler, mässor och event i Sverige.

Bang

Bang och Göteborg & Co i nytt samarbete kring hållbarhetsinitiativ

Eventbyrå

Nu lanseras ett nytt hållbarhetsprojekt i Göteborg, Awake & Aware. Bakom initiativet står några eldsjälar på Göteborg & Co fast beslutna om att ta stadens hållbarhetsarbete till en ny nivå. Kommunikationsbyrån Bang vann efter tuff konkurrens den offentliga byråupphandlingen och har nu utvecklat identitet och form, och UX-byrån Osynlig står för sajten.

Mest läst

act of emotion led show eldshow bîrshajen

Eldartisterna som slukar Eventsverige: ”Byråerna fick oss att våga satsa”

Eventeffect pratar med eldartisten Linnéa Palmgren. Tillsammans med sin sambo har hon byggt upp företaget Act of Emotion, som levererar shower med lysande robotar och påfågeldräkter.
ny vd till nobis hotel

Ny vd till Nobis Hotel

Han började sin karriär som diskplockare på Café Opera. Närmast kommer han från Miss Clara där han arbetade som vd i fyra år.
lista: här är eventutbildningarna som ger dig drömjobbet

Lista: Här är eventutbildningar som ger dig drömjobbet

Vi på Eventeffect har listat eventutbildningar för dig som vill arbeta med projektledning och produktion inom mötes- och eventbranschen.
isaac kuritzen

”Min bakgrund från eventbranschen har varit avgörande för att lyckas”

Han grundade eventbyrån Occasion tillsammans med Mattias Trotzig. För Eventeffect berättar Isaac Kuritzén om vad som fick honom att våga satsa på musikbandet Isaac & The Soul Company.
noterade eventbolag

Eventbolagen på börsen: Köpläge?

Vi på redaktionen gjorde en snabb koll på hur utvecklingen varit på tre noterade eventföretag. För tydlighets skull, detta ingen börsanalys eller något direkt köpråd, utan bara en spaning.

Branschfolk

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

idg

IDG ställde om jättekonferensen Webbdagarna på fem dagar

Branschfolk

– Att hoppas att vardagen återgår till det normala kan vara riskfyllt, säger IDG:s vd Joakim Allwin, när han berättar om hur tidningsförlaget ställde om sin jättekonferens efter regeringens nya begränsningar.

Folk i karriären

johan eriksson

Han är ny vd för Vasaloppet

På nytt jobb

Han har arbetat på Vasaloppet sedan 2013 som bland annat sportchef och utvecklingschef. Nu ska han axla rollen som vd.

rony forsberg

Han är ny vd för Leksand Resort

På nytt jobb

Han kommer närmast från rollen som vd på Jönköping Airport. Nu ska han leda arbetet med att utveckla Leksand Resort.

pernilla och jenny

Sånga-Säby rekryterar och siktar på att bli framtidens mötesplats

På nytt jobb

Lagom till jul började Pernilla Rehnberg på Sånga-Säby som ansvarig för hotell & restaurang. Hon kommer tillsammans med Jenny Baudou som blir ansvarig för nya projekt & upplevelser, att bygga upp det nya Sånga.

Gästskribenter

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

simon strandvik

Simon Strandvik: ”Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent inom hållbarhet, Simon Strandvik skriver här i sin höstkrönika om vikten att vi prioriterar hållbarhetsarbetet när evenemangen drar igång igen.

skärmavbild 2019 08 12 kl. 15.18.35

Kom och se det senaste inom scen- och eventteknik samt AV utrustning!

Annons

LLB Expo på Stockholmsmässan den 5-7 maj 2020 är nordens största mässa och mötesplats för professionell ljud- ljus- och bildteknik. Ett besök på LLB Expo är en oförglömlig upplevelse.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff