2018 innebar det ekonomiskt starkaste året sedan byrån grundades 1995. Omsättningen på 150 miljoner kronor ökade med 17 procent i jämförelse med 2017, samtidigt som byråintäkten landade på 37,2 miljoner kronor.
– Det känns otroligt roligt att vi växer byrån så snabbt med bibehållen hög kund- och personalnöjdhet. För oss är det alltid viktigast att fortsätta hålla hög kvalitet samtidigt som vi utvecklar vårt erbjudande och jag ser den ökade efterfrågan hos oss som ett kvitto på att våra kunder är nöjda och vill anlita oss för fler av våra tjänster, säger Sofi Franzén, vd på Eventyr.
Satsar på digital kommunikation
De senaste åren har Eventyr lagt mycket tid på att utveckla och förtydliga sitt erbjudande. Dagens kommunikationsamhällen efterfrågar byråer som är mer pålästa, proaktiva och kreativa.
– Det krävs att man är snabbfotad och att med hög kreativitet och kostnadseffektivitet kan möta kundernas breda efterfrågan. Vi märker att många kunder är nyfikna på vår modell och vill jobba med oss just nu, vilket är fantastiskt kul. Vi har vuxit med flera nyckelkompetenser och kan idag hantera en större variation av uppdrag än tidigare. Framför allt inom digital kommunikation och det är något som våra kunder drar stor nytta av, avslutar Niclas Rahm, Creative Director på Eventyr.