EAA erbjuder ett heltäckande tjänsteutbud – från strategisk konceptutveckling till operativt genomförande och detaljerad uppföljning. Med lokal expertis i allt från storstäder till mindre marknader skapar EAA kampanjer som både engagerar och levererar resultat. Nätverket har kapacitet att nå över 510 miljoner konsumenter i länder som Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien, Nederländerna, Storbritannien, Norden, Centraleuropa och Balkan. Totalt genomförs det av gruppen över 158 000 aktivitetsdagar i butik.
Samtidigt förändras marknaden. Internationella varumärken efterfrågar i allt högre grad samordnade kampanjer över flera länder, där insikter och utförande håller hög och jämn kvalitet, oavsett marknad. Genom EAA kan Rider nu erbjuda sina svenska kunder exakt det: ett europeiskt nätverk med lokal spetskompetens och gemensamma verktyg, processer och rapporteringssystem.
Johan Theolin, vd på Rider Eventmarketing, kommenterar:
”Att få bli en del av EAA är ett naturligt nästa steg för Rider. Vi ser hur våra kunder, både globala och svenska varumärken, i allt större utsträckning efterfrågar lösningar som fungerar sömlöst över flera marknader. Med EAA kan vi nu leverera kampanjer som är både lokalt relevanta och internationellt samordnade. Det stärker vårt erbjudande och öppnar upp nya möjligheter – inte minst för utländska företag som vill etablera sig eller växa på svenska marknaden.”
EAA grundades för att möta just denna efterfrågan med byråer som alla erbjuder ett starkt fokus på kreativitet, exekveringskvalitet och mätbar effekt. Arnaud Snippe, grundare av European Activation Agencies och vd på Monster Score i Benelux, uttrycker sin entusiasm över det nya samarbetet:
”We are very pleased to welcome Rider to our network. They hold a strong position in brand activation and shopper marketing, working with some of Sweden’s most well-known brands. With their unique presence in both Stockholm and Åre, they bring not only valuable local insight but also a strong creative energy that fits perfectly with our shared vision.”