Som huvudbyrå får Homage uppdraget att utveckla och implementera strategiska varumärkeslösningar, kommunikationskoncept och kampanjer för att driva innovativa varumärkesaktiveringar. Samarbetet, som påbörjas från årsskiftet, omfattar även PR-relaterade insatser, influencersamarbeten och digital marknadsföring.
— Vi är glada över att inleda ett samarbete med Homage. Vi har följt deras arbete och är säkra på att deras kreativa och strategiska kompetens gör dem till rätt partner för att stärka Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden, säger Johanna Pihl, produktchef Heineken® och Krusovice.
Homage blir en nyckelspelare i Spendrups arbete att stärka varumärkenas position inom kategorin premiumöl i Sverige, där fokus kommer ligga på att skapa minnesvärda upplevelser och kampanjer som engagerar såväl samarbetspartners som konsumenter.
— Det är en ära och en spännande utmaning att få förtroendet att bli samarbetspartner för dessa två ikoniska varumärken. Vi ser verkligen fram emot att skapa koncept och kampanjer som stärker varumärkernas koppling och relation till svenska ölälskare, säger Siri Hemsley, partner och kundansvarig på Homage.