Ett flertal byråer bjöds under hösten in att lämna anbud. I centrum stod kreativ höjd men även områden som leveransförmåga, organisation och ekonomiska nyckeltal utvärderades.
”För oss är det viktigt att jobba med eventbyråer som både har en kreativ höjd och en hållbar och effektiv leverans. Onemotion IMC gjorde ett mycket bra intryck under upphandlingen och vi ser fram emot ett framgångsrikt samarbete som startar i och med Telenors sponsorskap av Melodifesivalturnén, säger Cecilia Mörfelt, eventansvarig på Telenor.
Uppdraget inleds med aktiveringen av Telenors sponsring av Melodifestivalsturnén under våren men omfattar kommande aktiveringar inom B2B och B2C under avtalsperioden.
”Vi är väldigt stolta över att ha presenterat den mest kreativa lösningen för Telenor och att vårt helhetserbjudande sågs som ett stort mervärde, vi är dessutom glada att möta ett väldigt trevligt gäng hos Telenor som vi känner banar vägen för ett långt och bra samarbete” säger Sofia Eklund, Client Team Manager hos Onemotion IMC.