Året närmar sig sitt slut, vilket blir Rider Eventmarketings femtonde verksamhetsår. Generellt så kännetecknas 2016 av nya digitala tjänster och lösningar inom mötesindustrin samt att det digitala får ett större utrymme i marknadsmixen inte minst som en integrerad del i möteskommunikationen i stort. Men för vår del har följande två trender visat sig mest tydligt:
1) Historiskt har våra kunder prioriterat kvantitet i stället för kvalitet när det kommer till butiksdemo. Detta medförde att Rider beslutade sig för att tacka nej till dylika uppdrag. I dag ser vi en tydlig skillnad i hur våra kunder resonerar kring att låta konsument testa produkter och umgås med varumärken i butik. Begreppet smakevent vittnar om ett nytt sätt att möta målgruppen vid det köpnära tillfället. En kraftigt växande trend!
2) Inom Corporate Events brukar förfrågningar som oftast baseras på logistik, som: val av lokal, teknik, hotell och resor. Vårt sätt att angripa Corporate Event utifrån ”berättelsen” har renderat i att våra kunder satt innehåll överordnat logistik. En trend som vi tror är här för att stanna.
Med 2016 i backspegeln välkomnar vi det nya året!