Upphandlingen som Carlsberg Sverige genomförde under hösten 2020 har nog inte undgått någon i eventbranschen. Men i urvalet sticker Homage ut som en relativt ny aktör och väljs in som en av tre eventbyråer för att driva Carlsberg Sveriges aktiveringar och eventkoncept under avtalad treårsperiod.
Trots att Homage är ett relativt ungt företag visade de i vår upphandling att de har kapaciteten och erfarenheten att skapa hållbara lösningar och eventkoncept på den kreativa nivå vi efterfrågar. Vi ser fram emot att arbeta med Homage! säger Karin Atterfors, Marketing Manager Core Beer, Carlsberg Sverige.
Homage har inte tidigare jobbat med Carlsberg, men besitter stor erfarenhet av Brand Experience och kreativa lösningar för liknande varumärken.
Att vi får det här förtroendet betyder såklart väldigt mycket för oss. Eftersom vi är relativt nystartade är det ett kvitto på att vi är på rätt väg för att på riktigt slå oss in i en väldigt konkurrenskraftig bransch. Som en homage till alla varumärken i Carlsbergs portfölj kommer vi göra allt för att med hög kreativitet skapa sylvassa koncept och aktiveringar. säger Calle Francke, grundare, Homage
Homage startade hösten 2018 och har sedan dess sprungit snabbt framåt med kunder som Lyft, Scan och Amex bland andra. Omsättningen från 2019 på ca 19 Msek kunde under 2020 utökas till ca 28 Msek med god lönsamhet. Homage har idag 13 anställda och drivs av Calle Francke, Jonas Linder och Joakim Berggren.