Vuxenlek utmanade deltagare på hotell
”Vi ville se vad som händer när vi tar fyra parkonstellationer och utmanar dessa med överraskande tävlingsmoment i fantastiska miljöer och resultatet blev intressant för både de som följde helgen på distans och för deltagarna,” säger Anna Övergaard, marknadschef på Countryside Hotels.
Äventyret började på Vadstena Klosterhotel med allt från gruppmeditation till vinprovning och skattjakt med pannlampor i nattmörkret.
”Kanske var det de historiska miljöerna som fick deltagarna att öppna upp sig för varandra och gå in i alla tävlingsmoment fullt ut,” säger Anna Övergaard.
Fartfyllda dagar
Dag två begav sig alla deltagare till Sundbyholms slott för ett dygn där de skulle klara av allt från att måla sin kompanjons personlighet till att sabrera champagne och genomföra en middag i 1700-tals rokokodräkter.
”Lovegame blev en folklig version av stjärnorna på slottet, som visade att massa intressant händer när vi samlas i vackra miljöer, något som vi också märkt genom åren när vi välkomnat weekendgäster till våra hotell runt om i Sverige,” säger Anna Övergaard.
På sista dagen summerades resultatet från tävlingarna och vinnare blev duon Daniel Elander och Denise Bethke. Daniel är sen tidigare känd från serien ”Gift vid första ögonkastet” och med sig på äventyret hade han Denise, som är en ex-flickvän och numera vän.
”De deltagande parkonstellationerna hade all sin dynamik och förenades i en vilja att lära sig mer om sig själva och varandra, samtidigt som vi hyllar vinnarna vill vi också lyfta fram alla deltagare som verkligen bjöd på sig själva,” säger Anna Övergaard.
Denise Bethke, som är från Los Angeles, var lyrisk över vistelsen och hotellen.
”Ni i Sverige, ni förstår inte vad ni har. Landet är en sådan rik skatt på unika platser, miljöer, människor och hotell som dessa. Alla har sin egen personliga prägel och det är nästan som att komma till ett nytt land för varje hotell.”
Deltagarna har fått en upplevelse som de sent glömmer och troligtvis nya vänner för livet. Men tävlade gjorde de med vinst som mål. Ulrika Persson föll på sista tävlingen och var besviken över den uteblivna prispallen men lika glad ändå.
”Vi som kämpade så, vi trodde verkligen att vi skulle vinna. Men det spelar absolut ingen roll. Den stora vinsten är den här helgen, den har varit helt otrolig”
Kan öppna för fler
Det är första gången Countryside Hotels genomför ett sådant här initiativ, även om hotellkedjan genomfört uppmärksammade initiativ som Relationsgarantin, Countryside Takeaway och Babyboom. Efter det lyckade resultatet är målet nu att se hur man kan erbjuda upplägget till gäster framöver.
”Både hotellägare, deltagare och andra gäster blev inspirerade av upplägget och vi hoppas kunna erbjuda initiativ likt detta till fler framöver,” säger Anna Övergaard.
Mer information om initiativet hittar du här: https://www.countrysidehotels.se/lovegame/