– Det är ingen slump att vårt seminarieprogram har den inriktningen, digitaliseringsfrågan är stor för branschen just nu. Därför vill vi skapa ett program som ger alla som bokar, arrangerar eller leder företagsevent konkreta tips i hur man kan utnyttja det digitala till sin fördel, säger Amy Närenborn, projektledare för Möten & Events.
1. Vad 500 kunder lärt oss om konferensbokningar online
Digitaliseringen av mötesindustrin innebär stora möjligheter men ställer även nya krav. Samtidigt saknas mycket kunskap om hur kundens köpbeteende online ser ut och vad som faktiskt fungerar. Och under detta seminariet delar Fredrik Jansson, grundare av TimeToMeet, med sig av lärdomar och konkreta tips för att lyckas bättre online.
2. Så skapar du lyckade konferenser med engagerade deltagare
Tommy Brotte, grundare av Interaktiva Möten, berättar om hur du kan engagera deltagarna med digital interaktivitet. Syftet med seminariet är att visa hur interaktivitet bidrar till ökat engagemang, effektivare lärande och större efterlevnad. Vi kommer också att diskutera framgångsfaktorer och fallgropar kring digital interaktivitet under ett evenemang.
3. Lyckade lanseringar – långt mer än bara ett event
70 – 80 procent av alla lanseringar misslyckas. Varför? Vad betyder det egentligen att lansera något? En företagsvision, ett mål, en tjänst, en marknadsföringskampanj eller en helt ny produkt. David Knutsson är grundare av LaunchX. Han ger dig som åhörare kunskap och verktyg om hur du skapar en lyckad lansering.
4. Presentationsteknik – det ultimata verktyget när vi kommunicerar
När presenterar vi? I telefonen, i korridoren, på mötet och via e-post. Ja, faktum är att vi presenterar i stort sett hela tiden. Och kanske är kommunikationen extra viktig i förändringsarbete. Frågan är bara hur duktiga vi är på det? Lära för Livets retoriker Alexander Grabner Jarlung ger dig praktiska verktyg som du kan omsätta direkt när du kommer tillbaka till jobbet och hemmet.
5. Bättre möten – 4 viktiga inspel från branschen
Aktörer från mötesindustrin kommer kort att beröra hur man strategiskt kan jobba med möten för att uppnå besparingar och kontroll, hur man mäter effekten av ett möte, diskutera risk och säkerhetsfrågor kring möten och få tips om hur man som mötesledare undviker de vanligaste fallgroparna. Föreläsningen passar dig som jobbar i mötesindustrin; vare sig du bokar, planerar eller deltar på möten. Föreläsningen leds av Lotten Fowler, General Manager på SBTA och hon har med sig gäster från American Express Meetings & Events, CWT Meetings & Events, Top Meeting, Scandic Hotels och Coor Konferens.
Möten & Events och alla föreläsningar är kostnadsfria för besökare.
Läs mer om branschdagarna här.