Vem är du och vad gör du i branschen? Jag är generalsekreterare och VD för Svensk Bilsport/Svenska Bilsportförbundet. En positiv och driven tjej som bor i Karlstad med familjen men har hela världen som arbetsplats just nu. Flera internationella uppdrag. Tycker om att åka skidor, träna, spelar lite golf, men blir mest familj på fritiden.
Hur kom du in i mötesindustrin? Efter studier fick jag möjligheten att bli anställd i Real Entertainment, ett nytänkande evenemangsbolag. Där var jag fram tills att jag blev projektledare för evenemangen i Globen, Hovet, Annexet, Söderstadion och Tele2 Arena, idag heter de Stockholm Live.
Vad är aktuellt hos dig just nu? Gällande möten och evenemang så har vi ett par stora konferensen närstående och inte minst Bilsportgalan som går av stapeln varje år. Där vi hyllar alla framgångar inom Svensk Bilsport. I övrigt så är det en stor omorganisation på gång.
Har du några andra uppdrag i branschen? Ja, jag sitter med i styrelsen för Göransson Arena i Sandviken som arrangerar stora evenemang.
Varför brinner du för uppdraget att vara med i juryn? Alltid roligt att få möjligheten att träffa nya människor i branschen och lära av varandra. Därtill väldigt roligt och spännande att få utse branschens bästa eventchefer, hedrande att ni tycker att jag kan tillföra.
Vad är din dröm att få jobba med i branschen, event eller uppdrag? Skulle vara magiskt att få kombinera min erfarenhet med stora evenemang och idrott med att vara Managing Director på en stor arena i NY eller LA med ett ägt lag i någon idrott som driver engagemang, fans och möten.
På vilket sätt ser du att pandemin förändrat branschen framåt?. Lärdomen av vad viktigt det fysiska mötet faktiskt är tror jag förändrat oss. Den digitala världen kan inte förmedla känslor, spontanitet, enkelt bollplank på samma sätt. Men vi kommer att tydligt kunna särskilja när det behövs ett fysiskt möte och när den digitala världen lika gärna kan hjälpa till. Därmed så har pandemin hjälpt oss att tänka annorlunda och digitaliseringen har varit ett fantastiskt verktyg. Tror också att hållbarhetsfrågorna blivit mer synliga, resandet och konsumerandet. Vilket företag har inte tagit fram en policy för möten framöver där inte den frågan är starkt belyst. Branschen kommer att behöva tänka annorlunda framåt likväl som att addera den sociala aspekt. Dvs, möten och evenemang blir mer syftesdrivna framåt.
Om utmärkelsen Årets Eventchef:
Med utgångspunkten att vara med och skapa framtidshopp i branschen och har vi på Eventeffect dragit igång, och driver nu utmärkelsen Årets Eventchef med målsättningen är att lyfta de vassaste individer bland köparna – de som är kunniga, modiga, öppna och framgångsrika.
Målsättningen med utmärkelsen Årets Eventchef
Målsättningen är att lyfta fram individer på köparsidan som agerar framgångsrikt och professionellt. Nominera dina kunder eller kollegor som du tycker är värd uppmärksamheten.
Fyra vinnare kommer presenteras under december 2021 :
- Årets Eventchef B2B (Business to Business)
- Årets Eventchef B2C (Business to Consumer)
- Årets Eventchef B2E (Business to Employee)
- Årets Eventchef G2C (Government to Consumer)
Nominera dina kunder eller kollegor som du tycker är värd uppmärksamheten. Nominera dina kandidater här!
—