I segmentet för byråer med en omsättning mellan 5–50 miljoner kronor delades förstaplatsen mellan Ciceron Group och Eventum, medan FIVE Sweden knep tredjeplatsen. För byråer med en omsättning över 50 miljoner kronor tog Eventyr Nine Yards* hem förstaplatsen, följt av PS Occasion* och Le Pacte som delade andraplatsen.
”Årets byrå” arrangeras av Regi och baseras på en omfattande bransch- och kundstudie med över 50 000 intervjuer. I årets upplaga har mer än 1 700 kommunikationsköpare utvärderat samarbeten med totalt 236 byråer. Studien visar att artificiell intelligens (AI) har blivit en prioriterad fråga i branschen, där effektivisering och innovation driver utvecklingen. Regis vd, Robert Skölfman, betonar vikten av att kombinera tekniska framsteg med mänsklig förståelse för att möta förändrade kundbehov och skapa långsiktigt värde.
För en fullständig lista över vinnarna i ”Årets byrå 2025” och mer information om tävlingen, besök Resumés artikel.
Event & brand experience 5–50 Mkr
1. Ciceron Group
1. Eventum
3. FIVE Sweden
Event & brand experience 50+ Mkr
1. Eventyr Nine Yards
2. PS Occasion
2. Le Pacte
* Observera att Eventyr Nine Yards, tillsammans med andra nordiska eventbyråer som TAPAUS, Welcome, GYRO och 6.SANS, har gått samman under det nya, enade varumärket LIWLIG.
Dessutom har PS Occasion gått samman med LIWLIG Group och verkar nu under namnet LIWLIG Sweden.