Visit Stockholm AB, Mottagning & värdskap
Visit Stockholms huvuduppgift är att; attrahera internationella besökare, evenemang, kongresser, företagsmöten och mässor. Bolaget ansvarar för Stockholm Visitor Center och att utveckla besöksdestinationen Stockholm i samverkan med besöksnäringen. Insatser inom dessa områden ska bidra till att främja Stockholms position som en av de tio största besöksdestinationerna i Europa samt som en av Europas främsta mötesplatser för vetenskapliga kongresser och företagsmöten.
Beskrivning
Visit Stockholm söker nu en agentkoordinator till avdelningen Mottagning & Värdskap med placering på Stockholm Visitor Center på Sergels Torg. Tjänsten är ett vikariat.
Arbetsuppgifter
Planera, samordna, genomföra och följa upp agentbesök
Utveckling av service mot travel trade i huvudsak i digitala kanaler
Genomföra stockholmspresentationer
Redaktionellt arbete i bolagets egna webbkanaler mot travel trade.
Övriga uppgifter på avdelningen såsom tex avlastning vid pressbesök
Som agentkoordinator arbetar du med säkra ett gott mottagande av internationella reseagenter. Du har tydliga egna ansvarsområden och arbetar också tätt ihop med både ansvarig för pressmottagning, redaktören för hemsidan och även kollegor både inom avdelningen och på övriga avdelningar inom bolaget.
Dina kvalifikationer:
Grundläggande kunskap och konkret erfarenhet av arbete inom besöksnäringen och kunskap om service mot reseagenter.
Du har en kommunikations-, turism- eller marknadsutbildning från universitet eller högskola, eller motsvarande.
Du har minst ett par års erfarenhet av arbete som agentkoordinator/ marknadsassistent
Du har dokumenterat goda kunskaper om Stockholm som besöksstad
Förutom Officepaketet har du erfarenhet av publicering genom CMS-verktyg, och i synnerhet av EpiServer.
Du är en god stilist och kan skriva, redigera och webbanpassa texter
Erfarenhet av Adobepaketet och då framförallt InDesign och Photoshop är meriterande.
Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Koncernen arbetar internationellt och behöver ha kompetens i många av de stora språken i världen. Det är därför mycket meriterande om du behärskar ett språk som kompletterar våra språkkunskaper.
Dina egenskaper:
Du är serviceinriktad och en god kommunikatör med en utpräglad social förmåga.
Du är noggrann, kreativ och van att lägga program för grupper
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har mycket god språklig förmåga
Du är drivande och resultatinriktad – att du arbetar på ett strukturerat sätt utifrån beslutade mål och strategier.
Du är samverkansorienterad och motiverar andra till att samarbeta.
Då agentbesöken många gånger inträffar utanför kontorstid så kräver tjänsten att du är flexibel och kan arbeta kvällar och helger när det behövs, ibland med kort varsel.
Anställningsform
Visstidsanställning längre än 6 månader
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
15 april 2017-31 december 2017
Kontakt
Sabine Dubreuil, 08-508 28 524
Sista ansökningsdag
2017-04-03