Handläggare/ansvarig möteslogistik- förbered och genomför regeringens globala högnivåmöte om miljö-, klimat och hållbar utveckling
Stockholm plus 50-sekretariatet, Miljödepartementet
Vill du driva och ansvara för logistiken och produktionen kring regeringens globala högnivåmöte om miljö, klimat och hållbar utveckling 2022? Har du tidigare erfarenhet av att förbereda och genomföra större evenemang och konferenser? För dig som är självgående och som tycker om att arbeta med många kontaktytor kan vi erbjuda ett intressant arbete i händelsernas centrum.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Du kommer att ansvara för de logistiska förberedelserna och genomförandet av regeringens globala högnivåmöte i Stockholm år 2022 med fokus på miljö-, klimat- och hållbar utveckling. I arbetsuppgifterna ingår att planera och samordna iordningställande av möteslokaler, teknik, persontransporter, logi, catering, m.m. Du kommer även samordna övriga kollegor som ansvarar för möteslogistik och produktion. Arbetsuppgifterna kan även komma att inkludera planering och samordning av säkerhet och digitala plattformar. Arbetet kommer ske i nära samarbete med kollegor inom Stockholm plus 50-sekretariatet och kollegor i övriga Regeringskansliet. Arbetet innebär omfattande kontakter med externa leverantörer och andra intressenter, både nationellt och internationellt, däribland FN-sekretariatet och FN:s miljöprogram.
I arbetsuppgifterna kan även komma att ingå andra frågor som sorterar under sekretariatet, t.ex. budget, verksamhetsplanering samt uppföljning och utvärdering av mötet.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och gärna relevant högskoleutbildning eller yrkeshögskola i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Du behöver ha några års erfarenhet av arbete med möteslogistik vid fysiska konferenser, från förberedelse till genomförande. För att lyckas i rollen krävs att du har god förståelse för arbetet i en politiskt styrd organisation samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet från förberedelser och genomförande av politiska möten och av internationella möten. Erfarenhet från arbete inom Regeringskansliet, annan myndighet, EU, FN eller motsvarande är även det meriterande, liksom om du har tidigare har förberett och genomfört digitala möten och hybridmöten. Har du kunskaper inom miljö- och hållbarhetsledning, offentlig upphandling och erfarenhet av säkerhetsfrågor från högnivåmöten är även det meriterande.
Dina egenskaper
För att passa i rollen krävs att du aktivt och självständigt kan driva ditt arbete framåt. Du arbetar med gott omdöme, är noggrann och gör korrekta avvägningar och prioriteringar i ditt dagliga arbete. Det är viktigt att du flexibel och kan hantera förändrade omständigheter på ett lösningsinriktat sätt. Vidare har du lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer och du har en mycket god samarbetsförmåga.
Övrigt
Tidsbegränsad anställning till och med 30 juni 2022.
Tillträde snarast.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Petter Hojem som är enhetschef, på 08-405 16 71. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Helena Olofsson på 08-405 14 78. Fackliga kontaktpersoner är Michael Löfroth för Saco och Anna Forssblad för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den12 april 2021.