För vår nordiska verksamhet söker vi nu en dynamisk och målinriktad marknadskoordinator med höga ambitioner och driv som nyligen påbörjat sin karriär inom marknadsbearbetning. Tycker du om kommunikation och varierande arbetsuppgifter så kanske detta kan vara något för dig!
Om rollen
Som Marknadskoordinator på D-Link kommer du att ha ansvaret för att exekvera utifrån de marknadsplaner vi har skapat, både internt samt tillsammans med våra partners. I jobbet ingår marknadsföring, kommunikation och PR för såväl konsumentprodukter (B2C) och företagsprodukter / Business-To-Business (B2B). I arbetsuppgifterna ingår hela paletten av marknadsuppgifter såsom, planera event och mässor (när vi går tillbaka till det normala), att sammanställa och publicera nyhetsbrev och inte minst att marknadsföra våra produkter via sociala medier. Mycket av det material som publiceras kommer från vårt Europahuvudkontor där uppgiften ingår i att översätta och anpassa för den nordiska marknaden. Vi arbetar oftast i projektform och du är då antingen en av deltagarna i projektet eller leder egna marknadsprojekt.
Du kommer att jobba mycket nära våra Säljchefer samt Produktmarknadschef. Du rapporterar till Country manager D-Link Northern Europe. Du kommer till en mindre organisation i Sverige men du kommer tillhöra en större internationell kontext.
Mer arbetsuppgifter
- Lättare hantering av bildredigering
- Översättning av texter för nordiska marknaden främst inom PR
- Anpassa material för sociala medier
- Ta fram kampanjblad vid behov
- Planera och koordinera events och mässor
- Se över hemsidan och vid behov uppdatera hemsidan med information.
Kvalifikationer
- Relevant utbildning inom marknad- och kommunikation.
- 1-2 års erfarenhet av arbete med marknadsföring.
- Erfarenhet av CMS/webbpubliceringsverktyg.
- Erfarenhet av utskick i form av nyhetsbrev.
- Kunskap inom bildbehandlings system.
- Mycket goda muntliga och skriftliga kommunikationsförmågor inom svenska och engelska.
Meriterande
- Bakgrund inom B2B.
- Bakgrund inom IT eller tekniska branscher.
- Tidigare erfarenhet av försäljning.
- Erfarenhet av Google Analytics.
- Övrigt nordiskt språk är ett plus.
Om dig
Vi söker dig som har en god förmåga att förstå uppsatta mål såväl som visioner och därefter kan vara med och ta fram samt exekvera marknadsaktiviteter som stöder målet. Du gillar att jobba i team, både internt samt externt, men har inga problem att även jobba självständigt. Att kvalitet sitter i detaljer är för dig en självklarhet. Det är en fördel om du har ett tekniskt intresse och förståelse och tidigare arbetat inom IT- / telekombranschen men vi ser det inte som en nödvändighet då vi i första hand värdesätter dina kunskaper och erfarenheter inom marknadsföring samt dina personliga egenskaper.
Om du har erfarenhet från att arbeta via återförsäljare är det en fördel eftersom D-Link har väldigt liten direktförsäljning och en stor del av vår marknadsföring går via våra distributörer samt återförsäljare. Som kollega kommer du in i ett mindre team där verkligen får bli en i gänget och där varje individ får frihet att påverka rollen och vart man vill.
Om D-Link
D-Link är en världsledande leverantör av nätverksprodukter och ip-baserade övervakningskameror till företag och konsumenter. D-Link grundades 1986 och omsatte 2019 över 525 miljoner dollar (USD). D-Link Norden etablerades 1995 och är idag c.a 10 medarbetare spridda över regionen med kontor i Kista. www.dlink.se
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se där du får svara på tre korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna mig som är ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på [email protected]. Urval sker löpande och kan tillsättas innan utgivet datum.