eventeffect.se
Årets Eventchef: Han blir juryns ordförande

Patrick Walldén, juryns ordförande för Årets Eventchef –  Därför ska du nominera till utmärkelsen

Årets eventchef

Patrick Walldén, en av initiativtagarna till utmärkelsen Årets Eventchef och VD/grundare på BANG Agency och Brand Arena Nordic Group.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Destinationer
    • Skellefteå
    • Helsingborg
    • Bohuslän
    • Dalsland
    • Västergötland
    • Västsverige
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • SES
    • Golfbaren
    • Sture
    • Primetec
    • Delegia
    • DIVISION Group Sweden
    • Videoforce
    • Twenty Studios
    • Homage
    • Robot event
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2017-02-06 | Omvärldsanalys

Ashkan Fardost: Här är framtidens digitala utmaningar inom eventbranschen

Möt Ashkan Fardost, föreläsare, som berättar om digitaliseringens stora utmaningar och möjligheter för event- och mötesbranschen.

Vad tror du är framtidens digitala utmaningar för mötes- och eventbranschen?
– När mötes- och eventbranschens framtid kommer på tal tror jag många spontant tänker på massa buzzword-teknologier, virtuella konferenser med VR, eller massa sensorer som mäter hur folk upplever olika delar av konferensen, för att Internet of Things är coolt. Släng med lite robotar som promenerar omkring bland båsen också. Framtidens faktiska utmaningar för mötes- och eventbranschen blir dock inte synliga förrän vi skalar bort teknologin och istället försöker förstå vad teknologi gör med människor, säger Ashkan Fardost och förklarar att han ser tre olika utmaningar för eventbranschen:

– Tribalisering. Internet gjorde det möjligt för oss att hitta likasinnade på ett sätt som aldrig var möjligt förut. Oavsett vilket intresse du än har så finns det tusentals andra i världen som har exakt samma intresse. Med internet så kan du skriva ett inlägg på något forum och plötsligt nå ut till alla andra likasinnade. Annars hade det inte funnits en sajt enbart för människor som är intresserade av heltäckningsmattor på flygplatser. Jag vet att du läste den meningen två gånger. Det är sant, det finns. Heltäckningsmattan på Portlands flygplats har 14 000 fans på Facebook. Eller sajter och YouTube-kanaler för hissfantaster. Exakt samma tribalisering finns inom olika branscher och yrkeskategorier. Jag tror att möten och events måste börja fokusera på tribes. Att olika medlemmar av olika tribes ska kunna hitta varandra på en konferens. Och genom sin tillhörighet till sin tribe påbörja konversationer och relationer som sedan leder till affärsnytta för det större tema som konferensen berör.

Ett av Ashkans boktips är “Tribes: We Need You To Lead Us” av Seth Godin, som även finns på svenska. Han fortsätter sedan att berätta om den andra utmaningen:

– Människor älskar att träffas i verkligheten. Men av någon anledning så är majoriteten av konferenslokalerna ute i världen är så långt bort man kan komma från naturliga mötesplatser. Inredning, belysning, tajming och planering. Allt är fel. Tråkigt. Onaturligt. Har någon i mötes- och eventbranschen någonsin vart på en plats som faktiskt får främlingar att börja prata med varandra? Vad är det som gör dessa platser så gynnsamma för mänsklig interaktion? Här tror jag vi finner många svar som kan totalt transformera designen av möten och events. För 99 procent av dem behöver det, då det är tråkiga, oinspirerande och deppiga miljöer.

Den tredje utmaningen beskriver han som ”The Why” och FOMO-kultur:

–  Simon Sinek skakade om hela affärsvärlden med sin TEDx-föreläsning “Start With Why”. Plötsligt blev det tydligt varför vissa företag har en nästintill magisk attraktionskraft till sig medan konkurrenterna känns tråkiga, torra och gråa utan någon som helst kundlojalitet. Hans tes är att kunder inte betalar för vad du gör, utan varför du gör det. Möten och events är ett perfekt tillfälle för att låta både utställare och besökare utforska och förmedla varför de gör vad de gör. Men istället så fokuserar alla på vad (the what): bås efter bås med planscher och roll-ups som beskriver features och “våra tidigare nöjda kunder”. Goodie-bags med skräp. Olika sponsrade “tracks” där tråkiga föreläsare från företag babblar på om ännu mer features och testimonials. Allt för att kamma hem ytterligare ett sälj.

– Men vi börjar växa ifrån det där nu. Inget av detta är magiskt. För designen av ett event påverkar utställarnas content och besökarnas förväntningar. Allt som inducerar FOMO, (Fear Of Missing Out) har ett högre värde. Det är något som bara finns för en kort stund. Missar man det så är det borta. Allt som handlar om the what behöver inget fysiskt event eller möte för att kommuniceras. Det räcker med en webbsida eller en PDF. Möten och events bör istället fokusera på och designas med målet att både utställare och besökare kommunicerar the why framför the what. Detta kombinerat med uppmaningarna i punkt ett och två ovan.

Vad kan man förvänta sig av din föreläsning i Stockholm den 22 februari?
– Mitt mål är att vända upp och ned på åhörarnas världsbild – på ett positivt sätt. Förutom att förklara vilka krafter som driver digitaliseringen, så kommer jag visa att digitaliseringen från grunden förändrar alla branscher. Många som jag pratar med trodde att deras bransch var “säkrad mot digitaliseringen”, antingen för att de trodde att deras produkter och tjänster inte gick att göra digitala eller för att deras företag redan hade “vidtagit åtgärder”. Efter att de sett min föreläsning insåg många att fallet inte är så, berättar Ashkan och fortsätter:

– Dels så ser de inte längre digitaliseringen som ett hot, utan som en enorm möjlighet. Med andra ord inget som man ska “säkra sig mot”. Tvärtom, man ska anamma det och se till vilka nya höjder man kan ta sin verksamhet. Jag kommer argumentera för hur beteendetrender förutspår framtiden bättre än tekniktrender, att användarupplevelser slår ny teknologi tio gånger av tio och att ett modernt företag måste ha användarupplevelsen som kärna. Affärsmodeller, teknik och allt annat ska växa fram ur denna kärna.

Joline Ekman joline@eventeffect.se

Läs mer:

Svenska mästaren Pauline Hammarlund: Målet är att arbeta inom event och fotboll

Svenska mästaren Pauline Hammarlund: Målet är att arbeta inom event och fotboll

På kvällarna spelar Pauline Hammarlund med svenska landslaget och på dagarna förbereder hon sig för en karriär som Event Manager.

Nytt koncept för möten i avskildhet

Nytt koncept för möten i avskildhet

Målet med det nya konceptet är att möta den ökade efterfrågan på möten i avskildhet. Satsningen kommer göra det lättare att nå ut med sina konferensmöjligheter.

Vår senaste mätning: Sveriges hetaste kongressanläggningar på sociala medier

Vår senaste mätning: Sveriges hetaste kongressanläggningar på sociala medier

Missa inte när Eventeffect för fjärde året i rad, rankar Sveriges populäraste kongressanläggningar på sociala medier. Läs mer om vilka anläggningar som toppar listan här.

Fyra super-föreläsare som rockar digitalt!

Fyra super-föreläsare som rockar digitalt!

Annons

Det här med onlineföreläsningar – de kommer vi fortsätta med även i post-covid tid. Eller vad tror ni? 

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform
  • Lista: Lokala mötesarrangörer i Västergötland
  • 17 tips: Framgångsfaktorer för effektiva hybridmöten
  • 10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till
  • Eventsäkerhet – så mycket mer än en biffig vakt i dörren
  • Lista: Konferenslokaler i Helsingborg
  • Jespers bästa tips för en lyckad kickoff
  • Lista: 10 eventlokaler i Visby
Dags att planera för höstens event – blir det ett hybridevent?

Skapa vassare marknadskommunikation och event med rätt digital kommunikationsplattform!

Annons

Det har ju inte undgått någon att den digitala utvecklingen har varit enorm under det senaste året, vi har alla varit mer eller mindre tvungna att ställa om och nu när vi börjar se ljuset i tunneln uppstår nya behov. Vi har länge pratat om den ökade efterfrågan på hybridevent och det har vi verkligen upplevt i allt högre utsträckning de senaste veckorna då fler och fler planerar för höstens event.

Upphandlingar

  • Kommun upphandlar kommunikationstjänster inklusive mötes- och eventtjänster
  • Kommun upphandlar tjänster från eventbyrå
  • Upphandling av filmproduktion till Skolinspektionen
  • Upphandling av tekniker till evenemang
  • Föreläsare se hit! – Upphandling av podcastreporter

Eventarenan

Automatiskt utkast

Kirurgveckan slog deltagarrekord med en hybridlösning

Annons

Under coronapandemin hittade Svensk Kirurgisk Förening & Akademikonferens nya sätt att mötas och drog 3000 deltagare till Kirurgveckan i hybrid form. Resultatet blev en helt ny upplevelse med digitala montrar, möteshubbar och ett nära samarbete mellan produktionsbolag och Invajos virtuella plattform Beyond.

Inspiration

Här kan den mindre konferensen känna sig som hemma

Här har ni garanterat inte varit tidigare! Skön hemma-hos-känsla för den mindre konferensen

Inspiration

När du svänger av huvudvägen och in på grusvägen en mil sydväst om Katrineholm lämnar du stressen bakom dig. Följ med oss till Nya Gården i Forsa Bruk där du känner dig som hemma och har den vackra naturen inpå knutarna.

Konferera i fjällen: 16 skäl att välja Lofsdalen

Konferera i fjällen: 16 skäl att välja Lofsdalen

Inspiration

Funderar du på att konferera i fjällen? Lofsdalen är fjällbyn bara 50 mil från Stockholm med en av Sveriges bästa fallhöjder, orten erbjuder alpin skidåkning, längdåkning och skoteråkning. Eventeffect frågade Lotta Anestedt vd för Destination Lofsdalen om varför man ska ta med kollegorna och konferera hos dem?

Anrik pärla bjuder på mer än sjöutsikt och Hollywoodglans

Anrik pärla bjuder på mer än sjöutsikt och Hollywoodglans

Inspiration

Det är samma varje gång. Du letar efter det där stället som inte är som alla andra, som har rätt känsla, god mat och som deltagarna kommer att minnas och prata om.

BotaniCar – framtidens bilevent

BotaniCar – framtidens bilevent

Inspiration

Norrvikens trädgårdar i Båstad kommer i sommar bli platsen för framtidens motorevenemang helt nytt i sitt slag. Under perioden 4-6 augusti samsas innovation, framtid och teknik med design, natur och passion.

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

foodoras innovativa butik intar Sweden Rock Festival

foodoras innovativa butik intar Sweden Rock Festival

Festival

Fram till den 11 juni kommer festivalens besökare kunna beställa varor från foodora market direkt på festivalområdet genom Q-handelsbolagets livsmedelskedja som just nu stöper om livsmedelsbranschen i rasande fart med leveranser inom 15 minuter.

Våga satsa på en riktig entertainer och gör ditt event till en odödlig snackis!

Våga satsa på en riktig entertainer och gör ditt event till en odödlig snackis!

Inspiration

När någon är ett riktigt proffs verkar allt så enkelt. Gladys del Pilar har tävlat i Mellon fem gånger, varit med i musikaler som Abba the true story, Fame och En värsting till syster. När hon står för underhållningen höjs tempen rejält!

Eget skärgådesområde för ditt event 20 minuter från centrala Stockholm

Eget område för ditt event 20 minuter från centrala Stockholm

Inspiration

Nu skaps en ny eventdestination beläget vid Stockholms vackra inlopp och början av skärgården. Kajen har som målsättning att bli Stockholms nya mat-, nöje- och aktivitetsdestination.

Graphic Recording: Hon illustrerar dina tankar och ord

Graphic Recording: Hon illustrerar dina tankar och ord

Inspiration

Frida Adamsson är gymnasieingenjören och fd CAD-konstruktören som efter livets utmaningar och omständigheter hittade sin passion i att arbeta med människor och kreativitet. – Jag har alltid själv haft fallenhet för att minnas bättre i bilder och symboler för att komma i håg vad föredragshållaren pratat om, säger hon.

Fem ovanliga och häpnadsväckande båtar som du kan hyra året runt

Fem ovanliga och häpnadsväckande båtar som du kan hyra året runt

Inspiration

Listan är lång av ovanliga båtar som fångar betraktarens uppmärksamhet, tack vare dess skönhet eller också på grund av dess praktiska funktioner. Det kan röra sig om 200 år gamla piratskepp, design-båtar i vintage eller varför inte en hederlig gammal bastubåt!

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

Annons

Han drivs av kreativ frihet och har en vardag som kantas av just det. Lär känna Albin Sturesson, grafisk designer på Homage, som är delaktig i en bred palett av projekt.

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Skiftledare restaurang Runö Möten & Events
  • Försäljnings- & marknadschef till Skogshem & Wijk
  • Projektledare Kommunikation Svenska Möten
  • Teknik- och logistikansvarig Stockholm/Malmö
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Hummingbird söker en Project Manager

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Lotta Karlsvärd

Lotta Karlsvärd blir ny VD för Creative Meetings

Eventbyrå

Lotta Karlsvärd tillträder rollen som VD för Creative Meetings 1 september och efterträder grundaren Peter Winitsky. Lotta är idag byråledare för bolaget.

Branschens raket Homage fortsätter växa

Branschens raket Homage fortsätter växa

Eventbyrå

Homage fortsätter sin starka tillväxtresa och räknar med att bli femtio anställda under 2022.

Calle Francke

Calle Francke om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa

Eventbyrå

Han har jobbat inom upplevelseindustrin under hela sitt yrkesliv och samlat på sig en rad värdefulla insikter genom åren. Här berättar Calle Francke, medgrundare och partner, om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa och vad som driver honom framåt.

Mest läst

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Så mycket pengar genererar Malmöfestivalen till stadskassan

Så mycket pengar genererar Malmöfestivalen till stadskassan

Malmöfestivalen ökar Malmös attraktionskraft och får högt betyg bland besökarna. Det visar den turistekonomiska undersökningen som gjorts under årets festival.
Lista: Svenska motorbanor

Lista: Svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.
Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Branschfolk

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

StoryTourist

Berättelser får nytt liv genom StoryTourists digitala upplevelseteknik

Branschfolk

Föreställ dig följande: du följer efter Sherlock Holmes längs Londons slingrande gator och gränder. Tillsammans ska ni lösa ett brott och nu letar du efter ledtrådar. I Köpenhamn strosar du längs kajen och utforskar strandpromenaden med berättelsen om den lilla sjöjungfrun som en röd tråd. StoryTourist är en ny digital upplevelse, där du som lyssnare kan kliva in i en berättelse och uppleva den på de platser där den utspelar sig.

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Aktuellt

Svenska Mässan Gothia Towers är en fantastisk mötesanläggning med ett brett utbud med allt från mindre styrelserum på 28:e våningen till kongresshall och stora mässytor.

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

Branschfolk

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Eventeffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Branschfolk

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Branschfolk

Redan innan examen har Emma Silén Djerf landat ett toppjobb. Här berättar hon om sin praktik på Homage och ambitionerna framåt.

Folk i karriären

Easyfairs utser Joachim Warnberg till interim VD

Easyfairs utser Joachim Warnberg till interim VD

Expo

Joakim Percival, som har varit VD på Easyfairs sedan 2020 lämnar bolaget på egen begäran och ersätts av Joachim Warnberg som interim VD med start den första september 2022.

Lotta Karlsvärd

Lotta Karlsvärd blir ny VD för Creative Meetings

Eventbyrå

Lotta Karlsvärd tillträder rollen som VD för Creative Meetings 1 september och efterträder grundaren Peter Winitsky. Lotta är idag byråledare för bolaget.

Han blir projektledare för SM-veckan Skövde 2023

Han blir projektledare för SM-veckan Skövde 2023

På nytt jobb

Nu står det klart att det blir Anders Löfvenborg som kommer att axla rollen som projektledare för Skövdes kommande SM-vecka. Anders kommer senast från tjänsten som Vd för Skövde Airport, men har före dess gedigen och omfattande erfarenhet av att leda stora evenemang.

Gästskribenter

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Gästskribent

Ja, så kan det kännas om man räknar med alla Teamsmöten. Men det är inte ett digitalt event utan en plattform och format som lämpar sig ypperligt för projektmöten.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Eventbranschen gräver sin egen grav om man inte tar utmaningarna med hybridevenemang på allvar

Gästskribent

Nästan alla i eventbranschen förutspår att hybridevenemang blir nästa stora trend. Jag kan vittna om att det går utmärkt att producera roliga, engagerande och effektiva hybridevenemang. Däremot är det alldeles för många som gravt underskattar utmaningarna med att göra evenemang som på riktigt skapar värde för alla, oavsett om de deltar fysiskt på plats eller på distans.

5 tips om festvädret sviker

5 tips om festvädret sviker

Annons

Ladda med extra sus och dus – Hasselbackens restaurangchef Tony Wittgren ger sina 5 bästa tips om vad du kan ta till om vädret sviker.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff