Eventeffect fortsätter lista aktörer och leverantörer efter hur många följare de har på sociala medier. I denna rankingen fokuserar vi på Sveriges kongressanläggningar. Undersökningen är genomförd med hjälp av ett urval av 57 kongressanläggningar i Sverige – som alla har mer än 300 sittplatser.
Vi har utgått från Kongress.se: En kongresslokal karakteriseras av att det finns ett konferensrum med minst 300 sittplatser samt att detta rum ska vara möjligt att hyra året runt. I årets insamling har vi tagit med instagram för första gången. Men siffrorna från instagram är inte inräknade i procentuella tillväxten.
Ystad Saltsjöbad har på Facebook 92291, Instagram 32800 samt på LinkedIn 1416 följare. Totalt 126507 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 9.98% på Facebook och LinkedIn.
Clarion Hotel Post har på Facebook 47411, Instagram 10600 samt på LinkedIn 1144 följare. Totalt 59155 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 1,69% på Facebook och LinkedIn.
Grand Hotel Stockholm har på Facebook 34406, Instagram 20600 samt på LinkedIn 2222 följare. Totalt 57228 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 4.21% på Facebook och LinkedIn.
Södra berget hotell & resort har på Facebook 37154, Instagram 4476 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 41630 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 14,05% på Facebook och LinkedIn.
Hotel Tylösand har på Facebook 20436, Instagram 8341 samt på LinkedIn 97 följare. Totalt 28874 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 14.94% på Facebook och LinkedIn.
Visa det här inlägget på Instagram
Ronneby Brunn har på Facebook 25880, Instagram 1680 samt på LinkedIn 124 följare. Totalt 27684 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 7.19% på Facebook och LinkedIn.
Stockholmsmässan har på Facebook 17247, Instagram 5798 samt på LinkedIn 2363 följare. Totalt 25408 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 8.99% på Facebook och LinkedIn.
Berwaldhallen har på Facebook 20237, Instagram 3203 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 23440 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 13.47% på Facebook och LinkedIn.
Nalen har på Facebook 15237, Instagram 1904 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 17141 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 12.47% på Facebook och LinkedIn.
Best Western Arken & Art Garden Spa har på Facebook 13533, Instagram 2850 samt på LinkedIn 154 följare. Totalt 16537 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 7,53% på Facebook och LinkedIn.
Svenska Mässan har på Facebook 10154, Instagram 1474 samt på LinkedIn 4889 följare. Totalt 16517 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 9.59% på Facebook och LinkedIn.
Quality Hotel Friends har på Facebook 14090, Instagram 1774 samt på LinkedIn 21 följare. Totalt 15885 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 0.41% på Facebook och LinkedIn.
Clarion Hotel & Congress Malmö Live har på Facebook 14780, Instagram 0 samt på LinkedIn 1092 följare. Totalt 15872 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 7.60% på Facebook och LinkedIn.
Clarion Hotel Sign har på Facebook 11411, Instagram 3804 samt på LinkedIn 213 följare. Totalt 15428 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 7.47% på Facebook och LinkedIn.
Konsert & Kongress Linkoping har på Facebook 12471, Instagram 1440 samt på LinkedIn 9 följare. Totalt 13920 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 7.76% på Facebook och LinkedIn.
Uppsala Konsert & Kongress har på Facebook 10924, Instagram 2111 samt på LinkedIn 93 följare. Totalt 13128 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 8.78% på Facebook och LinkedIn.
Space Production levererar Universeums utställning Humans
Helsingborg Arena har på Facebook 9087, Instagram 1188 samt på LinkedIn 258 följare. Totalt 10533 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 5.24% på Facebook och LinkedIn.
Kulturens hus Luleå har på Facebook 10206, Instagram 0 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 10206 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 8.21% på Facebook och LinkedIn.
Clarion Hotel Stockholm har på Facebook 7295, Instagram 1920 samt på LinkedIn 238 följare. Totalt 9453 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 8.86% på Facebook och LinkedIn.
Clarion Hotel Arlanda Airport har på Facebook 6563, Instagram 2543 samt på LinkedIn 89 följare. Totalt 9195 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 8.84% på Facebook och LinkedIn.
Elmia har på Facebook 6475, Instagram 653 samt på LinkedIn 1464 följare. Totalt 8592 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 12.82% på Facebook och LinkedIn.
Karlstad CCC har på Facebook 6939, Instagram 1191 samt på LinkedIn 318 följare. Totalt 8448 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 6.25% på Facebook och LinkedIn.
Halmstad Arena har på Facebook 7424, Instagram 944 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 8368 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 3.44% på Facebook och LinkedIn.
Elite Stadshotellet Eskilstuna har på Facebook 7372, Instagram 855 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 8227 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 8.06% på Facebook och LinkedIn.
Conventum har på Facebook 5805, Instagram 1243 samt på LinkedIn 210 följare. Totalt 7258 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 13.06% på Facebook och LinkedIn.
Textile Fashion Center har på Facebook 3870, Instagram 1491 samt på LinkedIn 867 följare. Totalt 6228 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 9.83% på Facebook och LinkedIn.
Stockholm Waterfront Congress Center har på Facebook 5069, Instagram 746 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 5815 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 6.65% på Facebook och LinkedIn.
Gävle Konserthus har på Facebook 5566, Instagram 0 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 5566 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 12.38% på Facebook och LinkedIn.
First Hotel Billingehus har på Facebook 4393, Instagram 1137 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 5530 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 9.85% på Facebook och LinkedIn.
Malmömässan har på Facebook 3981, Instagram 873 samt på LinkedIn 428 följare. Totalt 5282 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 6.16% på Facebook och LinkedIn.
Helsingborgs Konserthus har på Facebook 4954, Instagram 34 samt på LinkedIn 85 följare. Totalt 5073 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 7.30% på Facebook och LinkedIn.
Malmö Slagthus har på Facebook 4190, Instagram 715 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 4905 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 6.32% på Facebook och LinkedIn.
Skogshem & Wijk har på Facebook 3278, Instagram 679 samt på LinkedIn 164 följare. Totalt 4121 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 6.53% på Facebook och LinkedIn.
En magisk sommar börjar med en oförglömlig fest på Fotografiska
Scandic Triangeln har på Facebook 3818, Instagram 290 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 4108 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 5.67% på Facebook och LinkedIn.
Münchenbryggeriet har på Facebook 2978, Instagram 934 samt på LinkedIn 91 följare. Totalt 4003 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 2.71% på Facebook och LinkedIn.
Kalmarsalen har på Facebook 2848, Instagram 837 samt på LinkedIn 30 följare. Totalt 3715 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 28.83% på Facebook och LinkedIn.
Kistamässan har på Facebook 2665, Instagram 81 samt på LinkedIn 590 följare. Totalt 3336 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 12.16% på Facebook och LinkedIn.
Wisby Strand har på Facebook 1726, Instagram 1089 samt på LinkedIn 17 följare. Totalt 2832 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 28.63% på Facebook och LinkedIn.
Scandic Star Sollentuna har på Facebook 2111, Instagram 449 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 2560 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 5.87% på Facebook och LinkedIn.
Nolia har på Facebook 2403, Instagram 124 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 2527 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 0% på Facebook och LinkedIn.
Scandic Star Lund har på Facebook 1992, Instagram 462 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 2454 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 12.99% på Facebook och LinkedIn.
Elite Park Avenue har på Facebook 2428, Instagram 0 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 2428 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 7.86% på Facebook och LinkedIn.
Scandic Infra City har på Facebook 1684, Instagram 613 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 2297 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 16.30% på Facebook och LinkedIn.
Aros Congress Center har på Facebook 1833, Instagram 421 samt på LinkedIn 42 följare. Totalt 2296 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 23.84% på Facebook och LinkedIn.
Aronsborg har på Facebook 1523, Instagram 598 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 2121 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 4.96% på Facebook och LinkedIn.
Scandic Crown har på Facebook 1893, Instagram 0 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 1893 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 6.95% på Facebook och LinkedIn.
Scandic Skellefteå har på Facebook 1634, Instagram 0 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 1634 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 10,41% på Facebook och LinkedIn.
Essinge Konferenscenter har på Facebook 1152, Instagram 262 samt på LinkedIn 14 följare. Totalt 1428 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 1,66% på Facebook och LinkedIn.
Runö Möten & Events har på Facebook 747, Instagram 481 samt på LinkedIn 62 följare. Totalt 1290 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 5,75% på Facebook och LinkedIn.
City Conference Center Stockholm har på Facebook 1002, Instagram 0 samt på LinkedIn 179 följare. Totalt 1181 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 19.05% på Facebook och LinkedIn.
Umåe Folkets Hus har på Facebook 1013, Instagram 0 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 1013 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 8.69% på Facebook och LinkedIn.
Elite Park Hotel Växjö har på Facebook 819, Instagram 0 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 819 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 8,48% på Facebook och LinkedIn.
Lindholmen Conference Center har på Facebook 354, Instagram 181 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 535 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 3,51% på Facebook och LinkedIn.
Stadionmässan har på Facebook 435, Instagram 0 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 435 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 1.40% på Facebook och LinkedIn.
Chalmers Conference Center har på Facebook 204, Instagram 55 samt på LinkedIn 0 följare. Totalt 259 följare på dessa tre sociala kanalerna. De har under 2018 vuxit med 2.00% på Facebook och LinkedIn.
Space Production levererar Universeums utställning Humans