Den person som lockade störst publik på mässan i Stockholm var Andreas Carlsson, låtskrivare som vunnit fyra diamond awards, jurymedlem i IDOL år 2008-2012 och grundare för ”Academy of Music & Business”. Han berättade om hur man går från ”idé till succé” och lockade cirka 400 lyssnare som avslutade föreläsningen med stående ovationer.
Under mässan arrangerades 99 seminarier på 6 scener.
Jennie Heidenfors, projektledare på Easyfairs berättar för Eventeffect att hon är mycket nöjd med mässan Möten & Events.
– Det gick mycket bra. Positiva besökare, glada utställare och ett bra flyt under mässan.
Anledningen till att det i år var publikrekord på mässan tror Jennie Heidenfors beror på att Easyfairs under ett år har arbetat med att utveckla mässan.
– Vi har gjort allt från att förädla våra databaser, vilket är de personer vi bjuder in, till att utveckla och göra mötesplatsen större, bättre och roligare.
Det som skiljde årets mässa från tidigare mässor var att Möten & Events nu satsat på att ha fler scener och seminarier.
Vad var det mest spännande med mässan?
– Att se om våra ansträngningar föll väl ut under själva genomförandet.
På kvällen den 24 februari anordnades det en glittrig branschfest.