Red Bull som arrangerar eventet och Blåkläder, som inte bara är huvudsponsor utan dessutom är med och tävlar.
– Kreativiteten och engagemanget bland deltagarna är väldigt imponerande! Vi på Blåkläder är stora supportrar av lekfullhet och passion och detta är ett glädjefyllt familjeevent som passar oss perfekt, säger Jonatan Andersson, sponsrings- och eventspecialist på Blåkläder.
Utöver att arbetsklädesjätten är med som huvudsponsor kommer Blåkläder även ställa upp bakom startlinjen med ett eget team bestående av företagets norska ambassadörer i sociala medier. Bland lagmedlemmar finns snickarna Kim Domingos (@kimdomingos), Katarina Solend (@katsol_snekker), Marius Skålvoll (@snekkerpappaen) och driftingföraren Karin Elise (@karin_rallykarin) som såklart kommer sitta bakom ratten. Ett riktigt superteam för ett lådbilsrally under ledning av lagkapten John Hammersmark, känd som ”the captain” från norska realityserien Kompani Lauritzen. Tillsammans med Blåkläder har de designat och byggt en lådbil där fart, säkerhet, vikt och såklart design varit viktiga aspekter.
– Vi tar uppdraget på allra störta allvar, och det har verkligen krävts ett stort mått av samarbete och laganda. Lådbilen känns bra och vi är mer än redo att rulla, säger John Hammersmark.
Red Bulls första lådbilsrally ägde rum i Bryssel 2000. Sedan dess har ett hundratal liknande event arrangerats över hela värden och bidragit till glädje och entusiasm bland både deltagare och publik. Vill du se hur det går för ekipagen sänds tävlingen på Norska TV2. Även på Blåkläders instagram (@blaklader) kommer du kunna följa eventet.