Under årets första sju månader ökade Svenska Möten det bokade försäljningsvärdet med 18 procent, jämfört med samma period förra året.
Medvinden menar de beror på flera vunna offentliga upphandlingar och nya avtal inom den privata sektorn.
De ser en ökad medvetenhet kring potentiella besparingar, vilket har lett till att allt fler organisationer och företag väljer att ta ett samlat grepp om sina möten och konferenser.
”Företag vill få en överblick över resurser som läggs på möten”
– Att fler väljer att styra sina bokningar genom oss ligger helt i linje med vad vi på Svenska Möten har sett länge – organisationer och företag vill få kontroll och överblick över resurser som läggs på möten och konferenser. De inser att det finns stora besparingar att göra – både i kostnader och tid, säger Jannis Norén Karas, försäljnings- och affärsutvecklingsansvarig på Svenska Möten.
Orderstocken framåt visar en ökning med 22 procent
Ännu syns inga tecken på en sviktande konjunktur. Orderstocken framåt visar en ökning med 22 procent jämfört med förra året och tillväxtprognosen för helåret 2019 är en ökning med 9 procent.
En stor del av ökningen står de nya avtalen för, men även kunder utan avtal som hittar till Svenska Möten fortsätter att öka.
– För första gången ser vi ut att med råge nå 400 miljoner kronor i försäljning. Ökningen är ett resultat av ett fantastiskt teamarbete och är ett kvitto på att vårt erbjudande är efterfrågat och att vi håller en hög servicenivå. Det är lite extra roligt att vi fått så många nya kunder i södra Sverige, säger Jannis Norén Karas.