Den nya digitala avdelningen, som drivs av Siri Hemsley och Josefine Gustafson, kommer dels erbjuda en förlängning av offline-aktiveringar till den digitala världen, men de erbjuder även ett ytterligare affärsområde som de ser stor potential i.
“Vi har sett en tydlig trend att fler och fler varumärken ser värdet i att jobba med influencer marketing i större skala, samt ett behov av att bygga team och kompetens in house som kan driva större långsiktiga kampanjer själva. Vi vill hjälpa våra kunder nå det målet. Istället för att kunden lägger hela uppdraget på en extern byrå, vill vi hjälpa kunden att sätta upp processer, lära ut best practices och dela våra erfarenheter så att de själva kommer kunna skala upp sin influencer marketing med bra resultat in house,” säger Siri Hemsley, partner på Homage.
Duon har jobbat nära ihop under det senaste 4 åren och kommer senast från Influencer Marketing-byrån Relatable, där Josefine var COO och Siri Product Lead. På Homage kommer de driva digitala kampanjer med fokus på influencer marketing, men även strategier som binder samman fysiska aktiveringar med den digitala världen.
“Det här är ett självklart vägval för oss då vi alltid haft som ambition att lägga på ett digitalt lager i vårt erbjudande. Våra kunder efterfrågar ofta lösningar som ger effekt i flera olika kanaler och jag är övertygad om att det inom en snar framtid kommer vara en självklarhet för traditionella offline-byråer att ha den här kompetensen in house ”, säger Joakim Berggren, grundare Homage.