– Coca-Cola i Sverige är en drömpartner inom dryckessegmentet! Vi är jätteglada och ser fram emot ett aktivt samarbete där vi gemensamt utvecklar utbudet och upplevelserna på våra arenor. Vi får ett väldigt fint dryckesutbud som evenemangsbesökarna garanterat uppskattar, säger Therése Conradsson, ansvarig för företagsevenemang och arenapartners på Got Event.
Med starka varumärken och ett gemensamt fokus på hållbarhet var samarbetet en självklarhet för båda parter. Partneravtalet började att gälla 2024 och sträcker sig över en treårsperiod. Förutom nya aktiveringsmöjligheter innebär samarbetet att utbudet i arenornas kiosker och restauranger kommer att breddas ytterligare utifrån Coca-Cola i Sveriges breda produktportfölj. Med allt från läskedrycker till energi- och sportdrycker erbjuder den något för alla besökare i alla åldrar.
– Vi har många spännande planer som vi ser fram emot att kroka arm tillsammans med Got Event i, inte minst inom framtidens hållbara dryckeslösningar. Att Coca-Cola i Sverige nu kommer finnas på plats och erbjuda våra älskade drycker för besökarna på tre av västkustens största arenor känns självklart. Vi är mycket stolta över förtroendet, säger Mattias Bokvist, kommersiell direktör för Away from Home på Coca-Cola Europacific Partners Sverige.