Perfect Noise går samman med Knut Kommunikation och bildar bolaget A Skillful Crowd.
Varför går ni samman?
– På varsitt håll har vi varit tongivande inom brand experience och legat i topp i Årets Byrå. Tillsammans blir vi en byrå att räkna med i ännu fler sammanhang. Idén om en sammanslagning kom till efter att under flera år ha imponerats av varandras arbete, säger Carolina Grahn, vd för A Skillful Crowd och fortsätter:
– Båda byråerna har ambitionen att varje möte mellan varumärke och publik, ska addera ytterligare en pusselbit till det pågående bygget av ett varumärke som pågår i människors medvetande. Oavsett om det sker vid stora påkostade event, sponsorskap, digitala mötesplatser eller på en hyllvippa i butik. Tillsammans satsar vi nu mot att lyfta allt till nästa nivå.
Hur kommer organisationen förändras?
– Alla kommer att behålla sina tjänster som tidigare. Vi flyttar in i gemsamma lokaler i mars. Byrån kommer ledas av delägarna Carolina Gahns, Pär Arvered, Rickard Andersson och Tedla Getachew och jag kommer att bli vd för A Skillful Crowd, säger Carolina Gahns.
Vad kan ni göra nu, som ni inte kunde göra innan?
– Knut och Perfect Noise kompletterar varandra fantastiskt bra. Med vårt gemensamma erbjudande och expertis inom brand experience blir vi ännu starkare. För våra kunder innebär det att vi har kvar samma stora engagemang men nu med ännu bredare och vassare kompetens. Med vår gemensamma kompetens och storlek har vi möjlighet att bredda vårt erbjudande till både befintliga och nya kunder och ha musklerna att kunna ta oss an större konton och kunder, säger Carolina Gahns.
Hur har sammanslagningen gått för A skillful Crowd?
– Det går bra och är en spännande resa vi påbörjat. Vi har startat sammangåendet och kommer vara ett bolag, A Skillful Crowd, i slutet av februari. Vi kommer att flytta ihop i våra gemensamma lokaler i mitten av mars och det förenklar verkligen det fortsatta arbetet att bli ett bolag och en organisation, avslutar Carolina Gahns.