I sin roll som kundansvarig projektledare på Telegraf följer Nicklas Jonasson sina kunder från första förfrågan hela vägen tills projektet är genomfört och utvärderat.
– Jag är alltid med på plats och älskar att vara ute och möta människor i alla möjliga sammanhang.
Nicklas erfarenhet och engagemang gör att han kan leverera framgångsrika projekt med nöjda kunder och långvariga relationer.
På frågan vad Telegraf arbetar med svarar Nicklas utan att tveka: ”Allt!”
– Det känns verkligen så. Om vi ser tillbaka på ett axplock av vad vi gjort de senaste åren så är det allt från att sjunga ”Ja må hon leva” i lobbyn för en kunds anställd som checkade in på sitt hotell, till att arrangera en exklusiv kund- och inspirationsresa för Mariestads Bryggeri – ett projekt som sträcker sig över flera år.
Där emellan bygger de montrar, kör studiosändningar, åker på turnéer, bemannar med personal och organiserar konferenser i alla dess former och på alla möjliga olika platser både i Sverige och utomlands.
Nyligen fick de i uppdrag att ordna en efterfest för Nöjesguiden i samband med festivalen Åre Sessions. Uppdraget bestod av att hitta en lokal för 200 personer som skulle ligga max 15 minuter med buss från resecentrum.
– Vi ringde, mejlade och jagade alla kontakter vi har i Åre. När jag pratade med Explore Åre fick jag veta att de precis förvärvat mark bara tio minuter från centrala Åre, de föreslog att vi kunde använda en av deras stora uppblåsbara igloos. Trots kort varsel, brist på fast ström och oförberedd mark var teamet på Explore Åre entusiastiska över utmaningen. Vi diskuterade fram och tillbaka och landade i ett bra upplägg som vi valde att gå vidare med. Vårt samarbete var precis så lättsamt, kul och professionellt som jag älskar att jobba. Vi kom med nya förutsättningar under resans gång, men det var aldrig några problem eller sura miner när något behövde justeras eller ändras. Förutom den stora igloon fick vi dessutom hjälp av gänget med trägolv, toaletter, garderobstält och en fin bar gjord av is. Nightline från Östersund hjälpte mig med all teknik, och de var precis lika flexibla och tillmötesgående som Explore Åre.
Slutresultatet blev bättre än Nicklas från början hade förväntat sig.
– Slutkunden, Nöjesguiden, hade den fetaste efterfesten under hela festivalen. För oss som eventbyrå är vi beroende av duktiga och lösningsorienterade leverantörer och i Åre finner man många som brinner lika mycket för evenemang som vi gör, avslutar Nicklas.
Av: Elin Bisander