Startupen Venuu växer snabbare än förväntat och lanserar nu i Göteborg. Likt Uber och Airbnb, kopplar startupen Venuu.se samman efterfrågan och utbud online. Alla typer av eventlokaler samlas på ett ställe, oavsett om det är för bröllop, konferenser eller 40-årsfesten, så ska lokalen kunna hittas och bokas smidigt via Venuu.se.
– När vi gick in i Stockholm hade vi ett högt mål med 1000 lokaler innan sommaren 2016 och det nådde vi redan i början av mars, säger Venuus Country Manager Carl Johan Lie Karlberg i ett pressmeddelande och fortsätter:
– Med fantastiska lokaler som Berns och 2E Group, och kunder som Spotify, H&M and Nordea, har vi snabbt byggt upp tjänsten i Stockholm. Nu lanserar vi i Göteborg, och expanderar till Malmö i maj.
Hittills har företaget tagit in 7,5 miljoner kronor. I Finland har Venuu snabbt gått från startup till marknadsledare och levererar nu mer än 15 000 000 kronor i bokningsförfrågningar varje månad till de 1300+ lokalerna i tjänsten. Efter att ha plockat in 4 000 000 kronor i finansiering öppnar Venuu.se nu upp i Stockholm, där Sverige-teamet redan knutit till sig närmare 400 lokaler inför lanseringen.
– Efter framgången i Finland och Sverige är vi på väg att stänga ytterligare tillväxtfinansiering och expandera till nya länder redan till sommaren, summerar Axel Bergström, Marketing Manager på Venuu.