– Det är helt klart en drömrekrytering för Workman att få in Jamie Perry som ny Account Manager. Vi har genom åren haft fantastiska samarbeten, bland annat med Melodifestivalen, vilket gör att jag redan nu vet att han är en perfekt match för oss, säger Hansi Sundström.
Uppdraget för Jamie Perry blir att bredda Workman Events kundsegment ytterligare. Ett uppdrag han tar med både entusiasm och självförtroende.
– Workman Event har varit min go-to-partner vid såväl stora som mindre evenemang och jag är alltid fascinerad av deras kreativitet och snabba leverans. För mig är det just den positiva kulturen jag mött på företaget, i kombination med min erfarenhet av kommersiella samarbeten i en bransch som jag älskar, som fått mig att tacka ja till det här spännande och utmanande jobbet, säger Jamie Perry.
Workman Event sticker ut i branschen med sin kapacitet för eventproduktion. All inredning, moduler, montrar, trycksaker, tyger, dekor, m.m. produceras internt i de egna produktionslokalerna. Ett stort kundsegment är eventbyråer, butiker och stora evenemang som mässor och festivaler.
– På mina få veckor hos Workman har jag imponerats av kompetensen och produktionsmöjligheterna som finns i huset. Inget tycks omöjligt vilket gett mig en otrolig inspiration och motivation att visa vilka möjligheter som finns för fler branscher, säger Jamie Perry.
Jamie Perry är australiensaren som kom till Sverige första gången som 15-årig pingistalang, en talang som tog honom hela vägen till landslaget. Grunden i sin yrkesroll lades hos Leo Burnett och vidare till Eventum där han tidigt ansvarade för kommersiella partnerskap för stora sport- och musikevenemang. På Live Nation var Jamie Perry bland annat ansvarig för affärsutveckling och partnerskap för Melodifestivalen. 2018–2024 var Jamie Perry vd för Stockholm Open där han bland annat tecknade titelsponsoravtal med Europas största bank BNP Paribas.