År 2023 blev FUZED belönade på Idrottsgalan som “Årets peppare” av H.K.H Prins Daniel och har på kort tid lockat 10 000 barn och unga till sin unika arena i Helsingborg. Tillsammans med städer bygger FUZED framtidens fysiska och digitala infrastruktur som främjar en hälsosam livsstil, där gaming förenas med fysisk aktivitet. Något som Homagegruppen nu är stolta över att vara en del av.
– Vi är otroligt stolta över att samarbeta med FUZED. Vi tror starkt på deras vision och koncept, och som byrå vill vi verkligen känna att vårt arbete gör en skillnad, på riktigt. Med vår omfattande expertis och erfarenhet inom både fysiska och digitala kommunikationsinsatser är vi redo att se till att fler får upp ögonen för FUZED. Första stoppet blir Almedalen, säger Jonas Linder, co-founder och partner på Homage.
Under årets Almedalen vill FUZED, tillsammans med bland annat Generation Pep, belysa problematiken med ungas bristande fysiska aktivitet. FUZED Clubhouse blir en innovativ arena med fokus på folkhälsa och gaming, och en plats som främjar diskussioner om hur gaming kan vara en katalysator för fysisk aktivitet och bidra till en hälsosam livsstil för barn och unga.
– Vi har en generation som växer upp framför skärmen och ett samhälle som inte följer med i utvecklingen kring ungas skärmtid. Vi vill lyfta fram innovativa lösningar och ser Almedalen som en fantastisk mötesplats för nya möten och samtal. Det känns otroligt kul att ha Homagegruppen med på tåget och att de, liksom vi, stödjer vår vision om att bidra till en bättre och hälsosammare framtid för våra barn och unga, säger Karl Sergel, vd och grundare av FUZED.
Samarbetet med FUZED involverar hela Homagegruppen, där även montering – och logistikpartnern ASMBLR och produktionsbolaget Mirage ingår.
Om FUZED
FUZED arbetar med att koppla ihop barn och ungas gamingintresse till en hälsosammare livsstil. I nära samarbete med kommuner, näringsliv och ideell sektor etablerar de fysiska anläggningar där sport möter gaming under samma tak. Läs mer på: www.fuzed.com