Live Nation är världens ledande liveunderhållningsföretag som förverkligar artisters kreativitet på scen och ger fansen upplevelser i form av konserter och festivaler. Therése Sundling Liljedahl, Senior Vice President för Live Nation EMEA/International för deras partnership-verksamhet, ansvarar dagligen för att stötta en organisation med cirka 75 personer på 14 marknader.
Live Nation inkluderar välkända varumärken som festivalerna Lollapalooza, Sweden Rock, Rock in Rio, Mad Cool, Wireless och Lowlands, och även Ticketmaster finns i portföljen.
– Livemusik är ett av de mest kraftfulla sätten att få kontakt med fans, säger Therése Sundling Liljedahl. Vårt team inom partnership är ett fullserviceteam som kopplar samman globala, nationella och lokala varumärken med fans. Vi inspirerar och skapar minnen som varar livet ut, oavsett om det är två timmar på en fullsatt klubb eller arena eller en hel helg på en festival.
Hon ser flera fördelar för varumärken som väljer att sponsra kulturella evenemang eller artister, och menar att det är ett överlägset sätt att nå ut till konsumenter.
– Liveupplevelser kopplar samman varumärken med konsumenter på ett sätt som inget annat klassiskt media kan. Vårt fokus ligger på data- och insiktsdrivna lösningar som adresserar både klassiska KPI:er, såsom säljmål och varumärkesbyggande, men också på att bygga långsiktiga relationer med konsumenter.
I en värld där vi ständigt möts av säljande budskap, tror vi att varumärken och fans kan mötas genom livemusikens upplevelse, där sinnet är mer öppet och mottagligt. Vi jobbar mycket med insikter och studier för att nå våra fans på bästa möjliga sätt, något vi gärna delar med våra nuvarande och potentiella partners.
Av: Elin Bisander
Läs mer: Svensk Sponsring 2024
Svensk Sponsring 2024 som är framtagen av Eventeffect i samarabete med SES- Sponsrings & Eventsverige , 44 fullmatade sidor med event och sponsringsbyråer, tips och erfarenheter, jurister och advokatfirmor, sponsringskanaler och sporträttigheter.